Inlägg från: LillaLulla |Visa alla inlägg
  • LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Men varför lägger man in en längre stav först? Om man ändå ska byta sen? Till saken hör också att jag är lite rädd om mina tänder, är tjugoett år och har aldrig haft ett enda hål...

• LillaLulla
    Liloot skrev 2008-01-27 23:28:42 följande:
    För att tungan svullnar så mycket när det är nytaget! Är det för kort så kan det ju inte läka ordentligt.
    Aha, såklart! *känner mig skitsmart*
  • LillaLulla

jockesfru - har svårt att tro att din tatuering skulle ändra särskilt mycket med 15 kilo minus... Gör den lite större bara kanske? Var hade du tänkt göra den då?

• LillaLulla
    inoka skrev 2008-01-28 19:46:06 följande:
    Fragile angel: Jo iofs *S*
    Äh, lyssna inte på henne.. Hon råkade tatuera sig på fel ställe på fel dag, och har det fortfarande i färskt minne bara.

Jo, visst kan det göra skitont att tatuera sig, men å andra sidan behöver det inte alls vara så farligt. Som sagt, det är individuellt...
  • LillaLulla

I morgon ska jag ringa och beställa tid för piercing. Får nog lägga till en kommentar om det i trådstarten, så alla vet att man får prata om piercingar här också!

Det lutar alltså mot en i tungan. Fan vad läskigt...

• LillaLulla
    memelie skrev 2008-02-03 21:28:32 följande:
    Lucky 7 e de ända stället man kan gå till i norrköping !!!! alla min alster är gjorda där !!!!välkommen in o spana i mitt galleri !ska du göra kartan där ? om ja vem ska göra den ?
    Nämen! Rammstein! *syftar på bruden på din arm* Vackert!
  • LillaLulla
    aihpoz skrev 2008-02-04 01:16:20 följande:
    Jag funderar på att pierca läppen...sådär på
    snedden av underläppen men har börjat tveka eftersom att alla verkar
    sätta stämpeln "fjortis" på en då..så det kanske får förbli en tanke
    bara..
    Bah, inte kan man gå omkring och vara orolig över att bli tagen för fjortis hela livet heller. Det låter snyggt, skulle gärna göra en sådan, men då jag troligen snart börjar jobba på kök igen så lär det inte vara smart att göra nåt alltför synligt. Suck...
  • LillaLulla
    aihpoz skrev 2008-02-10 18:55:45 följande:
    Men gud vad dålig respons man får i denna tråd när man gjort en ny gadd
    Din gadd är jättefin!

Har nog försummat tråden lite, kul att ni håller liv i den själva. I morgon ska jag till piercaren och fixa tungan. Så får vi hoppas att jag överlver.
  • LillaLulla

I dag blev piercingen (i tungan) gjord... Just nu är jag bara irriterad på fanskapet och har redan ett antal gånger funderat på att riva ut den och slänga den i soptunnan... Staven är alldeles för stor, hoppas att det inte sväller mycket så att jag kan byta till en mindre stav snart och ändå vara på den säkra sidan.

• LillaLulla
    Bumbi6666 skrev 2008-02-12 20:17:47 följande:
    Hej hej på er! Nu är det en månad kvar tills jag ska tatuera mig och
    jag har tre bilder i mitt galleri som jag tycker om men jag har så
    svårt att välja... Snälla gå in ocg titta och hjälp mig!!!!
    Jag röstar på tvåan. För mycket hjärtan kring den där första!
  • LillaLulla
    ÄlskarMina skrev 2008-02-13 21:28:51 följande:
    Oj, verkligen snyggt!
  • LillaLulla

Ouff... Ska kika in i min försummade tråd för att gnälla över min tungpiercing. Åt nyss grillmat och trodde allt var fina fisken, ända tills jag smakade på pommes fritesen - AJ sa**** !! Helskotta vad saltade de var då! Inte undra på att folk får hjärtinfarkter ifall man måste hälla i sig ett glas vatten efter varenda tugga.

Sköljde munnen i flera minuter efteråt, det sved nåt fruktansvärt. Jaha, så fick jag lära mig den läxan då...

• LillaLulla

memelie - va, har den inte bara varit igång i två månader...? O_o Eller är det jag som inte klarar av nån matematik såhär sent på kvällen!

• LillaLulla
    KaffeSandra skrev 2008-02-17 21:39:21 följande:
    Sköljer inte du munnen med saltvatten? Det sa min piercare att jag skulle göra varje gång jag hade ätit eller så.
    Min piercare sa att jag skulle skölja munnen med nån sorts oerhört starkt munvatten efter varenda måltid, men då jag helst inte vill ha min tunga sönderfrätt (eller uttorkad av salt) så sköljer jag bara med vatten. Sköljer med saltvatten en gång per dag.
  • LillaLulla
    Valkyriah skrev 2008-02-17 22:13:19 följande:
    Tyckte du det gjorde ont att pierca tungan?Har varit lite sugen men inte vågat hahaha..
    Nja, själva sticket gjorde inte så ont. Munvattnet som jag sköljde med innan var värre. Men det är skitsvårt att vänja sig vid att ha något där hela tiden!
  • LillaLulla
    meic skrev 2008-02-17 22:39:09 följande:
    finns en anledning att det är starkt... du vill inte ha en infektion i tungan, det lovar jag dig. följ skötselråden istället.
    Koksaltlösning fungerar fint för mig Jag lovar, ifall jag får en infektion eller kvävs av tungan så kommer jag att skölja med det där hemska munvattnet dygnet om. Men jag vägrar göra det om jag klarar mig utan!
  • LillaLulla
    KaffeSandra skrev 2008-02-19 15:28:39 följande:
    Hm,
    kan kanske va bra att förebygga infektioner istället. Men du gör ju
    självklart som du vill. Jag tror bara att du hade ångrat dej ganska
    rejält om du fick en infektion...
    Men folk får infektioner även om de använder munvatten och följer alla skötselråd.
  • LillaLulla
    SugarRush skrev 2008-02-19 11:31:28 följande:
    Kanske ses som en dum fråga, men jag har fattat det som att man får tatuera sig när man är bravid eller har jag fel??
    Nej, tror det var Meic som förklarade varför det inte var någon god idé. Nåt med hormoner som gör att blodet blir tunnare... Meeeic! Förklara gärna igen tack, så klistrar jag in det i trådstarten då det är många som har undrat!
  • LillaLulla
    Emeliela skrev 2008-02-22 14:27:35 följande:
    Såhär ser den ut förresten
    Fast här är det ju en massa tejprester kvar. Texten är inte sådär tjock
    som den ser ut egentligen, det är väldigt svullet. Och dom röda
    prickarna är ludd från en handduk
    Jättefin!

Jag duschade dan efter tatuering, gjorde dock mitt bästa för att undvika att få alltför mycket vatten på den.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!