Inlägg från: Valkyriah |Visa alla inlägg
  • Valkyriah

STORA tatueringstråden!

Haha,jag hänger på

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah
    LillaLulla skrev 2007-12-18 12:11:18 följande:
    Så, min första fundering: KAN man tatuera sig på fingret så att det blir snyggt? Jag har frågat tusen gånger tidigare här på effell i diverse tatueringstrådar, men jag vacklar ännu... Min teori: Om man går till en riktigt bra tatuerare som kan detta med tekniker och så, och väljer ett motiv som är så enkelt och "rent" som möjligt, så borde det bli bra. Right?
    Ja,klart att man kan få det snyggt,men det är ju svårare att få det snygg kanske.Ett "enkelt# motiv med inte för många detaljer borde kunna bli snyggt.

Vad hade du tänkt dig för motiv?
  • Valkyriah

Fan vad jag upprepade mig

• Valkyriah
    LillaLulla skrev 2007-12-18 12:15:42 följande:
    Motivet skulle vara ungefär såhär:s152.photobucket.com/albums/s187/Biz66/ litet hjärta med några bollar runt.
    Ja,men den var ju enkel,så det kan nog bli jättebra
    Min kompis har nu skissat färdigt på min ryggtavla-Är jättenöjd.
    Nu är det bara pengar och tid som fattas
  • Valkyriah
    Lea the first skrev 2007-12-18 13:12:00 följande:
    haha synd att du länkar till en sida som man inte har möjlighet att gå in på ...allt hänger på dagsform tror jag och vart man placerar tatueringen. Min man gjorde en av sina efter att ha jobbat en hel natt och inte ätit någon frukost - han svimma. o det var på axeln - inte direkt ett ömt ställe att göra på.
    Ja,dagsformen gör mycket.
    Gjorde min på handleden dunderförkyld och feber,fick snyta snoken varannan minut typ

Sen lite på hur hårt tatueraren kör också.
  • Valkyriah
    Csve skrev 2007-12-18 19:24:56 följande:
    familjeliv.se/hem/millan_o_lillan/galleri.php...här e lite bilder... stjärnorna e fortf. likaadana, men rättat till linjerna som sagt.har även tre kronor i backen..där känns de!
    Det värsta är ju att det surrar i hela jädra huvudet
  • Valkyriah
    ÄlskarMina skrev 2007-12-19 10:14:21 följande:
    Vill skriva NOVA på min handled...någon som gjort nåt liknande??Jag har en kompis som beskrev den smärtan med att det kändes som de skärde av handen! Är det verkligen så illa??
    Nej nej,kändes inte mycket alls.
    Hade läst värsta skräckhistorierna här på fl att det skulle göra jätteont på handleden,men det var inte farligt alls,ändå var jag sjuk och hade feber när den gjordes.Sen går det ju ganska snabbt eftersom det är en liten yta att gadda på.
    Så det ska nog gå galant
  • Valkyriah
    Lea the first skrev 2007-12-19 14:08:32 följande:
    Vad betyder era tatueringar för er ....
    Jag tillhör dem som inte anser att en tatuering behöver ha någon underliggande betydelse,mer än att motivet tilltalar en.
  • Valkyriah
    CherryGirl skrev 2007-12-19 14:26:03 följande:
    Funderade på det här med att tatuera sig när man är gravid... Någon som vet något om det, bra, dåligt?
    En seriös tatuerare gör inte det.
    Eftersom kroppen har annat att ta hand om (barnet) så finns risken att tatueringen läker dåligt.
    Sen har man inte heller gjort så många studier på hur fostret påverkas.
  • Valkyriah
    meic skrev 2007-12-19 17:03:14 följande:
    Då slänger jag in en fråga,  vilket föredrar ni, manlig eller kvinnlig tatuerare?
    Har bara kört hos manliga,men spelar ingen roll så länge man blir nöjd med resultatet
Svar på tråden STORA tatueringstråden!