• Anonym (21)

äcklig kropp :(

hur ska jag göra för att få fin kropp igen ?

jag blir så äcklad när ja ser mig själv i speglen.
    bristningar på bröst, om man ens kan kalla de bröst de är inte mycket i dom. förr hade jag små fasta söta bröst.

Magen fullt me bristningar runt å bak mot sidorna. Sladdrig mage. slapp, ojämn.
    innan var den fin, smal, men ändå liten mage men inte så att jag skämdes.

låren :S fullt me bristningar på dom också. inte jätte feta. men gropiga :( å inte alls attraherande. skulle aldrig kunna visa mig för någon med dom låren :((.. fullständigt hatar dom.
    hade fina släta ben innan.

inte kunde jag ana man skulle se ut så här efter en graviditet.
    vill inte ha de så här. de tar så på mitt självförtroende.
    Min pojkvänn som jag varit tsm me nu i ett halvår har aldrig fått se mig naken. tycker inte om när han tar på eller mina bröst mage.. usch. :(.. va ska han tro.. han kan inte älska mig för så som jag ser ut. han kan ju få en annan tjej som har kroppen.

jag tränar, äter bra, o är inte övervikt.

men jag är less. vill ha min fina mage o lår. å bröst som är bröst å inte ba skinn..

• Svar på tråden äcklig kropp :(
  • Lola Jämtland

Det finns en sak du kan göra:

Bättra på ditt självförtroende!
    För det är där det sitter.

Andra människor, o framförallt din kille, ser inte de fel som du ser.
    Skulle din pojkvän säga något taskigt, ja då är han en bajskorv som ändå inte är något att ha.

//Snart är det jul igen!
  • Anonym (21)

finns d inget knep ? .. men att bli av me gropiga lår å få dom släta. å bli av med den slappa huden på magen :(..

är bara 21år o vill inte se ut så här resten av mitt liv :(
    vill kunna gå på stranden eller åka på badet med min son i bikini.
    utan att skämmas.

• SilentStar

En sak du kan tänka på är: ALLA har celluliter (alltså gropar i låren/rumpan)..

Jag har det och jag är bara 22 och har inte fött några barn.

• Lola Jämtland
    Anonym (21) skrev 2007-12-18 16:07:51 följande:
    finns d inget knep ? .. men att bli av me gropiga lår å få dom släta. å bli av med den slappa huden på magen :(.. är bara 21år o vill inte se ut så här resten av mitt liv :(vill kunna gå på stranden eller åka på badet med min son i bikini.utan att skämmas.
    Jorå, du kan säkert träna.
    Men insidan måste må bra oxå o då är första steget självförtroendet.

Är alla människor på badhuset o stranden perfekta?
    Näpp, det är de inte.
    Skulle du tex möta mig där så skulle du se en kvinna med säkert 30 kilos övervikt, hängbröst, massa bristningar o ett kejsarsnittsärr på magen.

Men jag har byggt upp mitt självförtroende o det där allt har sin grund.
    Mår man bra på insidan så är det nog dessutom lättare att förändra utsidan, om man nu vill det.

Så se dig om här i världen!
    Den är full av morsor i olika åldrar med en massa "skavanker"!
    //Snart är det jul igen!
  • Anonym (21)

men mina celluiter syns jätte tydligt :(
    kan inte ha vita tajts för d syns igenom :S

• Anonym (insidan!)

Anonym (21) skrev 2007-12-18 16:07:51 följande:

finns d inget knep ? .. men att bli av me gropiga lår å få dom släta. å bli av med den slappa huden på magen :(.. är bara 21år o vill inte se ut så här resten av mitt liv :(vill kunna gå på stranden eller åka på badet med min son i bikini.utan att skämmas.
    Om du skäms eller inte har inget att göra med hur du ser ut - jag lovar att du kan gå på stranden utan att skämmas precis som du är!

Det är självförtroendet det hänger på. Jag har inte alls lika fin kropp som innan jag födde barn men att få barn var det jag ville och då får jag ta det onda med det goda

Bebismagen hänger med längre för vissa och försvinner fort för andra - så är det bara. Var STOLT över att du är mamma och har en mamma-kropp!
  • Lola Jämtland
    Anonym (21) skrev 2007-12-18 16:15:32 följande:
    men mina celluiter syns jätte tydligt :(kan inte ha vita tajts för d syns igenom :S
    Nä, men vem är snygg i vita tajts förutom barn möjligen?

Jag som är överviktig kan ju inte heller sätta på mig vad som helst.
    Man får ju lixom klä sig efter sin kropp o "trolla bort" skavankerna.
    //Snart är det jul igen!
  • Anonym (insidan!)

men mina celluiter syns jätte tydligt :(kan inte ha vita tajts för d syns igenom :S
    hmm - alla kan inte ha tights... kunde jag inte ens innan jag fick barn.

Go with the flow - livet förändras och kroppen förändras - pga graviditeter och pga ålder. Hitta kläder du är snygg i nu istället
  • Skorpan08

Åk till badhuset och titta på olika kvinnor där. Alla har skavanker men det är en själv som ser dom bäst.
    Jag har fött tre barn och väntar mitt fjärde. Jag har gott om celluliter och skavanker men min man säger att jag är den vackraste och sexigaste kvinnan som finns.
    Visst det finns dagar som jag helst gömmer mig men sen tänker jag: Jag är frisk, jag har en underbar familj!
    En annan sak du kan göra är att titta i spegeln och fokusera på de saker du är nöjd med!

• SilentStar

det du kan göra är att träna benen mkt..jag har för mig att celluliter beror på dålig blodcirkulation och att fettvävnaden är tjockare på bla lår och rumpa.

Jag brukar träna mkt, simma då och då och dricka mycket vatten. Använder även en skrubb i duschen och masserar mina lår och rumpa och tycker det hjälper.

det hjälper inte att banta, celluliter får man även om man inte är tjock.

Det finns metoder att ta till, me nde är dyra och inte långvariga.

Svar på tråden äcklig kropp :(