• Anonym (21)

äcklig kropp :(

hur ska jag göra för att få fin kropp igen ?

jag blir så äcklad när ja ser mig själv i speglen.
    bristningar på bröst, om man ens kan kalla de bröst de är inte mycket i dom. förr hade jag små fasta söta bröst.

Magen fullt me bristningar runt å bak mot sidorna. Sladdrig mage. slapp, ojämn.
    innan var den fin, smal, men ändå liten mage men inte så att jag skämdes.

låren :S fullt me bristningar på dom också. inte jätte feta. men gropiga :( å inte alls attraherande. skulle aldrig kunna visa mig för någon med dom låren :((.. fullständigt hatar dom.
    hade fina släta ben innan.

inte kunde jag ana man skulle se ut så här efter en graviditet.
    vill inte ha de så här. de tar så på mitt självförtroende.
    Min pojkvänn som jag varit tsm me nu i ett halvår har aldrig fått se mig naken. tycker inte om när han tar på eller mina bröst mage.. usch. :(.. va ska han tro.. han kan inte älska mig för så som jag ser ut. han kan ju få en annan tjej som har kroppen.

jag tränar, äter bra, o är inte övervikt.

men jag är less. vill ha min fina mage o lår. å bröst som är bröst å inte ba skinn..

• Svar på tråden äcklig kropp :(
  • Lola Jämtland
    Anonym (21) skrev 2007-12-18 16:49:31 följande:
    jag tränar. men ja vill se större resultat :(..............
    Jag tror snarare att du vill ha snabbare resultat.
    //Snart är det jul igen!
  • illern i mitt liv
    Lola Jämtland skrev 2007-12-18 16:03:55 följande:
    Det finns en sak du kan göra: Bättra på ditt självförtroende! För det är där det sitter. Andra människor, o framförallt din kille, ser inte de fel som du ser. Skulle din pojkvän säga något taskigt, ja då är han en bajskorv som ändå inte är något att ha.
    Skulle din pojkvän säga något taskigt, ja då är han en bajskorv som ändå inte är något att ha. de lät så kuligt hehe.

Ts de e sant som Lola säger , de e ditt självförtroende du måste jobba med , läs vad hon skriver för de e så sant.
  • Anonym (insidan!)

Anonym (21) skrev 2007-12-18 16:25:53 följande:

finns inga saker som jag är nöjd med :(............ögonen ? för de e de jag brukar få komplimanger för.jag vill ha en rutmage, inga höfter, trådsmala armar å ben ,lite muskolösa. liten fyllig rumpa lika så bröst, inte stora men ändå fasta o runda.
    Som Silent Star frågade?

Såg du ut så innan graviditeten?
  • Anonym (21)

jag såg nog ut som jag gör nu .. fast utan bristningar å hade fastare lår bröst å mage.

jag skämds inte då. men innerst inne ville jag vara smalare.
    å se bättre ut.

för fyra år sedan led jag utav bulimi. JAG KAN INTE FÖRSTÅÅÅ att jag inte för nöjd med dom kg jag hade då ,, å magen å låren.

När jag ser på foton. så såg jag mig själv inte såå.........
    känner mig misslyckad som inte kan uppnå de igen.

• Anonym

Vill bara krama dig o säga vilken fin tjej du är!

• Lola Jämtland
    Anonym (21) skrev 2007-12-18 16:57:03 följande:
    jag såg nog ut som jag gör nu .. fast utan bristningar å hade fastare lår bröst å mage. jag skämds inte då. men innerst inne ville jag vara smalare.å se bättre ut. för fyra år sedan led jag utav bulimi. JAG KAN INTE FÖRSTÅÅÅ att jag inte för nöjd med dom kg jag hade då ,, å magen å låren.När jag ser på foton. så såg jag mig själv inte såå......... känner mig misslyckad som inte kan uppnå de igen.
    Du hade en ätstörning.
    Vill du ha det igen verkligen?
    //Snart är det jul igen!
  • Anonym (insidan!)

jag såg nog ut som jag gör nu .. fast utan bristningar å hade fastare lår bröst å mage. jag skämds inte då. men innerst inne ville jag vara smalare.å se bättre ut. för fyra år sedan led jag utav bulimi. JAG KAN INTE FÖRSTÅÅÅ att jag inte för nöjd med dom kg jag hade då ,, å magen å låren.När jag ser på foton. så såg jag mig själv inte såå......... känner mig misslyckad som inte kan uppnå de igen.
    Vill du uppnå den kropp du hade när du var sjuk?

Du har en sned bild av hur kroppar ska se ut och du har väldigt dålig självkänsla - verkar det som.

Kanske ska du tala med en kurator eller en psykolog - för ditt problem är inte övervikt. Du mår inte bra. Försök ta hand om dig och sök hjälp.

Lycka till!
  • Anonym (21)

försöker alltid dölja mina fula äckliga höfter. jag tål inte å se min spegel bild.
    har alltid långa tunikor på mig. eller klänning. för att ingen ska se.

Sedan häromdagen, hade jag jeans på mig. som jag sällan har för jag känner mig så fruktansvärt fet UT.
    min pojkvänn kom med kommentaren. har du nya jeans ?
    nejj dom är inte nya.
    Varför har du inte jeans lite oftare. du är ju skit snygg i dom.
    jag ba NEEEEEEEEJ usch,(ja höll nästan på å spy) har så äckligt fula höfter sa ja.
    NEJJ sa han, du har ju fina kurvor. tycker om da höfter. å du passsar jtte bra i jeans, anrs hade jag inte sagt det.

VARFÖR SÄGER HAN SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.

jag ser ju jätte konstig ut.

• Anonym (insidan!)

Anonym (21) skrev 2007-12-18 17:02:36 följande:

försöker alltid dölja mina fula äckliga höfter. jag tål inte å se min spegel bild.har alltid långa tunikor på mig. eller klänning. för att ingen ska se. Sedan häromdagen, hade jag jeans på mig. som jag sällan har för jag känner mig så fruktansvärt fet UT. min pojkvänn kom med kommentaren. har du nya jeans ?nejj dom är inte nya.Varför har du inte jeans lite oftare. du är ju skit snygg i dom. jag ba NEEEEEEEEJ usch,(ja höll nästan på å spy) har så äckligt fula höfter sa ja.NEJJ sa han, du har ju fina kurvor. tycker om da höfter. å du passsar jtte bra i jeans, anrs hade jag inte sagt det.VARFÖR SÄGER HAN SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.jag ser ju jätte konstig ut.
    eehh?

Ta dig en funderare och väx upp...
  • Lola Jämtland
    försöker alltid dölja mina fula äckliga höfter. jag tål inte å se min spegel bild.har alltid långa tunikor på mig. eller klänning. för att ingen ska se. Sedan häromdagen, hade jag jeans på mig. som jag sällan har för jag känner mig så fruktansvärt fet UT. min pojkvänn kom med kommentaren. har du nya jeans ?nejj dom är inte nya.Varför har du inte jeans lite oftare. du är ju skit snygg i dom. jag ba NEEEEEEEEJ usch,(ja höll nästan på å spy) har så äckligt fula höfter sa ja.NEJJ sa han, du har ju fina kurvor. tycker om da höfter. å du passsar jtte bra i jeans, anrs hade jag inte sagt det.VARFÖR SÄGER HAN SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.jag ser ju jätte konstig ut.
    Snälla du, sök hjälp (nån form av samtalsterapi).
    För så där kan du inte ha det.
    //Snart är det jul igen!
  • SilentStar

Där kom det jag misstänkte..

Du har lidit av en ätstörning. Har du fått hjälp att bearbeta detta? Dina tankar liknar väldigt mycket en vän till mig som hade/har ätstörningar...hon äter normalt idag men drabbas ibland av dessa "svarta tankar". Oftast när man har en ätstörning så blir man inte riktigt frisk av den, den kan komma tillbaka närsomhelst.

Tycker du ska prata med en kurator/psykolog för att bli av med dessa tankar för dom är totalt orealistiska..

Lycka till tjejen! du duger som du är!

• Anonym

Du behöver hjälp! Du har ju inget att skämmas för. Jag skulle gladeligen byta med dej! 
    Tänk på mej då som vägde 48 kg innan barnen, nu 10 år senare och några barn så väger jag 125 kg och passerade gränsen till fetma för 45 kg sen. Jag ska alltså gå ner 45 kg för att bara vara överviktig. Jag måste gå ner 60 kg om jag ska komma till normalvikt (bmi 25). Mitt midjemått har ökat från ca 60-65 cm till över 140... Det är att ha problem. Men jag skäms absolut inte för att visa mej naken för min man, han ser mej naken varje kväll när vi lägger oss eftersom vi sover nakna. Jag har inte några problem med att gå på badhuset, vill folk titta får dom göra det och det är deras bekymmer om dom har problem med hur jag ser ut. Självklart vill jag gå ner i vikt, jag vill få tillbaka det aktiva liv jag en gång hade. Men i mitt fall så klarar jag det inte själv. I mitt fall måste jag genomgå en operation. Och nej, jag har inte några planer på att komma ner till 48 kg igen. Mitt mål är att komma till bmi 25 och orka busa med barnen, gå på utflyker osv.

• SilentStar

Han säger så för att han ÄLSKAR DIG för den du är! Snälla inse det innan han tröttnar och tar sitt pick och pack och drar....och då beror det inte på ditt utseende utan på din attityd mot dig själv!

• Anonym

uch känner igen mig i dig ts.. jag har fött 4 barn i ansiktet ser jag ung & söt ut men kroppen uch och jag e singel oxå inte kommer jag att träffa nån me denna kroppen och skulle ALDRIG visa mig naken för nån man igen ALDRIG!
    Jag är heller inte överviktig så slappa magen häng brösten & alla brisningar kan jag ju dölja me kläder tack och lov

Svar på tråden äcklig kropp :(