Inlägg från: helena1981 |Visa alla inlägg
  • helena1981

Pluss i januari, bebisarna växer :)

hejsan!!!

här är allt bra.

Längtar också efter att få sova längre på natten även om det är ganska smärtfritt som det är. Men nu tycker jag att det är helt ok att amma. Produktionen har anpassat sig bra och även om jag måste ha bh på mig dygnet runt så blir inte brösten knöliga som de blev förut.

Skönt att hon sov så länge SandyL

God Jul på er alla!!

Alexander 071002
  • helena1981

Jag knaprar också pepparkakor och det verkar inte var anågra problem.

Vilken sorts blöjor använder ni??

Jag har inte bestämt mig för någon speciell sort ännu. Använder lite olika, men tycker att Pampers är smidigast och att Libero har bra ytskikt. Willys läcker lite så de har jag bara hemma. Huggies vet jag inte riktigt vad jag tycker om.

Alexander 071002
  • helena1981

Tycker att pampers sitter bäst, men när han har bajsat så kan blöjan fastna i rumpan. Ser inte så skönt ut!! LIllen blir ju röd stackarn, men blir inte alltid så.

Kommer nog att fortsätta blanda märken ett tag till. Använder alla rabatter jag kan komma över

Alexander 071002
  • helena1981

Hejsan!!

Tack för alla svar om blöjor!

Min prins sover verkligen inte hela nätter, men nu försöker jag få honom att inte vakna vid ett i alla fall. Stoppar bara i nappen och då somnar han om till ca 3. Matning och sedan vid 6 igen. Imorse sov han till 8!

Hoppas verkligen att han snart slutar vakna vid 1.

Så spännande att börja ge smakisar Sofye!! Jag längtar tills dess, men det dröjer ju till i början av februari för min del. Har tänkt amma till Alexander är ett halvår i alla fall, sedan får vi se hur det går. På ett sätt längtar jag efter att få sluta pga läckande bröst, men kommer säkert att bli lite sotis när "vem som helst" Kan ge honom mat.

God Jul

Alexander 071002
  • helena1981

Hejsan!!!

Tycker att Bumbon verkar toppen!! Så stora våra bebisar har blivit!! Jag har en del nya bilder på alexander om någon vill titta.

Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men det kommer att bli svårt att sluta amma. Tycker att det är så underbart när Alexander ligger där med sina stora ögon och tittar på mig. Mysigt är det också när han släpper, snackar lite och sedan börjar äta igen. *ler*

JAg har inte fått tillbaka min mens ännu, phu!! Men man blir ju lite orolig eftersom att vi inte använder skydd ännu. Har inte riktigt bestämt hur tätt vi vill ha syskon. Ska kanske ta och beställa lite tester från billiga tester utifall att....

Har avgett ett nyårslöfte om att inte äta onyttigheter i onödan.....

Hur lång tid tar det för sladdret på magen att dra ihop sig?? Fettet på sidornaa kan jag ju träna bort, men sladdret måste få dra ihop sig själv. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter från tidigare graviditeter. Vet ju att alla är olika, men kul att höra ändå.

Alexander 071002
  • helena1981

Ottisen:: Känner igen det där med att kådisar inte är för gifta par-känslan!!
                 Trodde också att du hade fått ett till plus igen innan jag läste inlägget.

Sofye: TAck för länktipset, men fettet ska jag bränna på hederlig väg, Friskis och Svettis. Huden på magen hoppas jag drar ihop sig av sig själv.

Vad många barn som redan börjar på att få bissingar!! Hoppas att Alexander väntar några månader till med det. Hans kusiner är året gamla nu och har fortfarande inte fått tänder.

Alexander 071002
  • helena1981

Så skönt att höra att vaccineringen har gått bra för alla här. Aexander ska få sin spruta imorgon.

QC: Så skönt att elias ska få sina skenor!! Roligt att börja på babysim.

Jag ska nog se till att Alexander blir vaccinerad mot TBC och då får man inte bada honom tills sårskorpan har läkt, så det blir nog bebysim i mars för oss. Ska nog till Serbien i sommar och där finns TBC, därav vaccineringen.

Tack för lite inspiration till dopbullar Gurra. Alexander ska döpas den 26 så jag ska nog också ta och fixa lite trevliga muffins med fin glasyr och fina formar.

Alexander 071002
  • helena1981

Hejsan!!

Alexander har också rullat från rygg till mage. Men han gör det inte så ofta. Gillar sådär att ligga på mage, fungerar mest när han är pigg. Dregglar massor gör han och stoppar gärna händerna i munnen.

HAn har börjat vakna mmkt på nätterna så nu ska jag prova med gröt. Får se hur det går!

Alexander 071002
  • helena1981

Hejsan!!

Deltar lite i debatten om smakisar.

Jag har också ett aktivt och smalt barn, så jag har börjat lite smått med gröt på kvällen. Han får lika mkt bröst som tidigare, men lite extra till natten och han tycker att det är toppen. A är nu ca 3,5 månader. Vet inte hur länge till jag dröjer med att ge potatis-smakisar och sånt, men det får nog gå ett tag till.

Alexander 071002
  • helena1981

Hejsan!!

Fler som tänker på nya barn redan. Roligt! Jag hr börjat tänka på när en eventuell tvåa kanske ska börja tillverkas. Vill gärna ha syskon ganska tätt. Ska prata lite med killen också, men han tyckte ju inte att jag skulle börja käka piller...

Har genomlidit en magsjuka. Inte det roligaste när man skulle amma och liknande, ajg som aldrig har liggammat, men nu kan jag den konsten också.

Ska ta och läsa lite tillbaka i tråden så att jag vet vad som händer.

Alexander 071002
Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)