Inlägg från: helena1981 |Visa alla inlägg
  • helena1981

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Sofye:: Jag drömde om ny graviditet och ny bebis inatt. Känner totalt igen mig i dina tankar om att man vil vara sig själv ett tag. Kunna ha på sig alla sina kläder, festa en gång eller två med polarna, äta vad man vill etc.... men jag tänker också mycket på det!!

Alexander 071002
  • helena1981

Härlig bild på Engla!

Jo, jag har också gått öven till mamma och pappa. Läskigt att man pratar om sig själv i tredje person och sin partner nämner man inte vid namn så ofta.

Alexander 071002
  • helena1981

Det går verkligen att diskutera barns mat i evigheter.

Jag har beslutat mig för att resonera så att tycker han om det och inte mår dåligt av det så får han äta det. Tänker försöka hålla tillbaka på onödigt söta saker så länge som möjligt. Idag fick hna lite katrinplommonpure för att få igång magen och det smakade tydligen mkt gott.

Alexander 071002
  • helena1981

Har också varit ute och gått i det otroligt vackra vädret idag!!! Njöt i fulla drag!!

Alexander 071002
  • helena1981

Längtar också efter solen o värmen. Överväger  att sola lite solarium, trots att det är farligt och att jag egentligen är emot det. Men det är så skönt att få lite värme och färg!

Var ute igår för fösta gången sedan jag blev gravid! Så roligt det var och allt gick så bra med Alexander  hemma också. Han sken som en liten sol i morse vid 7 när han vaknade. Jag var inte lika pigg efter endast 3 timmars sömn.

Ska hålla mig vaken och titta på melodifestivalen ikväll, men sedan blir det raka vägen i säng!!

Ha en trelvig kväll!

Alexander 071002
  • helena1981

Nej, det var mest roligt med vännerna och att få dansa Var lite jobbigt att gå på toa och pumpa med en massa fulla människor som stod i kö och ville in.

Alexander 071002
  • helena1981

Min goknöl kom den 2 oktober.

Vilka läckra bilder på dina grabbar Singoalla. Man ser verkligen likheter men även olikheter när bilderna är så identiska.

Jag funderar också på att ta ur liggdelen till Alexander, han gillar verkligen inte att ligga ner när han är vaken. Vill se världen! Min mjuklift har hål för selen. Är det meingen att man ska låta bottenplattan vara kvar?? Har en Brio nova -04

Håller nu på att kurar Alexander så att vi ska få sova på nätterna. Han har inga problem att somna på kvällen så det har faktiskt gått väldigt lindrigt. Han börjar på att gilla läget under natten och fatta att inget har förändrats och att han lugnt kan sova vidare.

Håller tummarna för att det går bra inatt också!!! Natten till idag som han 20-05 vaknade till en snabbis, somnade om till 7 när D gick till jobbet och stängde vår tunga ytterdörr lite väl snabbt.

Alexander 071002
  • helena1981

Tack för svaret Singoalla. Misstankte att det var så.

Vi hade bara fika på vårt dop, men det var verkligen fika i överflöd. Trevligt, lättsamt och inte alltför jobbigt att fixa.

Alexander 071002
  • helena1981

Min håller precis på att bli frisk...men nu börjar jag på att få lite kännigar i kroppen. Hoppas att lite sömn gör susen.

Krya på er alla små sjuklingar!!

Alexander 071002
  • helena1981

Vilka goklimpar ni har allihopa!!! Barn är verkligen helt fantastiskt!!

Alexander 071002
  • helena1981

Usch vad jobbigt med bvc. Ökar ewelin fortfarande för lite i vikt? Hoppas att ni mår bra för övrigt i alla fall!!

Alexander 071002
  • helena1981

Alexander ammas lite i sitt rum med dämpad belysning. Sedan rapar jag honom och så lägger jag ner honom, säger god natt och går ut ur rummet. Beroende på hur trött han är så somnar han på störten eller ligger och grejjar lite med sina fötter och pratar lite innan han somnar. Har ingen napp eller liknande.

Alexander sover också mkt bättre i eget rum än när vi hade sängen i vårt rum, samt att jag också får bättre sömn.

Alexander 071002
  • helena1981

Oj, så duktiga era små är på att äta mat. En fråga: Ni som har barn som äter så mkt mat. Har ni helammat och sedan bytt ut eller har ni gett ersättning?

Känns som att Alexander verkligen gillar att amma. Han får lite smakis på dagen och sedan äter han gröt på kvällen, men gröten äter han endast om han är nyammad innan. Skruttis

Alexander 071002
  • helena1981

Ja, det är verkligen enkelt att amma. Kände ig lite stressad där ett tag med mat och amning. Man vill ju inte att det ska gå för lång tid heller, då kan det ju bli problem med att gå över på mat, men nu känns det bättre. Alltid skönt att prata med andra mammor och höra hur ni gör.

Alexander 071002
  • helena1981
    Svar på #552
    Hur gick det när du skulle trappa ner? Hur lång tid tog det innan kroppen fattade att den inte skulle producera mjölk?
    Alexander 071002
  • helena1981

Alexander använder storlek 62/68. 68 är perfekt på längden, men lite brett ibland.

Han gör lite armhävningar och vill gärna stå. Sitter gör han med hjälp. Har ingen ro att sitta och balansera. Rör på sig för det mesta.

Han har äntligen smaskat i sig potatis och majspure med god aptit idag. Tog honom ca 3 dagar innan han vande sig vid smaken och konsistensen. Potatis har inte varit någon favvis annars.

Alexander 071002
  • helena1981

Jag vill  också få adresser till era hemsidor.

Grattis till jobbet mmonikka77!!

Tror också att många barn i den här tråden är tidiga. I min fikagrupp så har vi många bebisar som är stora.

Nu ska jag klä mitt lilla badmonster till son. Har plaskat vilt här på morgonen!!

Alexander 071002
  • helena1981

QC: Grattis!! (är lite avis i hemlighet) Hoppas att du mår bra!!

Tror att det kommer att gå superbra!!! Själv har jag inte fått tillbaka mensen ännu.

Det där med att planera att få barn tätt, så har jag/vi tänkt försöka igen efter sommaren, tidigast. Vill ju få ett syskon innan jag studerar färdigt. Jag har ju ca 2-3 å kvar i skolan. Tänkte satsa på familjen och sedan ta skolan och karriär. Kanske ett tredje syskon någon gång långt i framtiden.

Jag har fått goda nyheter!!! Min omprövning av SGI:n har äntligen gått igenom, så nu har jag skickat in lite gamla lönespecar så ska de räkna på vad jag ska få. 8 månader har det tagit för dem att komma till skott och då inte förrän de skickade papprena till Göteborg (jag bor i Uppsala) eftersom att de inte har tillräckligt medhandläggare. (skulle kanske ha gjort det lite tidigare) Nu lever jag på lägsta, 180 kr/dag. Inte mkt att hurra för. Får se vad den nya pengen blir.

Alexander 071002
Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)