• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • MaximiliansMamma

sandyl. japp redan hihi tjejen e tidig max fick sin fös'rsta när han var 5 mån

• mamma 05 07 09

MaxMam -men det är väll nu dom kan börja komma..men det låter jue så tidigt, tänder redan haha har köpt tandborste te Sigrid så nu väntar vi bara på dom små riskornen :)

ღ John 2oo5 och Sigrid 2oo7 ღ
  • HaltaLotta

sandyL---> Du ammar bara på ena bröstet o pumpar andra va? Går det inte trappa ner med pumpen o bara amma på det enda bröstet? Vet flera som bara kunnat amma på ena bröstet o bara gjort det, o efter ett tag så producerar inte det "oammade" bröstet nån mer mjölk medans det man använder funkar som vanligt..... Så slipper du dra med maskinen överallt menar jag

Gurra---> Ja och så är ju Bumbon ergonomisk också eftersom den är djupare i sätet så att barnen sitter med knäna högre än rumpan precis som dom "ska" göra! Tycker den är toppen, o hoppas vi kommer använda den mycket nu när hon börjar kunna ha den....

helena1981---> Har inte heller fått min mens o äter inget prevmedel..... är skeptiskt till piller :-/ så jag vet inte vad eller om jag ska ta om jag ska börja med nåt sen..... Spiral verkar också läbbigt o kondom....nää.... inget kul för gifta par jue!

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥
  • SandyL

ottisen

ahaa okej...men asså producerar det ena bröstet tillräckligt då?? för när jag pumpar BÅDA får jag max ut 130 ml kanske...så jag får ju ge ersättning vid behov..blir 1-2 gånger om dagen...

ne jag fortsätter så som jag gjort..ska ju ändå trappa ner amningen om 1 månad..

Nu är det sängen som gäller, imån kommer mamma hit o hälsar på, kommer tidigt då så det gäller o lägga sig nu.

Natti!

• QuteCat

Här börjar Elias få tänder oxå.. ett litet litet gryn sticker svagt upp på nedre tandraden

• QuteCat

Å Nu har han vänt sig oxå för första gången!
    Från rygg till mage! Han blir 3 månader om 4 dagar

• SandyL

hellooo!

kände idag att engla med börjar få tänder på den nedre tandraden stora tjejen! inte konstigt att hon dregglar så ju!!! hehe!

• HaltaLotta

SandyL---> Jo då producerar den ena bröstet tillräckligt ändå! Va bara en tanke Om du funderade på att trappa ner bara för att det är krångligt att dra med pumpen överallt....

Hedvig har dregglat som en tok i säkert 2 månader, men jag har inte sett nån början på tänder än.... :-/ Hoppas det kommer snart så kanske dregglandet lugnar ner sig!

• HaltaLotta

Just IDAG är det 1 år sedan jag fick ett  på stickan!  

• MAGU

God fortsättning på er alla!
    Nu har vi äntligen köpt en dator men har inte fått internet ännu, men den 14:e så hoppas jag att jag är välkommen tillbaka hit? Ha det sålänge!

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)