Inlägg från: SkönaGG |Visa alla inlägg
  • SkönaGG

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Jag tyckte att en Bumbo kunde vara perfekt som andra babysitter när den andra ofta tvättas pga bajslekage. Och den borde vara bra att äta sina smakisar i när hon ska få det om en månad och då kan jag slippa ta ner matstolen(tar plats) ett tag till.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • SkönaGG

Nu har jag inhandlat lite rosa servetter och sugrör, vita pappersdukar, bullformar med blommor på, röd karamellfärg och massor med socker och mjöl.

På söndag ska Christina döpas och jag har bestämt att det blir bullar, rosa muffins med glasyr och nalleströssel på, hembakt gräddtårta som ska se ut som en rosa nalle och eventuellt kakor. Tårtan görs av hembakt sockerkaksbotten med drottningssylt(hallon/blåbär) och vaniljsås imellan. Utanpå spritsas rosa grädde och dekoreras med MM till ögon och nos.

Så nu ska här bakas!!!

och så såg jag i en doptråd att någon hade haft kort på barnet på bordet så nu håller jag på att skriva ut kort i lite mindre storlek 6*8cm som vi ska ha som "konfetti" på borden och som gästerna får ta med sig hem. Har 27 olika nu 2 av varje, satsar på 4 av varje om färgen i skrivaren räcker...

Christina skulle fått in spruta i måndags men vi väntar med den till nästa vecka då hon är lite förkyld. Men jag fick en vikt på 5970 och längd 64,5 i alla fall.

• SkönaGG

här är en bild på första satsen rosa muffins. Glassyren lägger jag på om dagen innan dopet för jag tror inte på att frysa dom med det på.

• SkönaGG

Glad liten tjej ikväll!!!!!!!!!!
  • SkönaGG
    mmonika77 skrev 2008-01-10 21:37:26 följande:
    Hej tjejer! Nu har Lukas fått sin spruta, han har varit irriterad och smått febrig idag så han fick Alvedon.Ni som har 2 barn eller fler... är det fler än jag som har dåligt samvete och tycks inte räcka till? Stora pojken vill ha all uppmärksamhet hela dagen. Han skulle helst vilja sitta och leka hela dagen och annars får man höra mamma du leker aldrig med mig du bara skriker. Han är i värsta trotsen nu så man får säga åt honom hela tiden. Nu har han dock varit snäll. Älskar dem lika mycket och försöker verkligen göra tiden rättvis, ibland går det inte men jag försöker men ändå har jag dåligt samvete. Hur gör ni?
    Jag har tack och lov inga problem med det. Dom två äldre leker med varandra och blir mäst irriterade om jag kommer och stör...
  • SkönaGG
    mmonika77 skrev 2008-01-10 22:24:50 följande:
    Filip han vill leka jämt. Ibland lekar han ju med kompisarna då är det lugnt förutom att de hittar på en massa hyss såklart och man får skälla på dem lite. De andra föräldrarna säger aldrig åt dem. De skriker när Lukas sover, tar sönder saker, välter upp och ner på rummet osv och jag tillåter inte det, så jag får gå in och säga åt dem mest hela tiden. Filip är lugn när han är själv men det känns som det tar så mycket kraft att behöva säga till. Filip säger att de andra föräldrarna aldrig säger till dem utan att det bara är jag. De får göra precis vad de vill hos de andra, när jag frågar föräldrarna är det verkligen så. Är inte ni rädda om era saker? Säger ni till era barn?
    Jo här skälls det dagligen. Vid mer irriterande hyss får dom sitta i trappen 5 minuter.

här är senaste hysset dom kommit på..
    www.familjeliv.se/Forum-3-101/m28669640.html
  • SkönaGG

mmonika77: Det är klart att han kan lära sig att gå ändå. Jag vet flera barn som helt hoppade över att krypa, dom hasade sig fram på rumpan (såg kul ut) tills dom kunde gå. Det var också barn som inte tyckte om att ligga på mage.

• SkönaGG

Här går det undan när mamma inte tittar.

Första rullningen

Hon låg PÅ filten när jag gick för att hämta lite att dricka.

Så jag "missade" första rullningenFundersam har bara vänt sig till mage förrut.
    Efter att jag tagit bort filten låg hon och "simmade" på golvet och efter ett par minuter backade hon ca20cm (stolt mamma nu)

• SkönaGG

Jag blev rekomenderad att börja med smakisar vid 4 månaders ålder med Alexandra för att hon inte gick upp som hon skulle och då kunde det vara bra att få i henne lite gröt. Började så smått vid 4 månader även med Bea fast hon gick upp jättebra för att kunna dra ner amningen vid 6 månader. Det tar ju ett tag att trappa upp smakisar till att ersätta ett mål mat/amning.

Jag kommer att börja med smakisar när Christina är 4 månader också för hon är också liten i vikten (men lång).

• SkönaGG

ottisen: jag antar att ditt cellprov gick bra.
    Det gjorde mitt idagGlad

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)