rimmis skrev 2008-03-03 18:54:42 följande:
Fick höra i helgen att den där Norskan med 10 års erfarenhet blev erbjuden anställning trots att hennes 2 provdagar inte alls gick bra. Hon imponerade inte alls, men chefen sa att han gick på magkänslan. Konditorerna sa att han tog helt fel beslut och sa: Men herregud, anställ Åsa. Så nu måste jag bara få berätta vad som hände idag! (Jobbar den här veckan) Jag och en av konditorerna disskuterar Norskan, då hon verkar vilja pratar av sig. Jag säger att jag är redo att flytta om jag så måste och att jag har hittat lite intressanta jobb, bl. a. ett i Båstad. Hon säger att hon vill ha mig där och jag vet att hon vill det, men vi tittar på varandra och säger.... nåja, det är bara att gilla läget.Hon går ner till frysen för att hämta panacotta eller något och då kommer chefen fram till mig och säger:Chefen: - Åsa, jag har planer för dig!Jag: - Jasså, har du?Chefen: Ja, jag tänkte fan anställa dig!Jag: - Ehh, tänkte du?Chefen: Ja, vi har ju haft en Norska som har varit här och provjobbat, men hon får inte jobbet. Varför ska jag gå över ån för att leta vatten? Sen får du ta gesellbrevet! Ja, om du nu vill ha jobbet.Jag: - Ja, det är klart att jag vill! Vad glad du gjorde mig nu Chefen: - Vad bra att jag kan göra någon glad!Sen blev jag lite tårögd och berättade för konditorn då hon kom tillbaka att han ville ha mig! Vi jublade lite tyst...... Så idag får jag äntligen säga: JAG VANN! Jag glömmer inte dagen då jag gick till arbetsförmedlingen och fick alla hopp krossade. Kommer ihåg att jag bloggade den dagen och skrev att jag en dag skulle få skriva att JAG vann.... och det får jag nu!!Slit lönar sig!Så idag är Åsa världens lyckligaste!KRAM på er tjejer!
Gud vad roligt för dig!!! Och för dem som får en arbetskamrat de trivs med och som är superduktig!
Grattis, grattis, grattis!!!