Sockerpullornas tråd

Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
Välkomna in

Weeiii!
Åhh!! Ny tråd!!
Då kan ju jag börja med att berätta att jag igår gjorde en tårta _bara_ för att det köndes kul!! Ingen beställning, ingen födelsedag eller något sådant, utan bara för att jag fick lust! DET var länge sedan!
Det blev en ganska snabb julinspirerad tårta, som jag tog med till jobbet.
Fylld med någon choklad/baileys mousse och passionsfruktsfromage.
Kanske beror min plötsligt återfunna lust att tårta på att jag VET att det till sommaren är slut med trånga kök!!
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/52301
Tack! Ja, om inte något skulle skita sej precis på sluttampen är det VÅRAT! Med inflyttning till sommaren! Visst är det fint!! GISSA vad det andra köket kommer användas till!!
Detta huset är ändå ganska dyrt för att ligga i lilla Nora... flytta hit vettja!
Grattis Tussa!
Håller tummarna för att inget "skiter sig"
Håller på att kolla bilderna nu! Gud va fint!
*längtar efter eget...*
Tussa: Ihh!!! Jag har inte heller råd med ett sådant hus, verkar ju underbart!!!! Vad roligt för dig!!!
Själv har jag inget kök alls just nu. Det renoveras fortfarande och kommer så göras ytterligare tid framöver. Vi gör det själv nämligen och vi har ju inte sådär supermycket tid över efter barn, hushåll, studier och arbete. Men.. nån gång så!
Tyvärr är det så länge sen jag höll på nu att mina färger återigen har börjat torka ut. Jäkla squires!! Varför kan det inte vinnas färger som sk i burkar som wiltons?!?!? Blä!
Nästan alla skåp och så är uppe nu men jag tycker redan att det är för litet! Dessutom kan min man inte läsa en enkel ritning så det är en del detaljer som inte riktigt blivit som jag tänkt.
Bla har jag ingen fri bänkyta utan överskåp. *Grr!*
Nå, jag lär väl ändå inte ha riktigt tid till tårtande förrän alla ungar börjat högstadiet. Så känns det nu iaf. Det sliter på att ha stor familj ska jag säga! Hur mirkamu fixar det där det fattar jag då rakt inte! Hon har ju ändå fler ungar än mig men gör ändå fler tårtor!
Nå, jag ligger fortfarande lågt. Det har varit slitsamma månader nu. Ska se om jag kan bli lite bättre på att hänga med i tråden iaf.
Ha det bäst!!
UWO Heeeeeeeeej, har saknat dig
. Hoppas allt börjar reda ut sig för dig. Hoppas att köksrenoveringen blir klar snart och hatt köket blir bra ändå. Ha det så underbart tills vi hörs av igen.
Tussa: Åh vilken fin tårta. Härlig fantasi du har. MAn ser glädjen i tårtan. Vad kul med huset. Grattis! Vilket fantastisk kök du får.
Maria: Åh vilken söt tårta. Riktig svenskt handverk och jultradition i din fina tårta.