Inlägg från: Fru Humla |Visa alla inlägg
  • Fru Humla

Sockerpullornas tråd

hej tjejer!
    tänkte bara fråga om man kunde få bli upphöjd till sockerpulla nu när jag jobbat så hårt  i januari
    är oxå lite trött påsammsamma frågor men jag har inte ledsnat på att svara...än

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
  • Fru Humla

tack!
    vill ju fråga först så att man inte tränger sig på
    ska lägga in en bild på morrondagens tårta sen...den är allt annat än snygg...när den blev klar kändes det som jag hade gått tillbaka några år i tårtutvecklingen men den är en gräddtårta och det är ju så mycket svårare att få snygga än täckta tycker jag

• Fru Humla

åå nu är det där med att fylla 30 över...
    verkligen en lyckad maskerad i lördags
    nu har jag plockat reda på alla mina fina presenter. kul när man får packa ner gamla omaka kaffemuggar och ställa in 8 likadana. lika med dricksglasen.
    men nu är jag totalt slut. har ju haft sjuk bäbis i 2 veckor samtidigt som alla kalaa och tårtor. hon är fortfrande inte bra.
    igår blev det ingen sovmorron inte eftersom stora tjejen skulle på simskola kl 11 sen buggar jag på em och där emellan städade vi lokalen...
    så idag känner jag mig bakis*hehe*
    snacka om försenat
    nu har jag ju iaf plockat lite i köket så jag tänker unna mig lite ledigt. men om det är nån som har lite energi över går det bra att maila den till mig
    källaren är full med både ren och smutsig tvätt och till helgen ska mannens farmor ha en 75års tårta...är ändå nervös över att göra en frukt och geletårta...nån som har några "att tänka på" för att det ska bli bra?
    gör man så här? lägger frukten, spritsar grädden runt och sist lägger på gelen?

suck, måste ju fika nån lunch oxå å försöka ta oss ut medan solen skiner...
    kram på er

• Fru Humla

hmm, jo det var det där med tempen på gelen som jag var nervös över. men det lät smidigt med en soppande ring och sen göra det snyggt...tack!
    stod å kollade i hyllan för mousser på ica idag. jisses vad ekströms hade piffat upp sina förpackningar! såg lite mera exklusivt ut å jag funderar allvarligt på att använda deras mango-passionsfrukt mousse till helgen. nån som ätit den ?
    såg öven att det fanns en chokladmousse med macciato *stavning* alltså kaffe
    vore skönt att få ihop en fin, god tårta så där superenkelt en gång. ligger så bedrövligt efter här hemma med tvätten å allt.
    men en fluff tar ju ingen tid att göra iof heller men jag har noll inspiration så det skulle nog bli bra med två olika påsar*haha*

JFL: hur gick det med tårtorna i helgen förresten. gick båda åt?

åsså måste jag få rberätta vad jag fick i prsent på festen i helgen. den stora tårtsågen från kakburken som jag sucktat efter i ett år nu
    underbara vänner man har så nu kan jag såga tuuuunna bottnar*aaah*

• Fru Humla

åååå, jag vet hur det känns! stackars dig....har missat vad ni är för sjuka men jag äter alltid en sort som heter doxyferm eftersom jag är överkänslig för alla pencilliner. iaf dem som jag har vågat prova
    den tar det mesta så jag hoppas att jag aldrig får nåt som kräver något annat.

JFL skrev 2008-02-11 21:50:08 följande:
    Jo det blev 1/4 kvar av vardera tårta, helt perfekt. Hade inte räckt med bara den ena. Alla var oense om vilken som var godast, den helt hemmagjorda eller min fusktårta, med botten och mousse från kondis . Själv gillar jag Kittytårtan med dumle och banan, kändes mera äkta, gillar inte våra bottnar på kondis.Åh vilken lyx, underbart!!!! Suck måste få gnälla av mig. Idag fick jag nässelutslag på hela kroppen. Troligen av penicillinet jag ätit i 5 dagar. Så imorgonbitti måste jag och tjejerna upp tidigt för att gå till doktirn, igen. Suck *kliar*
    pannkis: jag har tänkt på din tatuering nu...jag är ju totalt oinsatt i det där med vad symboler betyder. tycker de är fina och skulle antagligen fråga den som har en om jag undrade vad den betydde.
    min första tanke om jag mötte nån som hade den på just handleden skulle nog vara att det där var nog en riktigt fräck hårdrocksbrud när hon var tonåring. kanske gjorde hon den bara som ett infall med vansinniga föräldrar som resultat.
    den reaktionen skulle nog inte själva symbolen ge utan stället...
    för mig är det inte en negativ reaktion utan bara nåt jag skulle hinna tänka...
    så nu vet du hur jag hade tänkt iaf..
  • Fru Humla

jag tillhör också skaran som verkligen tycker att dte är asjobbigt att gå till tandläkaren och dessutom lider nåt så bedrövligt av just den värken. fattar inte hur man kan klara nästan hur mycket värk som helst bara det inte är tandvärk.
    nu är min mamma tandsköterska så jag har ändå jättebra hjälp att våga gå så jag slipper gå akut. jag har dessutom något som gör att mina tänder går sönder i överkäken. så där är alla lagade medan underkäken har de aldrig behövat röra. underligt det där men jag måste sköta mig om jag ska ha några tänder kvar
    hoppas det går bra för dig...det brukar de ju när man väl har kommit dit

Solaika skrev 2008-02-12 08:30:59 följande:
    Tandvärk måste vara ett jävulens påfund.. Det gör så sjukt ont! Har fått akuttid hos tandläkaren kl 12.30 idag.. Hatar tandläkare men jag står inte ut med smärtan mer *gråter o gnäller lite*
  • Fru Humla

mm men det är ju så som den där panikvärken kommer. när det plötsligt blir en infektion som spränger.
    om det gör så ont så kommer det garanterat synas idag jue...
    hoppas det går bra!

Solaika skrev 2008-02-12 10:37:27 följande:
    Jodå.. jag överlever alltid.. dom vet att jag är rädd för dem.. just nu tror jag att en eller ett par tänder håller på att dö.. därför det gör så överjävligt ont.. Det märkliga är att det inte syntes ett smack på röntgen när jag var hos käftis i tisdags.. O i helgen har det bara blivit värre o värre.. inte ens Citodon hjälper det minsta.
    jo dte är verkligen seriöst att ställa in om det är sjukdommar i familjen särskilt magsjuka. hade sån ågren för några helger sen när jag hade 2 tårtor beställda och de sa att det gick magsjuka på dagis. emilia fick inte gå in i köket över huvudtaget på 2 dagar bara utifall men hon blev inte sjuk men jag var manisk med handhygien osv.
  • Fru Humla

oj, var dn så illa däran? mm det är ju iaf billigare än en rotbehandling men det är otäckt att dra ut. jag har tagit bort en visdomstand och den andra måste oxå bort. menm som tur var så blev jag gravid så då fick jag vänta...men nu börjar det vara dax

Solaika skrev 2008-02-12 13:39:43 följande:
    Jaha.. så var man en tand fattigare då.. dom drog ut den.. usch o fy så fruktansvärt otäckt!! Trodde aldrig tårarna skulle sluta rinna.. jag hatar verkligen tandläkare!
  • Fru Humla

tack detsamma!!
    här har man fått ett sjukt barn till...är så fruktansvärt trött på feberbarn nu...
    2 veckor i december, 2 veckor i januari och nu en vecka i februari

Solaika skrev 2008-02-14 08:12:49 följande:
    Glad alla  dag till er go'bitar! Hoppas ni får en riktigt fin dag!
  • Fru Humla

nu har jag geletårtan i bildtråden. lite panik kring den tårtan då jag sov på barnkliniken  med äldsta tjejen i natt.
    febertopp på 40,1 misstänkt hjärnhinneinflamation men nu har de nog kollat allt och inte hittat nåt så sänkan på 100 är fortfarande en gåta. hon mår mycket bättre så vi har permis till imorron bitti, halv nio. hallelulja! jag som skulle behöva sova en hel vecka

Svar på tråden Sockerpullornas tråd