Sockerpullornas tråd
Jag kan inte sova...
Jag kan inte sova...
Jupp, kan inte sova...
Vad härligt!
Då lär ju inte du få så mycket sömn i alla fall.
Dags för sista etappen. Yay!
Hemma!!!
Jättefin Rimmis!
Och vad kul det var att se dig igen.
Lägg in bilderna i stora bildtråden vetja (www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29158538.html)
Hej hopp hallå!
Jag är här, men har mått lite hur som helst och ibland sämre än så, så jag ligger lågt.
Vad duktiga ni alla har varigt med tårtor, blommor och artiklar hit och dit.
Jag har en fråga jag undrar ni kan hjälpa mig med som inte rör tårtor över huvudtaget.
Fråga: En människa har ett silverliknande pentagram på innsidan av handleden (tatuering), något större än en femkrona. Vad tänker ni om det och vad tror ni att det betyder?
Är det en positiv eller negativ tatuering. Hur reagerar ni inför denna människan första gången ni möter den/ser dess tatuering?
Ett rättvänt pentagram är en mycket gammal och otroligt positiv symbol.
Ett pentagram och speciellt i silver, med udden upp, är en av de starkaste skyddssybolerna mot ondo (svartkonst, demoner och liknande) samt att det är förknippat med Venus (kvinna).
Inom wiccaläran står de fem uddarna för själen, jord, luft, eld och vatten eller kärlek, visdom, kunskap, lag och makt.
Dels så värjer symbolen en från ondo, men är också en öppning att ta upp positiv energi genom.
Står även för fem skeden i livet - födelse, ungdom, vuxenliv, ålderdom och död.
Jag vet ju allt detta, så då vill jag gärna höra vad andra förknippar med pentagram.
Uppochnedvänt så står det ju för djävulsdyrkan och svartkonst, precis som ett upp och ned vänt kors, och många accosierar ju gärna dit.
Funderar på en tatuering, men vill gärna veta innan hur stor procent det är som tror man är satanist bara för att man har den, men mest ska den ju vara meningsfull för mig.
Tack för åsikter om tatuering.
Jag är här och läser lite då och då, men jag är ruskans dålig på att skriva.
Har börjat teckna igen efter nästan tio år och är helt fast. Det är så kul att låta formerna dansa fram på pappret...
Puss på er.
Tittar in en sväng...
Hoppas det är bra med alla. Här går det sakta men säkert frammåt.
Omdefiniering av studier och framtida mål pågår och sånt är alltid lite läskigt, men det känns superbra med den plan som börjar ta form.
Ryggen bättrar sig den med, men än kan jag inte sitta sååå länge vid datorn som jag skulle önska. Tar det lite lungt, det får ta den tid det tar, annars kommer jag bara vara dålig om nånn månad igen om jag känner min kropp rätt.
Penslar är definitivt värt att lägga pengar på. Bra penslar kan man koka och forma om, men man måste ta väldigt väl hand om dem. (Är "utbildad" konstnär) Inne på hemsidan under typ verktyg eller om det är färg finns det en kort "guide" eller vad man nu ska kalla det hur man tar hand om dem, eller vad man ska tänka på kanske man ska kalla det istället.
Det var väll ungefär vad jag hade att komma med.
på er och trevlig helg!