• Ankmor

Sockerpullornas tråd

JFL skrev 2008-02-05 13:48:22 följande:
    Ankmor: tack för svaret. Jag varken, hostar, nyser eller är snorig så det är lungt. Engångshandskar och handsprit har jag hemma. Måste pigga på mig innan jag ens funderar på att baka eller nått sånt. Är så trött och frusen. Jag har inte haft halsfluss sedan jag var liten.Tack så mycket för komplimangerna för min CC. När jag var inne på din sida för att titta på tårtorna såg jag din HelloKitty-tårta. Elsa villa ha en sån på kalaset och utbrast genast hur fin den var och ville bara titta på den . Men hon "vill ha mera guld på" som hon säger. Hon är väldigt specifik på hur den ska se ut, och jag som knappt har tittat på HelloKittybilder än . Nåja jag är bara glad att jag slipper göra hajtårtan som hon först ville.
    Det är klaaart att det ska vara mera guld på!
    Solaika skrev 2008-02-05 13:56:50 följande:
    Ankmor - Va fina tårtorna blev! Vart dom glada när det stod på japanska på dem?JFL - Dina CC ser så hiiiiimla goda ut.. hade jag haft dem här hade jag aldrig kunnat låta dem vara. Tur att det är du som har dem o inte jag. Stackars o vara sjuk.. hoppas du piggar på dig snabbt! Man kan egentligen göra allt bara man håller hårt på hygienen. Ankmors råd låter jättebra. Krya på dig!
    Tack! Japp, både min syster och hennes sambo blev glada. Fast gladast blev nog farmor eftersom farfar (som var från japan) är död. Det var därför jag ville ha med det japanska på "ett hörn"
    Tack så hemskt mycket för hjälpen!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    Sexymala skrev 2008-02-05 18:48:00 följande:
    Åh, snälla.. måste få beklaga mig.Är så trött på alla "nya" i tårttråden, eller inte trött på dem, men att SAMMA frågor tenderar att dyka upp hur ofta som helst. Speciellt de senaste veckorna.. Och det är så uppenbart att de inte läst den underbara TS vi har!Frågor om recept, hur man gör o vilka som finns, frågor som "vad är mmf"? Det är som sagt så uppenbart.. Gah, VET att det inte är lätt, men måste få beklaga mig ändå.. Tycker inte man kan ha bättre/tydligare TS än vad vi har.. och ja, borde inte störa mig på det, men gör det ändå.. o kan inte hålla mig därifrån.. Jag börjar nog bli en jäkla tjatmorsa där inne, då jag alltid gör samma uppmaning "Läs TS"..
    Håller med dig! Fast jag har ju inte riktigt tröttnat än...
  • Ankmor

jessica6 - tack för komplimangen i min GB! Men jag kan tyvärr inte svara på den direkt - jag är inte "välkommen" in till dig... *suck*

• Ankmor

Välkommen Humlan!

Vi skall åka till svärfar och vara borta en vecka.
    Jag och flickorna har bestämt att vi skall göra en vanlig tårta utan SP/MMF till den 14:e.
    Svärfar är inte så förtjust i tårta, men det skiter vi i

• Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-02-08 22:52:28 följande:
    tack!vill ju fråga först så att man inte tränger sig påska lägga in en bild på morrondagens tårta sen...den är allt annat än snygg...när den blev klar kändes det som jag hade gått tillbaka några år i tårtutvecklingen men den är en gräddtårta och det är ju så mycket svårare att få snygga än täckta tycker jag
    Ungefär så känner jag det inför kommande tårta - tillbaka till "dåtiden"... Det går ju inte att spritsa snyggt med grädden. Jag har blivit för van med kristyr
    Solaika skrev 2008-02-09 00:42:19 följande:
    Välkommen hit Humlan! Kul med lite utökning.Säger som JFL.. fortsätt svara så länge du orkar!Man ska strunta fullständigt i att svärföräldrar inte är förtjusta i tårtor.. det är bara för dem att äta
    Ja precis min mening!
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-02-09 09:39:52 följande:
    Nu är mina tårtor klara och bilder finns i galleriet Det var faktiskt kul att göra tårta, det har inte jag känt på länge.Nu ska jag slita mig från datorn och fortsätta med CC och alla andra kalasgrejjer, bara 4½ timme innan alla kommer
    Jättefina, jag tycker du har lyckats pricka Kitty precis, och den marmoreringen! Suverän!
  • Ankmor

*Tycker synd om* och *Peppar upp* alla som har ont och är sjuka.

Här blev det ingen tårta den 14:e - orkade inte(!!) och ingen annan ville...
    Men det gick bra ändå, vi åt lite chips istället

Solaika: tårtan blev lyckad tycker jag.

• Ankmor
    Tussa76 skrev 2008-02-20 15:26:23 följande:
    Hejsan sötnosar!! Åh, vad jag blir sugen på att också prova sugerflowers när ni pratar sådär!! Kan vi inte ha sockerblomstema på sockerpullsträffen hos mej i sommar?? Förresten.. så har jag tappat bort när det blev *dement*Men jag tänkte som så.. att jag letar fram lite olika datum som jag kan, och sedan kör vi på det datumer som flest kan! Hur låter det?Vi är nästan färdiga med köksuppiffningen här... och jag blir ju riktigt sugen på att tårta nu när köket känns fräscht och fint! Tyvärr är det ju inte mera plats för det... :-/Som tur är har jag en liten tårtbeställning till den 28:e, en ettårstårta. Ska bli riktigt kul, men jag har inte riktigt tid att leta inspiration så tips emottages tacksamt!   Prinsessig på ett eller annat sätt ska den vara (tufft, gulligt eller bara sött )KRAM på er, allihopa!!
    Blir så nyfiken på ert "nya" kök Får jag komma och ta en titt?
    Kan april passa bra tro?

Som Maria skriver: första helgen i augusti har jag för mig...
  • Ankmor

Ooo då kanske de finns i Göteborg också?!
    Ska kika efter dem nästa gång jag är i stan!
    Tack för tipset.

Men håll med om att det fanns många "vill ha" saker på den sidan!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd