Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

Vaaar är ni??

Här är helgens tårta, bara för att

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

Tack tjejer !!

Vad glad jag blir över det du säger om kristyren JFL, jag tycker precis så i teorin men sen ser det lite platt ut ibland tycker jag. Men det är svårt att göra nåt annat på känns det som  när blommorna är så maffiga och tar massor av plats med färg och form. Då passar lite kristyr lixom även om detta blev ett tämligen lamt försök med broderie anglais...

• MariaX m 2
    Maraschino skrev 2008-02-02 21:59:46 följande:
    Jättefin!! Vad gör du av alla fina buketter efter ni ätit tårtan!!
    Oj sorry, glömde svara på det De ligger ett tag i bokhyllan, har en vitrindel, och samlar damm tills jag tycker de ser så dammiga ut att jag kastar dom Det ligger måååånga timmar i mitt vitrinskåp...
  • MariaX m 2
    jessica6 - Tack så mkt !

De små är luriga , jag fattar inte vad det är som är så gott med fp/sp/mmf, det är ju bara socker. Men iofs åt jag sockerbitar när jag var liten...

Ankmor - Hehe, ibland är det bra att den här tårthobbyn inte är så vanlig Kan tänka mig att hallon/passion var supergott, måste prova det
  • MariaX m 2

Men det är ju därför vi är härinne ibland...

Jag håller med er om det ni säger, jag svarar sällan på såna frågor. Det tråkigaste tycker jag är att tråden har blivit en "uppslagstråd", när jag började i tråden hade man lixom ett engagemang i dom som hängde där, man kommenterade allas tårtor och så, det kunde bli en lååång rad ibland och det var så härligt tyckte jag. Man diskuterade lite mer personligt oxå, inte bara vilken fyllning som passar bäst till dumlefluff osv och man kunde vara saknad om man var borta ett par dagar.

(En speciell eloge till dig JFL, du var nästintill outtröttlig med att säga bra inspirerande saker till alla och det var nog till viss del därför jag fortsatte att göra tårtor ) Nu hoppar bara folk in i tråden och ställer sin fråga utan att engagera sig i tråden lixom om ni förstår vad jag menar. Absolut inte alla förstås, förstå mig rätt men det är mer så nu. Men så är det väl, saker och ting förändras... Glad

• MariaX m 2

Oj vad kul att ni är här lite !!

Marachino - jobbigt med foglossning, det är inte kul alls. Och sjukor är trist. Men det kommer en bebbe sen, jag är bara lite avis... Glad

jessica6 - Vikken chef Man måste ju få vara ledig oxå, att baka gör en ju glad och det behöver man. Hoppas du hinner i helgen eller så

Tussa - *vinkar* Ser fram emot att du ska ha mer tid

Solaika - ååå kul med bröllopstårtor, vill jag med...

Sexymala - Skönt med lite lugnt i plugget Vad pluggar du? Jag läser till lärare och vi har praktikperiod just nu = inte lugnt alls!! Klart du ska göra en alla ns dag tårta, måste man inte det när man är tårtare?! 

JFL - Jag saknar oxå det där kommenterandet, var jättekul! Men jag vet inte om det ens skulle uppskattas nu... Men du höll ut länge Trist med halsfluss, hoppas du kryar på dig snart

Vet nån var Pannkis håller hus, hur det är och så, har inte sett henne på länge...

Kram alla sockerpullor

• MariaX m 2

Aha, en kollega

Jag läser bara PA-kurserna, tre terminer och jag är på termin 2. Så till jul ska jag vara färdig... gulp. Jag har biologi och naturkunskap mot gymnasiet. Jag har haft turen denna vfu att få en guldmentor, han är verkligen toppen!!! Och han undervisar på ett lite alternativt sätt som jag gillar stenhårt, hade tankar åt det hållet innan jag började hos honom oxå så det var en fullträff. Fast man får lite presttionsångest minst sagt, man måste verkligen plocka fram sin superkreativa sida... som man inte har känns det som Har ni haft er första vfu än eller är det första?

Här blir det definitivt en alla hjärtans dag tårta, om jag hinner dvs, har två doptårtor till på lördagen. Vi får se, har inte nes bestämt dekorationen på dessa. Kan man ha nån blomma, det är ju jag bäst på (kass på att modellera), eller måste det vara en dopbebis eler nåt sånt? Jag har hyfsat fria händer men det blir så svårt då...

• MariaX m 2

Hello girls!

Idag är jag i tidningen med mina sockerblommor, inte på nätet men väl i papperstidningen Glad. Det var lite kul, vi hade en reporter hemma som intervjuade min sambo när han var pappaledig och då fick hon syn på mina sockerblommor och ville göra en intervju med mig. Kul

Annars är det trist, mellanbarnet är sjukt så nån måste vara hemma och då blev det jag, trots praktik och allt. Men man måste ju dela på det, nån måste ju jobba oxå... Det positiva är väl att jag kan sätta mig och pilla med lite blommor...

Kram

• MariaX m 2
    JFL, rimmis & jessica6 - Jaa, det var jättekul Dock syntes det inte så mkt av sockerblommorna utan mer av mig. Vet inte om jag vill lägga ut mig på bild... får se

Välkommen Fru Humla!!

Usch, jag har ett doptårtaproblem Vad tusan ska jag ha på??

Vill egentligen inte ha en dopbebis utan nåt med blommor, folk väntar sig nästan det, speciellt nu och jag är KASS på att modellera. Men jag ser det lixom inte framför mig... suck. Och det är på lördag nästa vecka... Det är en pojke oxå annars hade det varit lättare med nåt ljuvt rosa eller så Jaja det löser väl sig.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd