• Rettis

forts. Crosstrainer/Orbitrek-tråden nr 4

Här fortsätter vi än en gång, de som vill va me och träna med sin crosstrainer/orbitrek!!

Föregående trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m18929247.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m22159195.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m25214643.html

Välkomna in gamla som nya.....

Och de som vill lägger in träningen på www.piggelino.se....

Där går ni in på "Grupper" och väljer "Orbicross" och trycker sen på "Gå med i gruppen" och skriver med ert nick här på FL i brevet till mig, så godkänner jag er...

Lycka till med motionen.....

• Svar på tråden forts. Crosstrainer/Orbitrek-tråden nr 4
  • feather

Hej
    Jag följer oxå tråden, men har inte skrivit så mycket. Jag har en crosstrainer abilica heter den, dyr var den, 9000, jag o sambon sa upp våra kort på gym o satte pengarna i en cross. i 2 år stod den o samlade damm. I augusti (iår) dammade jag av den, satte i en tv o började, 5 dagar i veckan a 30 min första 2 månaderna sen ökade jag till 45 min. Det funkar urbra o tvn gör det uthärdligt. Eg är jag oxå en grupptränare, men om tiden inte finns med jobb, skola o barn så är det här en bra lösning. Nu har jag fått hälsporre så jag har lite julledigt från träningen, men hoppas vara bra till 7 jan då jag tänkt gå igång igen...beach 2008

• Marre

Nu har jag kört 15 minuterspass tre dagar i rad och det känns i kroppen! Fast mest under tiden,ingen träningsvärk, så jag ska försöka öka lite nu.

Jag har en liten fråga angående kaloriförbrukningen, det skiljer nämligen massor på crosstrainerns dator och när jag matar in aktiviteten på viktklubben. På VK står det att jag förbrukat 125 kcal på 15 minuter, på crosstrainern bara runt 57kcal. Jag kommer runt 4,5km på den kvarten enligt datorn.

Är det någon med siffror som jag kan jämföra med?

• Lenafena

feather:

Jag ska köpa en crosstrainer, eg i dag men den var slut så den komemr in igen nästa vecka. Men du skrev att du ska ta uppehåll pga hälsporre? Jag har hälsporre eller nåt sånt, ont under ena foten ibland men jag trodde crosstrainer var bättre än löpning/gång mer avlastande? Är jag fel ute?

• feather

Lenafena

Jag har så ont just nu att jag inte kan stödja på hälen alls så jag måste vila, annars så fungerar det bättre med crossen än att gå, aerobic o springa, mycket bättre avlastning för foten. jag har jobbat stående alldeles för intensivt i fel skor en längre tid..

• Mjuk

Oj, den var ju dyr! Är det nåt speciellt med den eftersom den kostade så mkt..?

feather skrev 2007-12-27 21:20:20 följande:
    HejJag följer oxå tråden, men har inte skrivit så mycket. Jag har en crosstrainer abilica heter den, dyr var den, 9000, jag o sambon sa upp våra kort på gym o satte pengarna i en cross. i 2 år stod den o samlade damm. I augusti (iår) dammade jag av den, satte i en tv o började, 5 dagar i veckan a 30 min första 2 månaderna sen ökade jag till 45 min. Det funkar urbra o tvn gör det uthärdligt. Eg är jag oxå en grupptränare, men om tiden inte finns med jobb, skola o barn så är det här en bra lösning. Nu har jag fått hälsporre så jag har lite julledigt från träningen, men hoppas vara bra till 7 jan då jag tänkt gå igång igen...beach 2008
  • Kelsy

feather!
    Jag fick problem med hälsporre efter min graviditet men det är helt borta nu så jag tänkte lämna lite tips och råd åt dig som du kanske redan vet om men ändå.
    Använd alltid inneskor inomhus (jag köpte en typ av hälsotofflor), lägg i en enkom stötdämpande sula för hälsporre som finns att köpa på apoteket, massera foten/hälen med en fotsalva som ökar blodgenomstömningen- det kan dunka/smärta i foten men det påskyndar läkningen. Jag hoppas att du inte ska dras med detta allt för länge men tyvärr tar det ju lång tid att läka ut och det gör ONT!

• Lenafena

Feather: okej, hoppas du blir bättre snart! Jag har dragits med detta till och från sedan sista grav. Mer än två år alltså, det försvann först men sen började jag jobba i jan 07 ( i vården) , min arbgivare gav all personal crocs-tofflor, och efter ett par månader med dessa svamptofflor så hade jag ondare än någonsin :(

Jag har riktiga skor nu, försöker använda stötdämpnade inlägg när jag kan, masserar med zonsalva när det gör fööör ont.

kelsy: tack för tips! Vad heter salvan du använder?

• Luckymon

Jag tänkte skriva ett inlägg här nu. Har läst ett tag.

Jag väntar på en crosstrainer från Casall. Den var hemskt dyr (13000). Vi ska få den av min svärfar i julklapp. Han tyckte att det var lika bra att köpa en ordentlig. Inget skit som han sa.

Men jag hade nöjt mig gott och väl med något som kanske kostade mellan 2000 och 3000.
    Men det är ju hans val. Det är bara att tacka så mycket

Den väntas komma in i nästa vecka. Jag längtar och längtar till att börja träna. Jag är laddad och vill ha den nu.!
    Följer er här medans jag väntar på att få börja träna själv.

ha det

• Bettyblomma

Hej, hej! Jag ska köpa en har jag tänkt! Kan ni rekommendera någon? Hur är orbitrek? Vilken är bäst av platinum och elite? Riktig djungel det här, vill inte ha något sk*t men inte heller någon "värsting"..
    Tacksam för hjälp från proffs =)

• Proudmummy

Jag funderar på att åka ner till intersport imorgon och kolla in nedstående (om detta nu funkar..). det är den längst ner till höger för 2000:-. Summan blir ju nästan densamma som de på tvins och tv-shop om man räknar in frakten, och då blir det lättare att byta/klaga om något skulle vara fel eller om man kanske ångrar sig..
    Nån som har nån synpunkt på intersports crosstrainer ? eller har varit runt och kollat utbudet i butiker ? Verkar som de flesta köper på nätet och verkar nöjda.

www.intersport.se/products/Default.aspx&Sidnr=4&Kat2_id=0&Kat3_id=0&Old_kat1_querystr=8&Old_kat2_querystr=0&Old_kat3_querystr=0

Svar på tråden forts. Crosstrainer/Orbitrek-tråden nr 4