• Anonym (Storan)

Stora inre blygdläppar - Erfarenhet av operation

Håller på att bli galen här på mins inre blygdläppar som är jättestora. Eller långa ska jag väl skriva.
    De hängde utanför de yttre innan, men nu efter förlossningar (yngsta barnet är 2, så jag är ju fysiskt återställd) är det ännu värre.
    Jag har dessutom jämt en massa flytningar som jag upplever blir värre därför att kläderna skaver på blygdläpparna och fan och allt...
    Nån som opererat? Hur går det till? Lokalbedövning? Svårt att få en sån operation? Detta är verkligen inte alls för syns skull för den biten är passerad efter flera år tillsammans i ett bra förhållande. Sexlivet är lidande dock eftersom det faktiskt jämt gör ont. VAD GÖRA??????

• Svar på tråden Stora inre blygdläppar - Erfarenhet av operation
  • Anonym

Om du bor i sthlm kan du be din barnmorska skicka en remiss till dr Folke Flamm som är verksam på sabbatsbergs sjh. Det gjorde min barnmorska och jag fick komma dit på en koll, sedan fick jag en operation. Jag fick lokalbedövning och lugnande som jag totalt däckade av, så jag märkte ingenting. Efter ca2 veckor var jag som normalt igen, det gjorde ont efteråt men inte hysteriskt ont.

• Anonym (vet)

ja du det är en bra fråga.. jag gick in här i forumet idag för att leta efter någon som gjort denna typen av op, eftersom jag nu börjar bli jävligt nervös jag kan skriva till dig i morron eftermiddag för jag skall till läkarn i morgon fömiddag och göra en intimkirurgi ( vanlig läkare, ej privat)

jag har haft problem med skav sen.. hmm? jag kan inte minnas när.

jag kommer bli sövd, så jag antar att alla läkare gör denna typen av ingrepp under narkos *puh*
    har du några andra frågor kring detta kanske jag kan svara;) / vet hur det e

• Anonym (Storan)

Nix, bor ej i Stockholm, men i en hyfsat stor stad så det ska nog gå att hitta nån lämplig läkare om jag bara får tummen ur.
    Bekostade du själv? Remiss? Varför operade du? Jag menar om det var en "skönhetsoperation" eller liknande som för mig?

• Anonym
    Anonym (Storan) skrev 2007-12-19 21:40:10 följande:
    Nix, bor ej i Stockholm, men i en hyfsat stor stad så det ska nog gå att hitta nån lämplig läkare om jag bara får tummen ur.Bekostade du själv? Remiss? Varför operade du? Jag menar om det var en "skönhetsoperation" eller liknande som för mig?
    Nej, jag fick remiss från barnmorskan som sagt. Betalade 200spänn typ.. Min skavde och var jobbiga oxå..
  • Anonym (Storan)

Anonym Vet:
    JA! Titta gärna hit igen efter OP och berätta.
    Jag vill inte på några villkor bli sövd. Är så in i helskotta rädd för det. Då får de ge mig en rejäl dos Stesolid eller nåt istället!!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-19 21:36:48 följande:
    Om du bor i sthlm kan du be din barnmorska skicka en remiss till dr Folke Flamm som är verksam på sabbatsbergs sjh. Det gjorde min barnmorska och jag fick komma dit på en koll, sedan fick jag en operation. Jag fick lokalbedövning och lugnande som jag totalt däckade av, så jag märkte ingenting. Efter ca2 veckor var jag som normalt igen, det gjorde ont efteråt men inte hysteriskt ont.
    kan man gå som vanligt och röra på sig osv osv.. vad sade du till din familj? mamma osv? i min omgivning är det bara min sambo (såklart) som vet om det.. och min bästa väninna. / vet
  • Anonym (Storan)

Anonym Vet:
    Förlåt! Är visst lite självupptagen för stunden. Skulle så klart önska dig lycka till!!!

Anonym:
    Ja, det skrev du... Sorry. 200 spänn är det ju definitivt värt.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-19 21:42:06 följande:
    kan man gå som vanligt och röra på sig osv osv.. vad sade du till din familj? mamma osv? i min omgivning är det bara min sambo (såklart) som vet om det.. och min bästa väninna. / vet
    Jag sa inget alls, de första två dagarna ligger man helst ner i soffan, men KAN ju röra sig.. Bara sambon som visste om det, han tog ledigt två dagar från jobbet.
  • Anonym
    Anonym (Storan) skrev 2007-12-19 21:41:59 följande:
    Anonym Vet:JA! Titta gärna hit igen efter OP och berätta.Jag vill inte på några villkor bli sövd. Är så in i helskotta rädd för det. Då får de ge mig en rejäl dos Stesolid eller nåt istället!!!!
    Låter konstigt att bli sövd för ett sådan enkelt ingrepp, man däckar himla bra bara på lugnande om man inte är van med sånt.. Jag sov säkert ett par timmar efteråt oxå.. haha
  • Anonym

Lider också av det men lider i sdet tysta som många andra...men någon gång ska man väll också få tyummen ur som sagt...

Svar på tråden Stora inre blygdläppar - Erfarenhet av operation