• Anonym (Storan)

Stora inre blygdläppar - Erfarenhet av operation

Håller på att bli galen här på mins inre blygdläppar som är jättestora. Eller långa ska jag väl skriva.
    De hängde utanför de yttre innan, men nu efter förlossningar (yngsta barnet är 2, så jag är ju fysiskt återställd) är det ännu värre.
    Jag har dessutom jämt en massa flytningar som jag upplever blir värre därför att kläderna skaver på blygdläpparna och fan och allt...
    Nån som opererat? Hur går det till? Lokalbedövning? Svårt att få en sån operation? Detta är verkligen inte alls för syns skull för den biten är passerad efter flera år tillsammans i ett bra förhållande. Sexlivet är lidande dock eftersom det faktiskt jämt gör ont. VAD GÖRA??????

• Svar på tråden Stora inre blygdläppar - Erfarenhet av operation
  • Anonym

Man får välja om an vill bli sövd eller inte,jag valde tt vara vaken me endast bedövning för jag är kontroll freak! Och de känndes bra att vara vaken.Betala dock 10000kr för de o blev halv nöjd.

• Anonym (Storan)

Men jag tänker om man förlorar känsel i den inre blygdläpparna så gör det inte så mycket... För njutnings skull ska det väl inte spela nån roll? Jag tycker bara att det enda som känns nu är smärta och det kan man ju vara utan.

Som jag längtar nu! Ska verkligen ta tag i detta. De sista två åren sen sista förlossningen har varit hemska!

• Anonym (Storan)
    Anonym skrev 2007-12-19 21:56:26 följande:
    Man får välja om an vill bli sövd eller inte,jag valde tt vara vaken me endast bedövning för jag är kontroll freak! Och de känndes bra att vara vaken.Betala dock 10000kr för de o blev halv nöjd.
    Varför betalade du själv? Kunde du inte få remiss?
  • Anonym (Storan)

Postade sista för fort.

Varför blev du inte nöjd? Kosmetiskt eller obehag?

• Anonym (Storan)

Jag tror att vi måste starta en "De blygas tråd" eller nåt och följas åt!!!! Ha! Ha!

• Anonym

Anonym (Storan) skrev 2007-12-19 21:58:46 följande:

Men jag tänker om man förlorar känsel i den inre blygdläpparna så gör det inte så mycket... För njutnings skull ska det väl inte spela nån roll? Jag tycker bara att det enda som känns nu är smärta och det kan man ju vara utan. Som jag längtar nu! Ska verkligen ta tag i detta. De sista två åren sen sista förlossningen har varit hemska!
    första gången jag fick reda på att man ens kunde åtgärda dessa problem var från en amerikansk dokomentär som visades för 5-6 år sen..
    jag har velat bli av med min problem och fat dem i flera år:( när man inte kan cykla, rida, skaver vid 6 ( + att "de" hänger med in) skaver i för tajta byxor ( vilket oxå gjort att jag fått välja större byxor)
    men nu i höst så kande jag att det fick vara nog!
    kontaktade barnmorrkan som skickade en remiss till en läkere som i sin tur skall operera mig i mån.
    det känns skönt att få det överstökat, för detta är nåt som vart problem för mig under lååång tid! wisch me good luck:)
  • Anonym (Storan)

Stort lycka till!

Ska också försöka ta mod till mig, men det känns oerhört motigt. Jag avskyr överlag att gå till läkare och blir som redan nu nervös för en ev. operation.

• Anonym

allt gick bra och det ser kanoon fint ut, svullet just nu men det blir bättre snart;) sticker och svider men det får det vara värt! / vet

• Anonym (Storan)

Vet:
    Vad bra! Glad för din skull! Blir riktigt peppade att fixa detta nu. Ska beställa tid efter helgerna.
    Om det är nn som har nån bra länk i ämnet tas den gärna emot.

• Anonym

jag gjorde de för 1år sen och jag hade inte en aning om att mankunde få de på remiss? jag blev halv nöjd för dom sticker fortfarande ut lite men jag har känsel kvar,har inget obehag längre men jag tycker de skulle vart bättre gjort me tanke på vad jag betala för de lilla ingräppet, jag har aldrig berättat för någon att jag gjort den här operationen,de är min egen lilla hemlighet :)
    Anonym (Storan) skrev 2007-12-19 21:59:35 följande:

Varför betalade du själv? Kunde du inte få remiss?
  • Anonym

vill tillägga en liten notis;) gynekologen som opererade mig sade så här på mitt första besök att - istället för att skära bort överflöd från de inre blygdläpparna så skulle vi gynekologer egentligen kommit på ett sätt att lägga in inplantat på de yttre, för det är oftast dem som är för små och inte döljer de inre och att det är därför så många får problem med skav etc!
    mina yttre blygdläppar är ganska små.. och man ser ju förtfarande de inre, men dem är ju i jämnhöjd nu till skillnad från innan;) jag längtar tills all svullnad lagt sig så jag kan se slutresultatet. / vet

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-21 22:39:43 följande:
    jag gjorde de för 1år sen och jag hade inte en aning om att mankunde få de på remiss? jag blev halv nöjd för dom sticker fortfarande ut lite men jag har känsel kvar,har inget obehag längre men jag tycker de skulle vart bättre gjort me tanke på vad jag betala för de lilla ingräppet, jag har aldrig berättat för någon att jag gjort den här operationen,de är min egen lilla hemlighet :)Anonym (Storan) skrev 2007-12-19 21:59:35 följande:
    synd att du inte visste det innan:( har man problem så kan man få det gjort av vanlig sjukvård / vet
  • Anonym

kan tänka mig att de är så,har tänkt på de ibland att dom yttre är nog försmå :)

Anonym skrev 2007-12-22 23:12:53 följande:
    vill tillägga en liten notis;) gynekologen som opererade mig sade så här på mitt första besök att - istället för att skära bort överflöd från de inre blygdläpparna så skulle vi gynekologer egentligen kommit på ett sätt att lägga in inplantat på de yttre, för det är oftast dem som är för små och inte döljer de inre och att det är därför så många får problem med skav etc!mina yttre blygdläppar är ganska små.. och man ser ju förtfarande de inre, men dem är ju i jämnhöjd nu till skillnad från innan;) jag längtar tills all svullnad lagt sig så jag kan se slutresultatet. / vet
Svar på tråden Stora inre blygdläppar - Erfarenhet av operation