Inlägg från: Solsken i blick |Visa alla inlägg
  • Solsken i blick

Bebis i kundvagn?

Ja det är kanske en dum fråga men: Hur stor bör barnet vara när man sätter det i sitsen i kundvagnen? När de kan sitta upp? Kom att tänka på det nu.. Är de inte väldigt stora de där sitsarna?
    Min bebis är sex månader och kan sitta upp långa stunder på golvet, men det händer att hon tippar över ibland.

• Svar på tråden Bebis i kundvagn?
  • Solsken i blick
    Bispan skrev 2007-12-19 23:20:01 följande:
    Vet inte hur stort barnet bör vara.. men det bör ju inte kunna riskera att trilla ur och bör ju sitta helt stadigt. För övrigt skulle jag inte sätta mitt barn, som är några månader äldre än ditt, i en kundvagn nu när t ex RS-viruset har börjat spridas.
    Har tidigare haft henne i barnvagnen just pga smittorisken, men det börjar kännas jobbigt att gå och släpa på en överfull korg Kanske kan åka och handla tidigt på morgonen när förhoppningsvis alla snoriga och sjuka människor håller sig hemma...
  • Solsken i blick

Tack för alla tipsen! Vi använder inte babyskyddet längre, hon har vuxit ur det på längden. Men jag tror vi väntar ett tag till innan hon får sitta i kundvagnen. Verkar som vi är för tidigt ute Hon sitter visserligen väldigt stadigt men är å andra sida

• Solsken i blick

Solsken i blick skrev 2007-12-20 16:28:17 följande:

Tack för alla tipsen! Vi använder inte babyskyddet längre, hon har vuxit ur det på längden. Men jag tror vi väntar ett tag till innan hon får sitta i kundvagnen. Verkar som vi är för tidigt ute Hon sitter visserligen väldigt stadigt men är å andra sida
    Skulle precis skriva att hon är otroligt nyfiken också (precis då kastade hon sig fram och på nåt sätt kom hn åt rätt knapp på tangentbordet så det skickades iväg för tidigt) och då sträcker hon sig säkert åt alla håll i affären och ramlar... Smart skydd man kunde sätta i vagnen. Ska kanske köpa ett sånt!
Svar på tråden Bebis i kundvagn?