• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 7
  • Lindilididda

Tack för era svar om sovase!

Jag är nöjd med hur vi har det, då jag är så attans morgontrött Men jag tycker nästan synd om honom då vi kan sitta uppe och uggla länge Men han verkar inte klaga, hehe!

Men bra att veta att det säkert jämnar ut sig med tiden, jag vill inte styra för mycket endå... Kanske så att han inte sover allt för mycket på kvällen då.. Men får han inte ta sina halvtimmar då han vill så blir han kiiiinkiiiiig

Idag steg vi ju upp 10...fick han ut i vagnen innan 12...och sov till 15. Ganska kort, brukar vara längre stunder.. Men han tog en nap just efter maten oxå i sittern sin Gullungen.

Jag tycker att dagarna flyter på relativt bra, han är för det mesta en nöjd och glad kille..bara han får sova som han ska.. Men nog kan dagarna endå skilja sig mycket, och kvällarna oxå!! Det var kanske det jag mest undra över...när det månne tabiliserar sig till en ungefärlig tid..

Mina polare tycker han sover lite!! Men det kan jag väl inte påstå?! Alla barn är olika, har jag försökt säga

• iolanthe

När ida var runt 2-3 månader sov hon från 18-6 eller 19-7, utan mat. Och då var jag missnöjd för att hon somnade så tidigt så vi inte kunde åka nånstans på kvällarna. Nu är det så jag knappt täcks säga det, vilket lyxproblem det var egentligen.

• Millami

när anton va 2-3 månader...sovd han 10-12 timmars nätter....4 timmar på dagen..å 1 timme på kvällen så han sovd ju 15-17timmar i dygne...
    men han verkar va en som vill ha mycki sömn

nu e ja dödstrött.....ha vari i seinäjoki heeeeellla dan ida..*puuhh*

imoron e d dax fö rådgivningen...5 månaderskontrollen....hoppas innerligt att biljude från hjärta gått bort nu...

Lycklig Mamma till Anton
  • mjauen

Millami:
    Köpte ni nån bilstol i Seinäjoki eller kollade ni bara?
    Hoppas 5 mån.kontrollen gick bra!

• LillTållon

millami>> vad sa dom på rdg.? Hade biljudena försvunnit från hjärtat på gossen?

• Millami

mjauen
    vi köpt int nån vi bara kolla på dem å prova dem å å..men bestämde no vi sku ha en maxi cosi mobi..

rdg gick no rätt bra....an väger ganska precis 7kg nu å för en gångs skull tyckt di he va riktit ok
    men han had int vuxi nå på längden 4 mm men förra månan växt an ju 5 cm så....
    pickon gick bra, å di had int nå annat ti klaga på...

men di skicka no remiss ti barnploi å ska koll hjärta hans....e såklart blandade känslor...suuuper bra att dom kollar d fast läkarn tyckt int hon hörde nåt, men va osäker....
    men nu får ja ju gå å oroa mig tills vi vari på dedär då också....joo ja vet d int behöver vara nå men man e oroli ändå...

känns som d heeela tiden e någo...vi slipper bara från en sak så kommer d någo nytt

Lycklig Mamma till Anton
  • LillTållon

När slipper ni ti barnpoli? Hoppas dom inte hittar ngt! styrkekramar! Tror du behöver det nu!

• Millami

Lilltållon

on sku försök skyndi på e men on sa on tror no att e tar en månad ungefär...
    Lycklig Mamma till Anton
  • Kela

Är nog hit och kikar in, men har inget att inlägga.

• nattuggla

Millami: Här hålls tummarna för att det är nåt som går över:)

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 7