Inlägg från: Love4cats |Visa alla inlägg
  • Love4cats

Osmakliga skämt

Vildrosen; Skrattade när jag läste det, lite dråpligt sagt men månne om hon inte kämpade efter rätt ord att säga och sen bara hasplade ur sig . Ja, de va ett "annorlunda" skämt.
    Varje steg är ett steg närmare...och möjligheterna oändliga...
  • Love4cats

Jag och min man har lämnat känsliga stadiet som vi befann oss i under hösten...
    Under en tid var jag väldigt känslig för kommentarer från omgivningen...
    vilket nu vickat över till att omgivningen ibland tittar konstigt på mig för att jag har kommit en bit i tankeprocessen så jag chockar de med mina skämt och det kan bli väldigt dråpligt må jag säga...Jag och min man har pratat postorder och ja...ett det hållet.

Men visst jag reagerar fortfarande snett av en dels kommentarer. Beror helt på hur jag känner människan, eller rättare sagt, inte känner. De som inte står mig nära och knappt vet vad jag heter blir jag lite stött av frågor eller dumma skämt men övar på distansen.

• Love4cats
    Angla skrev 2007-12-25 10:49:58 följande:
    Vad skönt för Er att ni lämnat känsliga stadiet även om jag adrig anser det ok att skojja om att hämta/köpa/sno barn och det handlar inte om att man är känslig eller ej - jag tycker bara inte det är roligt. Hur kul kan det vara för barnen att sen få höra ...

Nej skämten i sig är inte särskilt roande, absolut inte. Får väl säga något i stil med "Ja, om det ändå vore så lätt som du säger" med lätt ironisk ton om de har svårt att förstå hur smaklöst det är.

Men det tyder ju mycket på hur dåligt insatta de är i ämnet också och förstår inte innebörden riktigt av adoption.

• Love4cats
    Angla skrev 2007-12-25 18:01:23 följande:
    Fast om man just suttit och svarat på åtskilliga frågor om adoption så är de ju inte direkt oinsatta.
      Nä, det är sant förvisso. Det är lång transportsträcka för att få förståelse ibland. En möjlig tanke är att många är så upptagna med sitt så de lyssnar med ett halvt öra.

En klassiker är ju "Jag ville ha egna barn istället". Tappar andan av den inställningen men blundar för jag anser att det är deras förlust om de inte mer öppna än så för olikheter.
Svar på tråden Osmakliga skämt