Inlägg från: Anonym (chockad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (chockad)

klamydia....

Fick just beskedet att klamydiaprovet jag gjorde i veckan visade positivt. Skitkul. Eller inte alls. Har de senaste 2 åren bara haft sex med min sambo, så han också borde ju vara smittad. Men hur fan lägger man fram en sådan sak? Kan det ha legat utan symptom i över 2 år? Vad är det för medicin man får? Tänkte eftersom jag fortfarande ammar. Var ju verkligen trevligt besked man får så här dagarna före jul....

• Svar på tråden klamydia....
  • Anonym (chockad)

Nej dom gjorde inget test då.  Jo de kan han ju gjort. Eftersom vi båda haft sexuella relationer innan vi träffades..

• Anonym (chockad)

Så jag kan alltså haft det i flera år utan att veta om det? Att han har vart otrogen tvivlar jag oerhört starkt på.

• Anonym (chockad)

Jo han vet att jag testade mig, för det var han som körde in mig till akuten. Sökte för värk i livmodern (inte gravid).

• Anonym (chockad)

Som sagt, sökte för ont i livmodern på Akuten, och fick komma till Gynjouren där dom gjorde ett obligatoriskt klamydiatest, bara för att kunna utesluta det om så var fallet. Någon infektion/inflamation har jag inte som tur är åtminstone. Det kollade dom också upp. Barnet är fött via kejsarsnitt så bör inte ha blivit smittat vid förlossning.

Är det ingen som vet vad för antibiotika man får?

• Anonym (chockad)

Nevermind.. Såg på Vårdguiden vad för läkemedel som ges

• Anonym (chockad)

Tack för hjälpen och önskar er alla en frisk, klamydiafri jul.

• Anonym (chockad)

Nej fick inte nån förfrågan om det på inskrivningen. Hon frågade bara om jag visste om jag haft nått eller någon misstanke. Och nej det är ingen av oss som haft nån på sidan om sen vi träffades heller så nå sånna dumma påståenden är bara onödiga. Och ja.. Jag vet att han har haft sexuella relationer innan mig och jag likaså. Som sagt jag vet nu även att det kan ligga latent i flera år utan symtom. Men nu har jag två dagars pencillinkur kvar och vi har pratat om det och han väntar på kallelse för test han med. Så har sexuppehåll för tillfället. Och dottern ska väl testas också antar jag eftersom jag antagligen hade det under graviditeten också. Men hon är fullt frisk och har inge fel på vare sig ögon eller lungor. Hon har genomgått massor av läkarundersökningar så därav vet vi detta.

Svar på tråden klamydia....