• Anonym

klamydia....

Din sambo lär ju tyvärr inte ha doppat veken i bara dig, så att säga.

• Anonym

Vad elak du är, klamydia visar inte alltid symptom och man kan gå i flera år utan att veta att man har det...

• Anonym

Tja, det är rätt oansvarigt att INTE testa sig när man skriver in sig hos BM. Ett barn som föds under en obehandlad klamydiainfektion kan förlora synen och få lunginflammation om infektionen överförs. Så om TS inte testade sig när hon skrevs in, så var det rätt dumt gjort. Om hon testade sig då så har antagligen hennes sambo varit ute och svirat nån annanstans.

Anonym (Samma) skrev 2007-12-26 00:39:06 följande:
    Jag hade det i 4 år utan att veta det!Gjorde test bara för att jag ändå var hos gyn och det visade positivt. Däremot är det väl ingen/inget som säger att han just var otrogen?! Läste någon som skrev i stil med att "din sambo har inte bara doppat veken i dig"..Man kanske inte ska yttra sig om något man inte vet något om?
  • Anonym

Det har du rätt i. TS kasnke haft nåt vid sidan om också är rädd att det ska komma fram.

Anonym (Samma) skrev 2007-12-26 13:04:44 följande:
    Men vem säger att just HAN har varit och "svirat"?!Hon eller han kan ju ha haft det sen innan dom blev tillsammans?! Dessutom kan det ju minst lika gärna vara hon som han. Eller hur?
    Anonym (Samma) skrev 2007-12-26 13:04:44 följande:
    Men vem säger att just HAN har varit och "svirat"?!Hon eller han kan ju ha haft det sen innan dom blev tillsammans?! Dessutom kan det ju minst lika gärna vara hon som han. Eller hur?
  • Anonym

Tänk på att klamydia kan ligga och vila i några år utan att veta om de.....

• Anonym

Ery max (tror det stavas så) heter antibiotikan man kan få som gravid mot klamydia. Efter trimester 1 är den ofarlig för barnet. Det är en kur på 10 dagar.

Man kan ha klamydia länge utan att veta om det, man kan också "självläka" + att det kan komma o gå.

• Anonym

men allvarligt....han måste ju varit otrogen...

• Anonym
    denna skrev 2007-12-23 18:43:14 följande:
    hmm... ska man tro på sin "man" som testat positivt för klamydia i dagarna, att han blivit smittad av tvålen på jobbet... då en av hans kollegor har klamydia. Jag testade mig senast för bara några veckor sedan och då hade jag inte klamydia... men nu har han fått det!!!...hmmm...osar dopp i annan mus här eller?
    Man kan inte bli smittad av en tvål... Klamydiasmittan dör utanför kroppen. Man kan alltså inte få klamydia av att använda gemensamma toaletter, handdukar, tvålar el. dylikt. Enbart genom muff, snopp, röv o mun kontakt...
Svar på tråden klamydia....