• Tjenne

Är Egypten bra??

Vi tänkte åka utomlands i Mars och har nu hittat en resa till Hurghada, någon som varit där???

Hör bara att "min kompis fasters brors väns kusin" har varit dit och ALDRIG mer, eller det var nog braFundersam.
    Någon som kan tipsa eller ge råd?
    Eller nån kanske har ips på andra resmål som är någolunda varmt då? Vi har tre barn me i åldern 1-10 år.

Tack på förhand.

Va är väl en bal på slottet!
  • Svar på tråden Är Egypten bra??
  • sweetpea

Jag gillar Egypten, fast jag avskydde Hurghada. El Gouna var toppen, dock, och Sharm var också fint.

• Angelica77

Har en resa inbokad till El Gouna i april. Är mkt tveksam till Hurghada dock. Speciellt om man reser med barn. Vill ha det lugnare då.
    Tror att Egypten annars är fantastisk. Många blir helt lyriska och ögonen glittrar när man nämner det.

• Ramla

Jag har varit till Egypten nu 4 år i rad och tänker åka dig igen nästa år.

Vi har varit till Sharm el Sheik och Hurghada och gillar båda ställena bra. Det beror på vilket hotell man kommer till.

Vi var till Hurghada förr,förra veckan. Kom hem torsdags natt förra veckan. Vi hade varit 2 veckor i Hurghada på ett stort hotell område som heter Golden 5 city. Jätte stort och fint hotellområde och med bra strand. Väldigt bra barnvänligt. Men vi åker inte dit igen p.g.a alla ryssar. De nyrika ryssarna kan vara ganska jobbiga. Denna plats var tydligen ryssarnas favorit.

Ett jätte bra lugnt och barnvänligt hotellområde lite utanför Hurghada är Makadi Bay. Där var vi förra året med hela familjen. Lugnt och bra och inte många ryssar. Hotellet vi bodde på heter Saraya.

Det finns även ett bra hotell mitt inne i Hurghada som heter La Pacha. Ligger mitt i vimlet. Men så lugnt det är när man kommer in i hotellbyggnaden. Dit vill vi åka igen.

Sharm el Sheik vill jag också till igen. Dit åkte vi första gången och åkte ospec och hamnade ute i ett nybygge. Vi åker aldrig mer ospec till Egypten.
    Vårt hotell var nybyggt och fräscht så det var det inge fel på. Men det byggdes för fullt runt omkring. Hotellet hade inte egen strand. Men det gick flera minibussar till en annan hotells strand.

När vi nu bokar så ser vi till att veta vilket hotell vi hamnar till och att det är strandnära.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst.........

• Bobbenn

Klart ni ska åka till Egypten Har varit dr 6 ggr och min man är egyptier Landet och människorna är kanon

♥♥♥ 2008-03-27 ♥♥♥
  • Tjenne

-Ramla-
    Vi har kollat på ett hotell i Hurghada som heter -Grand Resort Hurghada, Är det något du känner till???? Bra?? dåligt???
    Ser ju så otroligt kanon ut på bilderna på ving men en bild kan ju missvisa.

-Bobbenn-
    Är det något man ska tänka på när man åker me tre barn.??? Har du några tips på utflykter etc...??

Tack alla!!!!
    Längtar till mars nu

• garib

Den som dricker av Nilens vatten kommer alltid tillbaka.Lycka till i Egypten.

• Turnit
    Tjenne.....När åker ni??
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-23,7!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Jambosana

El Gouna och Sharm föredrar jag.

• Zetor

Hej.Jag kan varmt rekomendera Hughada eller rättare sagt Makadi Bay det ligger ca 2 mil utanför Hugada.Vi ska dit i mars igen

• Tjenne

Turnit- Vi hade tänkt åka i början på Mars. Men jag tycker det är lite hårt me ca 3000kr bara för att få vaccinet innan vi åker så nu är vi inne på att åka till lanzarote istället ??Fan va svårt det blev kan jag säga. Fastnat för egypten när man sett alla bilder därifrån. Men me en familj som har sprutfobi så va gör man

• sweetyz

Jag kom nyligen tillbaka från el gouna och det var helt underbart. Vi var även i hurghada över dagen men det var inget för oss vi föredrar el gouna detta är ett riktigt paradis och väldigt bra för barn. Vi bodde på rihana inn och rihana resort kan varmt rekomendera detta...

• Bobbenn
    sweetyz skrev 2007-12-27 11:00:41 följande:
    Jag kom nyligen tillbaka från el gouna och det var helt underbart. Vi var även i hurghada över dagen men det var inget för oss vi föredrar el gouna detta är ett riktigt paradis och väldigt bra för barn. Vi bodde på rihana inn och rihana resort kan varmt rekomendera detta...
    aa el gouna är uppbyggt för turisterna men Hurghada är det riktiga Egypten
    Vill du komma in på min sida, fråga så får vi se
  • LiJon

Tjenne : Vi har varit till Grand Resort i Hurghada och det är superfint verkligen! Vi bodde i och för sig på hotellet mitt emot (Grand Hotel), men vi hade lika mycket tillgång till Grand Resort. Havet ligger ju på Grand Hotel's "sida" men det är ju bara över gatan så det är ju nära ändå.

Tycker egypten var kanon, minus för köpmännen som ständigt var på en så fort man visade sig ute bara :P Bra i övrigt!

• Tjenne

Har livit tipsad om ett hotell i sharm el sheik eller vaa det heter, så nu ser det ut som om det blir egypten iaf

Svar på tråden Är Egypten bra??