Är Egypten bra??
Jag har varit till Egypten nu 4 år i rad och tänker åka dig igen nästa år.
Vi har varit till Sharm el Sheik och Hurghada och gillar båda ställena bra. Det beror på vilket hotell man kommer till.
Vi var till Hurghada förr,förra veckan. Kom hem torsdags natt förra veckan. Vi hade varit 2 veckor i Hurghada på ett stort hotell område som heter Golden 5 city. Jätte stort och fint hotellområde och med bra strand. Väldigt bra barnvänligt. Men vi åker inte dit igen p.g.a alla ryssar. De nyrika ryssarna kan vara ganska jobbiga. Denna plats var tydligen ryssarnas favorit.
Ett jätte bra lugnt och barnvänligt hotellområde lite utanför Hurghada är Makadi Bay. Där var vi förra året med hela familjen. Lugnt och bra och inte många ryssar. Hotellet vi bodde på heter Saraya.
Det finns även ett bra hotell mitt inne i Hurghada som heter La Pacha. Ligger mitt i vimlet. Men så lugnt det är när man kommer in i hotellbyggnaden. Dit vill vi åka igen.
Sharm el Sheik vill jag också till igen. Dit åkte vi första gången och åkte ospec och hamnade ute i ett nybygge. Vi åker aldrig mer ospec till Egypten.
Vårt hotell var nybyggt och fräscht så det var det inge fel på. Men det byggdes för fullt runt omkring. Hotellet hade inte egen strand. Men det gick flera minibussar till en annan hotells strand.
När vi nu bokar så ser vi till att veta vilket hotell vi hamnar till och att det är strandnära.
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst.........