Inlägg från: Odessa |Visa alla inlägg
  • Odessa

Hur mycker i månadspeng till en 14 åring?

Min son är 11 och han får 100:- i veckan. Jag kan sticka till han 10-20 kronor extra ibland. Sedan får han 10:- varje gång han kilar ner till Konsum och köper en mjölk eller nåt annat som fattas. *s* Han hjälper till med att dammsuga, plocka undan, städa sitt rum.

De pengarna går till godis eller nåt annat han vill ha. Just nu sparar han till nånting tror jag, för han har inte handlat godis på flera veckor. Kläder, hobbys, biobiljetter och ja..allt står vi för. Vi handlar kläder för ca 500 per månad, sedan får han saker för några hundlalappar, hårklippning, filmer och spel. Egentligen får han nog "allt han vill ha", bara inte direkt när han ber om det, kan få vänta nån månad osv. På helgerna har vi alltid filmkvällar och då handlar jag hem chips, godis eller ostbricka och det är ju till alla.

Jag trodde vi var lite stränga med pengar! Är jätteförvånad över att se hur andra har det. Jag är själv väldigt "bortskämd" med pengar, sambon tvärtom. Så vi trodde vi gjort en lagom kompromiss.. *grundlurad*

• Odessa

Hm, laddar hans mobil för 200:- per månad också. *glömde*

Odessa skrev 2008-02-11 23:05:31 följande:
    Min son är 11 och han får 100:- i veckan. Jag kan sticka till han 10-20 kronor extra ibland. Sedan får han 10:- varje gång han kilar ner till Konsum och köper en mjölk eller nåt annat som fattas. *s* Han hjälper till med att dammsuga, plocka undan, städa sitt rum. De pengarna går till godis eller nåt annat han vill ha. Just nu sparar han till nånting tror jag, för han har inte handlat godis på flera veckor. Kläder, hobbys, biobiljetter och ja..allt står vi för. Vi handlar kläder för ca 500 per månad, sedan får han saker för några hundlalappar, hårklippning, filmer och spel. Egentligen får han nog "allt han vill ha", bara inte direkt när han ber om det, kan få vänta nån månad osv. På helgerna har vi alltid filmkvällar och då handlar jag hem chips, godis eller ostbricka och det är ju till alla. Jag trodde vi var lite stränga med pengar! Är jätteförvånad över att se hur andra har det. Jag är själv väldigt "bortskämd" med pengar, sambon tvärtom. Så vi trodde vi gjort en lagom kompromiss.. *grundlurad*
Svar på tråden Hur mycker i månadspeng till en 14 åring?