Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Hur länge sov era barn i spjälsäng?

Vår dotter fick sin växasäng när hon var 17 månader. Hon hade då inte sovit alls i sin spjälsäng på säkert 5 månader.
    Nu ät hon 21 månader och sover fortfarande i vårt rum. Hennes säng står kloss an till vår, så hon kan välja vart hon vill ligga o sova. Vi kommer inte att flytta henne nånstans på mycket länge ännu.

Mamma J

Jag har aldrig hört talas om att barnen skall sova så länge som till 3 år i sin säng. Stämmer det verkligen? Jag skulle vara mycket mer orolig med ett såpass rörligt barn i en säng de kan försöka klättra ur än en vanlig säng. Vår dotter går aldrig nånstans när hon vaknar. Hon väcker alltid oss för att vi skall gå med. Sen finns det å andra sidan inget i lägenheten som hon kan skada sig på om hon går upp heller.

• Majsan70

Mamma J

Även mina stora barn fick växasäng tidigt eftersom de klättrade ur sina spjälisar redan vid ca 9 månader. De soov i eget rum, och aldrig att nån av dem var uppe o vandrade på nätterna. *S*

Å andra sidan finns inget farligt hemma och har aldrig funnits, så jag har inte vart orolig ändå..

Svar på tråden Hur länge sov era barn i spjälsäng?