Inlägg från: DOLCE FAR NIENTE |Visa alla inlägg
  • DOLCE FAR NIENTE

vem var jesus pappa?

Det beror ju helt på vem du ställer frågan. Enligt Islam så hade jesus ingen far. Han är den ende som föddes utan far precis som Chai Latte svarade.

Enligt Kristendomen är väl Josef hans far.

Tror man på Adam och Eva som dom första människorna på jorden utan föräldrar så är det väl inte så konstigt att Jesus bara föddes med en mor.

Tror man inget alls ja då är ju allt konstigt!!! Men då är ju Julen också ett konstigt påhitt isåfall.

• DOLCE FAR NIENTE
    margaritha skrev 2007-12-24 16:54:14 följande:
    Nej, Josef är inte Jesus far enligt kristendomen. Hans första reaktion var ju att han skulle lämna henne. Däremot är han ju Jesus far eftersom han har uppfostrat honom.
    Oki ursäktar att jag missuppfattat detta, har varit lite fundersam över det själv. Men då vet jag tack!!!
  • DOLCE FAR NIENTE
    Luddvar skrev 2007-12-24 22:52:47 följande:
    Jag tror att Jesus far var Marias one night stand och att Josef var en hedersman som tog på dig pappa-rollen.
    Baserar du detta på egna fantasier då?
  • DOLCE FAR NIENTE
    Luddvar skrev 2007-12-24 22:55:50 följande:
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-24 22:53:43 följande:
    Egna fantasier? Tja, det kan man väl säga. Finns det någon som vet på riktigt vem som var Jesus far eller?? Nej, det får man försöka att finna en egen rimlig förklaring på tror jag.
    Ja undra bara om du trodde på ngn skrift eller så!!!
  • DOLCE FAR NIENTE
    Luddvar skrev 2007-12-24 23:04:48 följande:
    Om man tror på den historien du tänker på så vet man vem som anses vara far till Jesus. Om man inte tror på den historien men ändå förstår att det ligger en viss sanning i de gamla berättelserna, då vet man inte vem som är Jesus far...
    Men då tror du väl kanske inte på Adam och Eva?
  • DOLCE FAR NIENTE
    mammutten81 skrev 2007-12-24 23:07:16 följande:
    Hon pippade väl runt och sa att det var gud som var hans pappa för att hon inte skulle straffas för sin otrohet.
    Det vore önskvärt om folk kunde använda ett vårdat språk!!
  • DOLCE FAR NIENTE
    Jomppelina skrev 2007-12-24 23:10:42 följande:
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-24 23:06:33 följande:
    Det jag inte får ihop när det gäller adam och eva var att kain och abel kunde gå ut i världen och bilda familjer... hur gick det till? De kunde inte gärna göra det med varandra?
    Om jag inte säger fel nu, så fick dom tvillingar pojke flicka, pojke flicka. Så pojke 1 fick barn med flicka 2 och pojke 2 fick med flicka 1. Ngt sådant var det. Ja nu tänker du incest. Men så fick det gå då, sedan sattes väl gränsen ngn stans för hur nära besläktad man skulle få vara för att skaffa barn med varandra.
    Detta fina med detta är att denna tro visar på att alla kommer i grund och botten från samma familjegren. Hela mänskligheten är systrar och bröder
  • DOLCE FAR NIENTE

Adam och Eva med varandra fick tvillingar två gånger pojke flicka, pojke flicka.

• DOLCE FAR NIENTE
    mammutten81 skrev 2007-12-24 23:19:58 följande:
    BLÄ.
    För att du är en del av det hela eller hahaha
  • DOLCE FAR NIENTE
    mammutten81 skrev 2007-12-24 23:26:59 följande:
    Dolce- tyvärr säger jag blä för att det skrivs och anses vara okej, men så var det kanske förr.Men jag tror som tur inte på det, så jag tror inte heller jag är en del av just det.
    Men ja tror ju det så är du säger BLÄ så blir det liksom fel hos mig. Hmm nämen seriöst ja fattar men det var ju dåååååååååå.
    Sen att det fortfarande finns sjuka männsikor som anser att det är ok idag det är en annan sak...
Svar på tråden vem var jesus pappa?