• tinkerbell

vem var jesus pappa?

någon som kan förklara det?

och jag tror inte på att han var guds son,så det kan jag utesluta,,kan det vara så att hon fick barn med någon från byn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-25 18:56:28:
    ja som många andra så tror jag oxå på att maria blev med barn utanför äktenskap,,vilket hon inte ville att andra skulle veta om,,därutav hennes sätt att säga att det var guds barn,

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-26 21:16:44:
    om man tar de nystartade sekterna eller de små sekterna idag,,de kanske oxå är lika stora som kristendom,islam ,buddism,hinduism mf om 1500-2000 år.de kanske folk oxå tror att den som startade den religionen idag var guds son,,,det tåls att tänka på,,

jag säger bara TÄNK om de religionerna som vi har idag bara startades av vanligt folk för att man skulle kunna kontrollera de/oss.

• Svar på tråden vem var jesus pappa?
  • tinkerbell

oj då,,,,julen är ju påhitt....den är bara en stor reklam för alla världens företag,,

DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-24 16:51:41 följande:

Tror man inget alls ja då är ju allt konstigt!!! Men då är ju Julen också ett konstigt påhitt isåfall.
  • Luddvar

Jag tror att Jesus far var Marias one night stand och att Josef var en hedersman som tog på dig pappa-rollen.

• Luddvar

dig= sig så klart...

Luddvar skrev 2007-12-24 22:52:47 följande:
    Jag tror att Jesus far var Marias one night stand och att Josef var en hedersman som tog på dig pappa-rollen.
  • DOLCE FAR NIENTE
    Luddvar skrev 2007-12-24 22:52:47 följande:
    Baserar du detta på egna fantasier då?
  • Luddvar

DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-24 22:53:43 följande:

Baserar du detta på egna fantasier då?
    Egna fantasier? Tja, det kan man väl säga. Finns det någon som vet på riktigt vem som var Jesus far eller?? Nej, det får man försöka att finna en egen rimlig förklaring på tror jag.
  • DOLCE FAR NIENTE
    Luddvar skrev 2007-12-24 22:55:50 följande:
    Egna fantasier? Tja, det kan man väl säga. Finns det någon som vet på riktigt vem som var Jesus far eller?? Nej, det får man försöka att finna en egen rimlig förklaring på tror jag.
    Ja undra bara om du trodde på ngn skrift eller så!!!
  • Free Spirit
    Luddvar skrev 2007-12-24 22:55:50 följande:
    Om du har hørt om Maria, så har du vel oxo hørt om hvem som var pappaen til Jesus? Det blir vel litt feil å bare ta litt av historien ogla resten ligge bare for at det ik stemmer inn med DIN fantasi? ;)
  • Luddvar

Nej, det gör jag inte. Jag är inte religiös. Men eftersom jag är föd och uppvuxen i ett land där kristendomen varit norm länge så har jag ju så klart funderat lite grann över de där frågorna i alla fall. Jag tror visst att Jesus kan ha levat en gång men inte att han var Guds son eller att Maria var jungfru .

DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-24 22:56:55 följande:
    Ja undra bara om du trodde på ngn skrift eller så!!!
  • Luddvar
    Om man tror på den historien du tänker på så vet man vem som anses vara far till Jesus. Om man inte tror på den historien men ändå förstår att det ligger en viss sanning i de gamla berättelserna, då vet man inte vem som är Jesus far...
    Free Spirit skrev 2007-12-24 23:00:43 följande:
    Om du har hørt om Maria, så har du vel oxo hørt om hvem som var pappaen til Jesus? Det blir vel litt feil å bare ta litt av historien ogla resten ligge bare for at det ik stemmer inn med DIN fantasi? ;)
  • DOLCE FAR NIENTE
    Luddvar skrev 2007-12-24 23:04:48 följande:
    Om man tror på den historien du tänker på så vet man vem som anses vara far till Jesus. Om man inte tror på den historien men ändå förstår att det ligger en viss sanning i de gamla berättelserna, då vet man inte vem som är Jesus far...
    Men då tror du väl kanske inte på Adam och Eva?
Svar på tråden vem var jesus pappa?