• Cilla R

Badar ni era katter?

Framförallt ni med långhårskatter, Hur ofta badar ni era katter, eller badar ni dem alls?
    Tanken slog mig här om dagen när jag gosade med vår norsking/perser kille, och han luktade inte allt för gott. Jag borstar honom varannan dag så pälsen är i bra skick, men badat honom med schampoo har jag nog aldrig gjort. Han har fått duscha några gånger när han lyckats bajsa ned sig själv (fråga mig inte hur), men det där med schamponering av katt känns lite främmande för mig.
    Hundarna badar regelbundet, labben oftare än mopsen då han alltid lyckas hitta de geggigaste och äckligaste ställena att gå i, men en hundpäls känns betydligt mer smutsig än en katts.

Mamma till Néa och Ophelia!
  • Svar på tråden Badar ni era katter?
  • becky J

huge smile skrev 2007-12-25 16:42:45 följande:

Jag badar aldrig katten, men en gång i höstas då han varit ute och var lerig från topp till tå, var jag tvungen att skölja av den värsta smutsen. Han hatade det!! Han vägrade sova i min famn i flera dagar efteråt, för han blev så sur på mig!
    Haha, jag älskar hur katter kan vara långsura på det sättet! När vi skaffade den yngre katten som lekkamrat till vår burma så blev han sur på mig i flera månader. Han var inte sur alls på min kille men jag fick absolut inte röra honom så han tyckte nog det var mitt fel.
  • huge smile

becky J skrev 2007-12-25 17:09:51 följande:

huge smile skrev 2007-12-25 16:42:45 följande:Haha, jag älskar hur katter kan vara långsura på det sättet! När vi skaffade den yngre katten som lekkamrat till vår burma så blev han sur på mig i flera månader. Han var inte sur alls på min kille men jag fick absolut inte röra honom så han tyckte nog det var mitt fel.
    De kan vara så roliga när de har sina personlighetsuttryck! Man får verkligen dåligt samvete när man gjort något som gjort dem sura, men nöden har ingen lag!
  • Sarah84

Aldrig om hon inte skulle koma in & va helt lerig. Hon är korthårig & utekatt

• Joplin86

Vi badar våra katter en gång per år...Typ julbadning:)
    Eller om dom har skitat ner sej!

• SystraMi

Aldrig, om de inte fått något på sig som de inte borde slicka i sig.

• Mystic noblesse

jag brukar bada mina var tredje månad typ. den ena katten är blandning mellan perser, sorsk skogkatt och nåt annat. jag duschar bara mina när pälsen lägger sig i "skivor". dom har ingen bra pälskvalitet alls

• MinaHjältar

Vi badar inte våra katter.

Mina små troll
  • Elis mamma

Vi har en halv långhårig katt som vi badar varje vår minst en gång med katt shampo som är köpt i djuräffären. Sen så får han bada om han luktar illa eller har skitat ner sig med nåt som olja från att vara under bilar, tror inte det är så bra att han tvättar det själv.
    Men hans päls är helt underbar, super mjuk som på vissa gose djur, tror det är pga shampot så det rekomenderar jag stark, dom tar inte skada av att bada med shampo en gång per år.

• majsilajsa

typ var tredje månad... i början var det för utställning men nu är det främst för att minska hårbollar och att bibehålla att man kan bada han..... annars blir det säkert jättejobbigt när han väl MÅSTA badas...

Han är en Norskskogkatt

• Car0lina

Brukar duscha dom på sommaren om det är extremt varmt o det tycker dom är skönt.

Svar på tråden Badar ni era katter?