Inlägg från: Solen73 |Visa alla inlägg
  • Solen73

Hemska tänder...

Jag ångrar mig så! Har inte varit hos tandläkaren på år och dar och nu är mina tänder förstörda. Eller i alla fall 3 av de. De har bokstavligen gått sönder så att det finns inte mycket kvar. Måste boka en tid genast. Vad gör man åt tänder som inte finns? Kan man bygga upp nya? antar att det här blir kostsamt.

Någon annan som har dåliga tänder som jag och som vet vad de brukar göra åt det????

• Svar på tråden Hemska tänder...
  • Solen73

Ja, dyrt kommer det och bli! de tänder som är trasiga är kindtänder och syns lite när man skrattar ialla fall. På 2 av de har lagningen lossnat och sen har resten av tanden gått sönder. På den tredje tanden har jag ett hål som har frätit sönder tanden. Ser verkligen inte framemot och gå till tandläkaren. Jag skäms över min mun och över att jag inte besökt tandläkaren på så länge.
    Resterna av trasiga tänderna måste de väl ändå dra ut eller? Jag kan nog inte vänta till juni.

• Solen73

Ska högkostnadsskyddet införas för tandläkarbesök i juni? är det klart eller är det bara nåt som eventuellt blir av?

• Solen73

Tack Epic! Jag funderar lite kring om jag nu skulle teckna ett sånt där avtal som man kan göra hos folktanvården i alla fall. De gör en beömning av ens tänder och sen får man betala en viss summa varje månad och det är det det kostar oavsett vad man gör. Så har jag förstått det men det kanske inte är någon mening att göra det nu ifall den nya reformen träder i kraft. Kan man bryta ett sånt "avtal" med folktandvården eller är den bindande?

Svar på tråden Hemska tänder...