• beadis

Har ni fått bra hjälp hos läkaren med era barn som varit sjuka?

Som sagt....hur tycker ni att ni blivit bemötta inom sjukvården av barnläkare?
    Har ni blivit trodda på osv.

Både positiva och negativa kommentarer, tack!

• Svar på tråden Har ni fått bra hjälp hos läkaren med era barn som varit sjuka?
  • LIVochLinnea

Jag tycker att vården på BKÖ är bra barnkliniken har jätte bra akut med jätte bra sjuksköterskor och läkare. Rådgivningen är jättebra. Tyvärr är inte primärvården lika bra . Jag vet inte om de känner sig hotade av mig som är barnsjuksköterska. Det är väldigt mycket avvaktande och klapp på huvudet som om jag skulle hitta på att mina barn har astma hjärtfel med mera. Jag söker nästan aldrig jag vårdar barnens astma helt själv i stort sätt.

• artistic

Jag tycker det är ofattbart att man till och med skall behäva tjata sig till att ens få komma till läkare. Man får ju lägga upp världens retoriska tal om man skall få en tid eller bli tagen på allvar.

Annars är det ju bara samma gamla visa: " Alvedon".

Blir så trött!

• Jillsan80

Min son på snart 10 månader har haft feber o förkylning i 2 veckor nu, har varit till läkare 2 gånger o de bara säger att han har virus efter att ha kollat så som de brukar kolla, lungor, hals, öron. Tycker nog att vi ahr fått kämpa med att de ska kolla våra barn noggrannt då vi varit till läkare, men denna gång tycker jag att de har varit slappa. Kan väl inte vara hälsosamt att ha feber i 2 veckor, mellan 38 o 40 grader Då det har hållit i sig så länge så tycker jag att man borde undersöka noggrannare, men det är jag det!

*mamma till Bianca f-05 och Felix f-07, bf 1 maj 2008*
  • Wilowa

"För att orka vara sjuk, så måste man vara frisk" Detta säger vad jag tycker om sjukvården!

Näbbar och klor är bra att ha! Fast nu har jag lyckats få en läkare som är åt andra hållet istället. Han ringde till och min mobil när han visste att jag var på promenad i ett snöoväder...på trettondagsaftonen!

• malinn

Nej, det  kan jag väl egentligen inte påstå att vi fått. Vi bor i en liten stad med en sk. jourcentral. Läkarna där är stafettläkare så oftast träffar man inte ens samma läkare. Minsta tösen fick munherpes för ett par veckor sedan, hon vägrade både äta och dricka på ca två dygn och ändå ville den läkaren avvakta tills dagen efter innan han remitterade oss vidare till barnmottagningen. När vi kom hem ringde jag själv dit och vi fick komma in direkt(ca 3 mil dit, i en annan stad) där undersökte dom henne och skickade oss vidare ytterligare till ett annat sjukhus där hon blev inlagd på barnavdelningen. Vi blev kvar där i tio dygn. Undrar vad som hänt om vi avvaktat ett dygn till............

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100 % dödlighet som utgång!
  • ludenben

Östras barnklinik och barnmedicin gamlestaden har vart jättebra. Likaså östras rådgivningsnummer. Men axessakuten och backa läkarhus är skandal. Stressade läkare som inte ens har tid att kolla ordenkligt på barnen. De missar grejer och har sig. Detta är i Göteborg. Enda fördelen med axessakuten är att barn har förtur.

• Farfalla
    ludenben skrev 2008-02-24 15:46:28 följande:
    Östras barnklinik och barnmedicin gamlestaden har vart jättebra. Likaså östras rådgivningsnummer. Men axessakuten och backa läkarhus är skandal. Stressade läkare som inte ens har tid att kolla ordenkligt på barnen. De missar grejer och har sig. Detta är i Göteborg. Enda fördelen med axessakuten är att barn har förtur.
    Instämmer på Östra!

Jag har däremot bara varit på axcess en gång.. då jag var höggravid och behövde intyg till fk pga foglossnong. Ruschligt många timmar jag fick sitta på stenhårda bänkar! Så ont jag hade innan och sen!! Nej fy dit vil jag aldrig mer!
  • Maggis

Hör till ett mellanstort sjukhus och bor i en mindre ort med egen vårdcentral och vi har alltid blivit betrodda och mottagna snabbt utan en massa förhalningar. Ordentliga läkare som tar sig (och har) tid att undersöka ordentligt och aldrig avfärdar en. Känns toppenbra att ha tillgång till så suverän sjukvård. Särskilt bra känns det när jag läser vissa av inläggen här.

//Maggis
  • siggemom

Huddinge sjukhus är blandat. Akutläkarna är för det mesta värdelösa förutom överläkarna. Astma och allergi + cf centret är underbart duktiga och männskliga. Hemsjukvårdarna är guld!
    Öron är omänskliga liksom gastro. (men visst har vi fått hjälp)
    B88 (vårdavdelningen) är det fin sköterske personal men alltför många praktikanter. Det som är jobbigt i sjukvården är att alla säger olika och det är svårt att lita på någon. Man får olika provresultat, oärliga svar ibland men man lär sig läsa på ögonen efter ett tag. Flera människor har bett mig skriva en bok om detta (ler)har stor erfarenhet av läkare sista året. Jag är van att få åka in många gånger och bli hemskickad med mycket allvarliga åkommer liksom att få hjälp. Det gäller att vara tuff när man har ett sjukt barn. kram till alla som kämpar.

Svar på tråden Har ni fått bra hjälp hos läkaren med era barn som varit sjuka?