• lillhoa

MAM flaska med ventil i botten.

Jag har äntligen funnit en flaska som gör att vår dotter inte får så mycket luft i magen då hon äter... MAMs flaska med ventlil i botten...

MEN... det är ju så besvärligt att tillreda maten i den...

då jag använde en vanlig flaska så hade jag färdig ersättning, som jag blandade med bröstmjölk och sedan värmde upp till lagom temperatur... det tog bara ett par minuter och jag kunde förbereda ett par flaskor i taget.

men när jag försökte göra likadant med denna så märkte jag att det tog jättelång tid att få maten varm i den flaskan, eftersom botten är så tjock, dessutom läckte det in lite vatten...

så då provade jag att göra i ordning en portion i taget... men flaskan var inte särskilt bra att blanda i då den inte har något lock, som vanliga flaskor har... dessutom tar det längre tid för vattnet att svalna i den då den är av tjockare plast.

Hur gör ni andra som använder denna flaska, så att det blir så smidigt som möjligt???

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden MAM flaska med ventil i botten.
  • Ellizz

Hej ett tips på den absolut bästa nappflaskan Dr Browns nappflaska.
    Där är en ventil i flaskan så där kommer ingen luft ut alls och så minskar den risken för mellanöroninflammation. Den är verkligen den bästa antikolikflaskan som finns.

• Ellizz

Förresten det är lätt att värma maten i den

• lurv

Jag har MAMs flaska och jag tycker att den är jättesmidig att värma både ersättning och välling i. Till 1 dl så sätter jag micron på 15 sekunder på högsta effekt. Värmer du i vattenbad så kan det ta längre tid. Ett tips isåfall kan ju vara att värma i en annan flaska och hälla över i MAM när det är lagom varmt.

• inkas

Jag tycker åxå att Dr Browns flaska är kanon.. lätt att blanda i...

• lillhoa

Vi testade dr browns... men tyvärr gillade hon inte den dinappen!

• lillhoa

å jag gillade inte alla smådelar som hörde till...

tyvärr kan vi inte värma i micron då hon är så liten (10 dagar) att vi måste koka vattnet först... det vågar jag inte göra i micron...

hur gör ni andra som har små barn som använder mam?

• lurv

Visst kan du värma i micron iallafall! Koka upp vatten och häll i en tillbringare och ställ i kylskåpet. Se till att du inte har det stående i kylen mer än 1 dygn. Har du en gång kokat vattnet så kan du värma det i micron sen men då får du lägga på några sekunder extra.

• Norahs mamma

Ang. att värma i micron...

Jag har alltid värmt i micron... Kokar vattnet och häller i en tillbringare och har i kylen... sen mäter jag upp i flaskan, micrar och sen blandar...

• Mosaik

koka upp vattnet o låt det svalna till ättempratur eller något varmare o häll sen på termos, då är det bara o hälla upp så mycke du vill ha o sen blanda, utan att värma o utan att kyla extra, ett tipps!

• Mosaik

koka upp vattnet o låt det svalna till ättempratur eller något varmare o häll sen på termos, då är det bara o hälla upp så mycke du vill ha o sen blanda, utan att värma o utan att kyla extra, ett tipps!

• tiger85

Vi använder MAM till vår dotter o har gjort det sen hon föddes (6 veckor) Vi kokar vattnet först o förvarar det i en tät kanna. Sen tar av det o värmer i micron varje gång hon ska ha mat.. har pratat med BM om detta o det e helt ok att kyla ner kokt vatten för att använda senare för henne. Det gör det enklare... Värme/kyla MAM flaskan i vatten tar ju sån himla tid annars...

• lillhoa

Jamen vad fiffigt... då ska jag genast rengöra vår micro och börja med det...

när vår dotter låg på neo så gjorde de färdigt ersättning för ett dygn framåt och hade i kylen... jag tror jag kommer att göra likadant... göra mat som räcker hela dagen och sedan värma den i micron... det måste väl funka också??

och en liten termos har vi köpt att ha med oss när vi ska iväg med henne!

Tack för hjälpen alla!

• Nyckelpigen

Man kan använda dinappen som tillhör MAMs flaska till Dr Browns flaska.
    Det gör vi för Melvin tycker bättre om den nappen!!
    Prova!!

Svar på tråden MAM flaska med ventil i botten.