Inlägg från: Mammasknodd |Visa alla inlägg
  • Mammasknodd

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Jenny F: Men oj, du måste ringa läkaren... så där ska du inte behöva må!!! (blir orolig för dig)

fairyfoss: Fett är det STÖRSTA boven för mig!!! Minsta lilla överflöd, som vid kinamat t ex, så far magen direkt... Jag använder inget fett eller bara en liten liten skvätt olja när jag steker...

68an: Du är INTE kass!!! Vi vet att du tänker på oss och vi tänker på dig med! Sköt om dig nu och unna dig något lyxigt som en god bok i lugn och ro eller massage eller nått sånt och så kryar du på dig!!

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Mammasknodd
    fairyfloss och Tindras äiti: Förstår exakt hur ni känner!!! Men jag kan lova att när jag äntligen (!) fick prednisolonet mot mina smärtor så kände jag en sådan lättnad och jag kunde äntligen njuta av att vara gravid, annars var det ju bara jobbigt när bebisen sparkades och så... Jag gick ju ner i vikt så jag tyckte bara det var bra när kinderna började fyllas ut igen, såg inte längre ut som ett spöke... Jag har inte kännt några biverkningar av kortisonet i övrigt så jag har inget att klaga på... Måste säga att jag dyrkar den medecinen just nu!! (är ju det enda jag får)...
    Nu kom ju Hjalmar för tidigt ändå...men som sagt så var det ju enbart possitivt att jag ätit kortison...
    Jag oroar mig mer för vad kortisonet gör med honom nu när jag ammar och vad det kommer att innebära för honom i framtiden...men jag måste ju fungera som mamma också!!!
    Ni får tänka på att ni ska orka med en förlossning....
    Jag var så less på smärta (för de liknar ju förlossningssmärtor) och jag bad dem flera flera gånger att få smärtlindring på förlossningen, men de väntade för länge så jag missade den lika fullt Men förlossningssmärtan är ju som bara EN gång och sen mår man prima

Min mage är mycket bättre nu, har mindre smärtor och fastare avf. men det är fortfarande blodblandat och jag får fortfarande krampsmärtor ibland. Sen är det den här konstiga molvärken i nedre delen av magen...liknar mensvärk, men jag har ju inga mensblödningar... Jag antar att det är där skovet sitter... men jag tror också att det finns nått område i övre delen av tarmarna eftersom smärtan börjar där när det "vrider om"...
  • Mammasknodd
    Tindras äiti: Såg nu att du kanske ska läggas in... Jag fick då ligga inne på medecinkliniken...med en massa gamla förvirrade tanter...
    Vår son är ju 3 år, men han är van att vara själv med pappa ibland så han märkte knappt att jag var borta (i en vecka), sen kom de ju och hälsade på mig ibland...
    Jag hade "kopplat" bort alla känslor och så, tyckte faktiskt det var skönt att vara där till en början...Kände inte igen mig själv i spegeln ens (till o med ögonen var insjunkna) Men sen när jag fått alla dropp piggnade man till och när jag äntligen fick åka hem så kände jag en sån lättnad!

LedsenTrist att det är många här som bara blivit värre! Tänker på er och skickar massor med styrkekramar!!!!!

Rebecka: Lycka till med operationen nu! Härligt att du ska få börja ett "nytt" liv! Finns det något som du tänkt göra efter op som du inte kunnat göra tidigare? *Nyfiken*
  • Mammasknodd
    Lindis: Ja just ja, du skulle ju "kolas" idag. Lycka till!! Hoppas allt gått bra!

grådis: Det är ju lite individuellt med förlossningssmärtor...men som du beskriver dina smärtor så hade jag det (fast utan molvärken emellan) ungefär innan de mest intensiva värkarna kom. Då de kommer så skriker man, går inte att hålla igen och de kommer nonstopp, utan mellanrum...sen kommer krystvärkarna och då var det dags att arbeta
    Fast med Hjalmar fick jag inte krysta, bara flåsa...Han kom ju med rumpan före...
    Värkarna man har under öppningsskedet (som jag tror varar i snitt i 8 tim) går absolut att förlikna med krampsmärtorna från tarmarna...

Något som är jättebra att kunna som tarmis är profylax-andning!
  • Mammasknodd

Fru U och grådis: När jag ser så söta katter blir jag otroligt sugen på att skaffa katt igen, de är så mysiga!!!

• Mammasknodd
    LSS: Jag säger som de andra, åk till akuten... Snälla!!! Det låter inte alls bra med dej ju! Mycket värre än när jag åkte in och fick ligga inne en vecka...Åk innan du blir ännu sämre!!!  Kram på dig!!!

fairyfoss: Missade ditt inlägg tidigare... Du har rätt det låter jättelika våra symtom ju!! Jag är rätt säker att jag har Crohns då allt passar in på den sjukdomen. Gäller bara att få läkarna att fastställa diagnosen... Skönt att bebben mår bra Men mamma ska ju också må bra! Ring nu läkaren och samråd om medecinerning Kram på dig med!
  • Mammasknodd

Rebecka: Härligt att du är pigg idag

Jag kikar bara in som hastigast (så jag inte hamnar så mycket efter )

Skickar en kram till er allihopa!!! Skriver mer imorgon.....

KRAAAAAAAAAAAM!

• Mammasknodd

Hej alla! Kikar bara som snabbast in igen

Idag har magen fått ett litet bakslag, men det är självförvållat Vi hade dop för Hjalmar igår och jag åt smörgåstårta, prinsesstårta och pizza sen på kvällen + godis...och drack CocaCola... Men annars har min mage skött sig... är nere på 15mg koritson och ska gå ner på 10mg imorgon...
    Har inte hört något från nån läkare ännu... har fått att jag ska göra någon form av kissprover från läkarna i Umeå för säkerhetsskull...

Har också problem med blåsor i munnen förresten, så det beror på sjukdommen? Eller kortisonet?

LSS: Vad skönt att du åkte in!!! Hoppas de kommer på vad det är så du får bli bra snabbt nu!!!Sköt om dig!

fairyfoss: Skönt att kortisonet verkar hjälpa!

Själv börjar jag se gravid ut igen av kortisonet alltså... Men jag trappar ju ner nu så jag hoppas det går tillbaka litegrann...
    Längtar efter en diagnos nu!

Bcsvensk: Synd att de inte kunde fastställa diagnosen helt... Hoppas de skyndar på sig lite.

Nej nu ska jag gå och göra lite nytta... i alla fall klä på mig och stiga upp ur sängen... Är helt slut från gårdagen

Kram på er alla!!

• Mammasknodd

fairyfoss: Härligt att du känner dig så bra!!!
    Det är ju inte ens säkert att du "puffar" upp något...Bebben tar ju ganska mycket av dig också... Jag har ju inte börjat svälla förrn nu... Hoppas ni hittar en bra lägenhet snart!
    Jo jag längtar efter en diagnos nu...

Axelpaxel: Det var lite besvärligt där på fm men lugnade ner sig sen när jag väl var "tom"
    Trist att du mår så dåligt och inte så kul med slem! Nej stress är ju inte bra för tarmarna eller kroppen överhuvudtaget.. Hoppas det lugnat ner sig för dig så du kan börja kurera dig!!! Sköt om dig!!

68an: Hi hi, kul mening ...
    Förstår att det blir ledsamt med hälsan ibland... Jag är less redan nu och har bara haft i ett år...

MaijaO: Skönt att du mår bättre! Hoppas blödandet ger med sig! Jag blöder också fortfarande ibland, men jag är glad så länge jag slipper smärtorna

• Mammasknodd
    gmt: Nämen så där får de väl inte hålla på!!! Förstår att ni blir arg!

MaddeK81: Jag tycker absolut att ni ska faighta!! Landstingen är ju inte det smartaste som finns direkt!!!

Alltså hjääääälp!!! Fick ett brev på posten idag...(nyss för gubben tog posten nu när han kom hem från jobbet)... Har fått en tid för COLOSKOPI.... NU på onsdag!!!!! Måste in och köpa Laxabonet imorgon.. Hoppas det finns på Apoteket ju! Och jag som velat sova men det blir det ju inte nu... och ingen kan skjutsa mej heller...eller jag ska prata med mamma... Men i så fall kan jag ju inte ta lugnande och sånt... Hjäääälp...Jag är skitnervös!! Men äntligen så ska jag få min diagnos!!! Måste försöka hålla den tanken...
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10