Inlägg från: TrasigMage |Visa alla inlägg
  • TrasigMage

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

men jag brukar tänka att det finns de som har det mycket värre, (tyvärr!)

så det är bara att kämpa å se glad ut, men det är ju inte alltid man orkar det. sen tycker jag att det är lite tråkigt att folk inte frågar längre hur man mår, bara för att de vet att man inte mår bra. Men bara en kram kan hjälpa ibland! :)

Nähää, nu ska jag skutta ut med hunden, det har börjat snöa ute nu!

God natt

• TrasigMage

så det är bara att kämpa å se glad ut, men det är ju inte alltid man orkar det. sen tycker jag att det är lite tråkigt att folk inte frågar längre hur man mår, bara för att de vet att man inte mår bra. Men bara en kram kan hjälpa ibland! :)

God natt

• TrasigMage

God natt

• TrasigMage

oj då, det blev många av samma inlägg igår. Det kärvade ihop sig totalt här i går kväll så jag gav upp!!

• TrasigMage

hmm, det här med bölder... det drabbas jag med av i perioder, och då kan det vara flera stycken. Man kan ju knappt gå stå eller sitta, vet inte vilket håll man ska vara på.
    Är det vanligt med bölder här inne? Är det många som får det? Undra vad det kan bero på, om det har med sjukdomarna att göra. Det är ju precis inget man vill ta upp å prata om med andra direkt, bara med er förstående här inne! :)

Skulle vara kul att träffas allihopa, men var??! Det finns nog inget bra ställe med så många toaletter och viloställen :)
    Vi får nog hålla oss till att prata här inne. Det känns bra!

Nu är det dags att ut å slaska runt lite med vovven.

Kram till er alla

• TrasigMage
    MaddeK81 skrev 2008-01-06 18:25:00 följande:
    TrasigMage: Har du sett vad jag skrivit om UngILCO? Du skulle ju också passa perfekt in i att följa med på det om du vill?Dessutom så har vi annordnat en VVS-date tidigare, jag följde inte med tillslut men flera andra träffades i Stockholm en helg och tanken är att vi ska anordna fler träffar, då hänger i alla fall jag gärna med om det passar. Tror vi tänkt att det blir nån annanstans än i stockholm då så vi varierar vart det blir.
    haha, kom på nu när jag var ute med vovven ang mitt förra inlägg. "ett ställe med många toaletter och viloställen" kanske på ett hotell någonstans?! Ig badboll haha

Ska kolla det med UngILCO, har inte riktig koll på vad det är...

Men det skulle vara kul å träffas, men svårt att få till det så att alla kan antar jag. Inte så lätt att planera med oss tarmisar.
  • TrasigMage

Tindras äiti skrev 2008-01-06 20:33:11 följande:

prommis: hallå här har du en som verkligen drabbad av " böld pesten" e op 8 ggr, men har nu på senare tid stuckigt hål på dom själv dom (i ljumskarna ialf), får mina i underlivet , runt anal och i tarm..köp klorhexidin på apoteket å tvätta med , d håller d rent och bakterie fritt utan att svida om du har som små plitor lr bölder som inte spruckigt än så kan man tvätta lite försiktigt med anti finn medel ingen höjdare men hjälper lite ialf, annars har jag inga tips alls utan försök att ha en kompress ( sånn med tunn häfftande plast runt) på dom som sitter i underlivet d underlättar mot skav från byxor och trosor + sov naken ner till.. hoppas mina ord va till nån nytta
    op för att ta väck bölderna eller? (TrasigMage = iq badboll igen kanske ?! :) ) jag har prövat att sticka hål på mina med men det brukar vara "segt" att komma igenom. Men vad skönt när man har fått hål på dom! och förhoppningsvis kan tömma dom. Trevligt samtalssämne. Får ni dem ofta? ska prova med klorhexidin nästa gång.
  • TrasigMage

Hej

vilken tråkig dag det har varit idag, har sådan tradig värk :(

men förresten, igår fick jag reda på en kul grej. Jag kunde få timanställning som busschaufför. har funderat på att ta busskort länge men det är så dyrt, men kanske om af hjälper mig, men jag tror inte att de vill satsa så mycket på någon som kanske bara kan köra 25%?! Desstom ser jag det som en omöjlighet just nu för jag kan ju inte hålla mig. Måste jag på toa som måste jag det genast!! och jag kan ju inte be passagerarna att vänta haha.
    Men det hade varit kul att arbta som busschaffis :)

• TrasigMage
    TrasigMage skrev 2008-01-10 15:56:25 följande:
    Hejvilken tråkig dag det har varit idag, har sådan tradig värk :(men förresten, igår fick jag reda på en kul grej. Jag kunde få timanställning som busschaufför. har funderat på att ta busskort länge men det är så dyrt, men kanske om af hjälper mig, men jag tror inte att de vill satsa så mycket på någon som kanske bara kan köra 25%?! Desstom ser jag det som en omöjlighet just nu för jag kan ju inte hålla mig. Måste jag på toa som måste jag det genast!! och jag kan ju inte be passagerarna att vänta haha.Men det hade varit kul att arbta som busschaffis :)
    Det hade ju varit jättekul om man hade kunnat arbeta som det, men det går ju inte. jo, om jag skulle få en stomi så skulled et ju underlätta! då kan man ju gå ut när man vill, även om man har ont så att säga, man behöver inte riskera att skita på sig i alla fall. Sen finns det säkert nackdelar med stomi också.
    Kvarligger problemen när man får stomi? (kanske en dum fråga!) jag menar om man fortfarande mår konstant illa, har kramper, trötthet och allt vad det är... Men stomin löser bara själva toaproblemet eller?
  • TrasigMage
    Starkast skrev 2008-01-10 20:14:36 följande:
    Tack Nalla.Jo. Pratat med min magdr. idag. Han tycker det är dags att ta det steget nu.Jag har ju hört så många bud under min utredning. Så därför, trots att vi pratat om det förut känns som en chock.Som om jag är helt inträngd i ett hörn med ett stup under.De undersökningarna som andra läkare har föreslagit tycker han inte spelar nån roll. De kan visa svart på vitt att tarmen inte fungerar. Vilket vi ju redan vet att den inte gör. Då har jag förlorat minst 1/2 år till av mitt liv och med största sannorlikhet står vi på samma ställe då som nu.Han sa att nu måste jag förstå att det här inte är hållbart längre. Det funkar inte att leva som jag gör nu. Något måste göras nu.Just nu sitter jag efter en kur med phosphoral(tarmundersökningsmedlet) för att försöka få ut nåt. Är så illamående och yr i bollen att jag inte kan titta på skärmen. Men måste förvilla skallen och försöka behålla detta hemska medlet. Det har varit i tarmen snart 3timmar utan att det gjort mer än bubblat imagen. Vilket har slutat. Snart verkar det komma uppvägen istället. Men det måste komma bakvägen, annars vill han lägga in mig imorgon. Och det är det sista jag vill.Buksmärtan börjar ta form.
    usch å fy för phosphoral, mår illa bara jag tänker på det. Stackars dig, skickar en bamsekram!!! Hoppas att du mår bättre snart! Kram kram
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10