Inlägg från: TrasigMage |Visa alla inlägg
  • TrasigMage

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Jag får mest springa å kissa femtielva gånger per dag!

• TrasigMage

jobbigt!! -höll jag på att skriva men bättre det än att springa å skita hela tiden!! :)

• TrasigMage

Hej allihopa! Tänker på er alla och hoppas att ni mår ok! (även om jag ser att många tyvärr inte gör det :( )

JennyF; vad tråkigt! Hoppas att du mår bättre snart, kraaam!!
    Rebecca93; härligt att du orkar var tillbaka hos oss nu :) du ska se att operationen kommer att gå bra och att du kan börja leva sen, och göra precis allt som du vill! :)

Känner själv att jag har bestämt mig för stomi nu. Var med på en fin restaurang igår med min sambo, bror å flickvän. Festade till det och åt vitlöksbröd och drack näringsdryck :( satt å pratade om att vi inte har varit iväg på länge, och ja, det var verkligen riktigt längesen! I somras förberedde jag mig länge för hela närmsta familjen skulle åka ner till Köpenhamn för att fira att mormor blivit pensionär och så, skulle bli jättekul! men jag fick sitta på dass i Köpenhamn mesta tiden :( Så det är inget roligt alls att försöka komma iväg, det funkar ju inte :( Vill verkligen att livet ska vara någorlunda normalt, känner att stomi skulle hjälpa mig mycket! Kan ju inte hålla mig heller, och tål inte stopptabletter så vet inte vad jag ska göra!

• TrasigMage

Lindis41; Har tänkt på dig idag, vad skönt att det gick bra för dig!

Jag har med IBS, mår konstant illa och har mycket kramper, trött mest hela tiden, när jag måste på toa så måste jag det GENAST!
    har samma symptom som när crohns var aktivt, så det är ingen större skillnad. Men jag kan inte jobba och så, är hemma mest hela tiden, har varit helt sjukskriven sedan 02, pga alla magproblem. Men bara fråga på, man lever mitt uppe i det så svårt att veta/förklara vad man gör och inte gör.

IBS - "Motorikstörning mellan mage och hjärna som man inte kan påverka"

• TrasigMage
    Lindis41 skrev 2008-02-19 20:55:39 följande:
    trasigmagetack för tanken...m vart sitter kramperna???jag tvivlar på att jag har ibs....
    jag har ofta ont höger uppe och vänster nere, men vid IBS har man ofta kramper vänster sida nere - sista böjen (som ofta är trasslad hos mig) tjocktarm/ändtarm. Sen blir jag ofta jättesvullen om magen, på morgonen är jag normal, me på kvällen ä jag svullen!
  • TrasigMage

när jag opererade väck tarm så fick jag börja tömma tarmen dagen innan, efter att jag blev inskriven. Bara man dricker mycket så brukar det fungera bra.

• TrasigMage

LoneStarState; ja, phosphoral är inget gott, jag kan inte få ner det så jag brukar köpa Toilax istället, funkar lika bra på mig. det är både tabletter å klysma. Har man inte rätt att sövas? Har för mig att någon skrev det här för ett tag sedan. Jag ska begära det nästa gång för sist låg jag bara å spydde, för jag fick för mycket smärtstillande/lugnande, det tog inte på mig så jag spydde istället. Fy bubblan! Oj förresten, ska ju inte skrämmas men det verkar som om du har gjort det innan. jag måste nog med göra det snart, men man drar ju sig för det!
    Hoppas att du mår bättre snart!!

• TrasigMage

LSS; ÅK NU! Snälla?! Du måste ju må bättre!
    Vi här inne måste börja å va duktiga å tänka på oss själva! Det blir ju inte bättre för att man går hemma och dräller (jag är likadan själv men det måste bättras!)

Själv sitter jag här med en jättefeberattack, har levt på näringsdryck hela veckan (för att jag skulle kunna vara ute), men ikväll kände jag att jag verkligen behövde äta (!!) men det fick jag ju fan för :( å jag som hade tänkt följa med en kompis till IKEA imorgon, men det lär ju inte funka, dumma j-vla kropp h-lvete!!!

Kram till er alla, å snälla LSS, åk in nu!!

• TrasigMage

JennyF; Åk in du med å vägra gå därifrån förrens du har fått hjälp!! Så ska du ju inte behöva må, helt otroligt! Varför tar de inte en på allvar???! Det är ju liksom inget kul att må dåligt, som vissa tycker att man ska göra, man är ju ändå så "van" vid det.
    Nää, vet ni vad vi borde göra? Vi skulle alla samla ihop oss å stega in på sjukhusen, alla följer med alla!! :)

• TrasigMage

fy bubblan! Jag bara ätit lite ris ikväll å mår apa :( Kroppen reagerar negativt på all mat jag äter nu, får feberattacker efter varje måltid, och blir dundertrött. Och bara för allt detta så tänker jag äta på chokladpudding ikväll med, kah jävlas tillbaka lite med kroppen, måste få äta ngt gott ibland (även om jag vet att jag kommer att må ännu sämre)

Hoppas på att vi alla kommer få en bra helg i alla fall!!
    Kram till er alla, skulle verkligen vara kul att träffas!! :)

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10