Inlägg från: Grannen |Visa alla inlägg
  • Grannen

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

68an: Kram på dig!

Mammasknodd: Följdsjukdom från UC som heter primär skleroserande cholangti som är en kronisk gallgångsinflammation som tillslut ger skrumplever.
    Tycker att dina blodsockervärden lät jättefina! Helt normala ju. Kortsion höjer sockret, hur mkt äter du? Jag äter 10 mg per dag och mitt socker är helt tokigt. Fast jag hade ju diabets innan.

Tindas Ä: gör slut med vännen. Ingen positiv engergi så kan man vara utan.

Fru U: jag vet de som har gjort ercp, en liknade undersökning fast man går vidare in i gallgången under sövning så det ska inte vara problem att vara sövd. Jag var så drogad att jag inte har några minnen från varken ercp el gastroskopin.

Tråkigt med smärtor och skov ni som har det.

Jag har idag:
    Varit ute och gått i myrtakt med dottern i 50 minuter. Kan inte köra vagnen så 20minutersprommenaden tog LÅNG tid då vi tittade på allt från pinnar, maskar till flygplan. Men vi kom tillslut fram till svärmor och fick lägga mig och vila magen.

Bakat biscotti med solrosfrön, kanel och kardemumma. Står i ugnen nu och torkar. Tål inte mandel så detta är ett experiment.

Bakat grahamstekakor.

Nu sitter jag i en fotölj i köket och njuter av kanellukten och får tinnitus av dottern som springer fram och tillbaka och skriker att hon ?springer och jäser i sin bunke? hon och hennes pappa har satt en bulldeg. Anledningen till det hysteriska bakandet är att vi lånat svärmors assistent så det är ju 20 ggr lättare att baka då. Vi ska köpa en i julklapp till oss själva men det får bli när jag får gå i affärer igen.

Hej hopp.

• Grannen

nalla: skönt att det inte var uvi!

• Grannen

dalkulla: Imurels syfte är väl att sänka de vita blodkropparna? Används ju även som avstötningsmedicin med just det syftet. Antar att det även i ditt fall är en balansgång mellan att hålla tarmen i schack och att inte bli för infektionskänslig.

Skrvier mer senare i kväll. Ska stax sätta mig vid bordet och äta maten som mannen står och lagar. Potatisgratäng, kantarellsås och en köttbit. Jag är så bortskämd!

• Grannen

Hej alla söta!

Har fortsatt bakandet idag, baguetter med havregryn och solrosfrön. Vi köpte en egen matberedare igår! Kul, kul! Så har vi gjort lite fördelsedagskort jag och dottern...egentligen skulle jag velat pyssla själv för jag orkar inte sitta i den ställningen så länge så det blev inte så mkt gjort. Fast hon hade roligt och det var mysigt och egentligen så är det det viktigaste!
    Om det är ngn som gillar biscottis så har jag ett bra recept, har precis knaprat i mig en till kvällstet och de är verkligen smarriga! Hojta om ni vill ha recept.

Lärka: Hur gick intervjun? Vad är det du söker för jobb?

Fairyfloss: Låter inte kul med täta toabesök, , kommer ihåg hur det var. Min mage har pepparpeppar stabiliserat sig verkar som att den klarar av medicineringen. Fast jag har märkt att jag blir helt bubblig och rapig av te och kaffe så nu minimerar jag det fast jag bara måste få en kopp te ibland!  (ångrar mig alltid typ en timma efteråt! Hehe, och ändå sitter man där nästa kväll med en kopp i handen. Smart.)
    Hoppas att det snart stabiliserar sig så att du får må bra.

Prommis: Bra att du fick pencillin så att det ger med sig. Skitans att levervärdena var påverkade igen fast som du skriver så beror det nog på grav. Renar ju bebisens blod med. Drick lite proviva så kanske magen klarar av medicinen bättre, el fil om du gillar det. Kul med kalas, min dotter planerar redan vad hon ska ha för tårta på sitt kalas. Eftersom jag gillar att tårta så är jag inne i en tårttråd här inne och då vill hon ha alla tårtor det är bild på där. Ska bli himlans kul att göra hennes drömtårta!

Skizzoklara: Jag har jobbat mellan 100 och 75 % men då var magen ok och lugn. Nej man ska inte läsa bipacksedeln...mår man inte dåligt innan så gör man garanterat det efteråt. Dödsångest och ofta helt i onödan eftersom man inte får alla biverkningar! Man får knapra i sig tabletterna och blunda och hoppas att allt går bra. Vad pluggar du till?

Mrsdream: Mår du bättre? Magsjuka är mindre kul. Livrädd för att få det nu! Huga.

Grådis: Det får du göra, pumpa upp bollen alltså. En bra sak är ju att man kan göra det framför tvn...lite roligare så. Brukar läsa veckotidningar när jag träningscyklar och då går tiden mkt fortare. Återkommer med övningar när jag fått setet! Tack för förklaringen om reläskydd...hade inte fattat mkt annars!  Kul att de lägger lite krut på utbildning. Hur är det med allt annars?

Trasigmage: Har varit ganska sporadisk med koloskopier. Varit sövd alla gånger utom den sista men då var jag mkt drogad. Tack, tack för det.

Madde: Hur var ILCO-träffen?

Molle: Bra att ni får komma hem i helgen, försök ta hand om dig lite du med och krama på Rebecca. Vad gulligt av din stora dotter, måste vara jobbigt för henne med. Fy vad jag blir ledsen när jag läser om Rebecca och att hon faktiskt varit dålig så länge...man vet inte hur dålig man är när man är i det det kan jag skriva under på! Hoppas att detta kommer bli början på ett nytt liv för henne med massor av ork och glädje! Jag förstår att det känns tufft med ärr och utseendet och hur lätt är det att förklara för en ung tjej att et inte spelar ngn roll om man har ett ärr på magen? För det gör ju inte det!

Tindas äiti: Sällar mig också till skaran som haft ett mkt obefintligt sexliv under perioder.
    1:graviditet-trodde att jag skulle få blödningar av sex.
    2. fungerade inte på 8 månader efter dottern föddes.
    3. Blev leversjuk och trött och var ju aningens döende så det var inte prioriterat...
    4. Blev transplaterad och vill vänta tills magen känns läkt.
     Tur att min man är väldens bästa man och att jag är värd att vänta på! Hehe. Får väl kompensera sen.

Lällas: Bra att det gick fint hos läkaren och gott att du fick en remiss! Man vill ju veta vad det är! Och återigen: vad roligt att ni får börja försöka!

Jenny F: Men vad märkligt att det inte kommer ut fast det inte är hårt!!! Önskar att biverkningarna inte blir för jobiga och att du kan börja äta lite mer snart. Hur och varför gör man en tryckmätning?

Mammasknodd, är du eg självlockig? Blev fint och vilken skillnad det var från innan. Men det gör väldigt mkt att ha det rakt/lockigt. Det har tom varit så att vissa inte känt ign mig då jag plattångat mitt hår! Fast jag trivs bra i lockigt med. Jobbigt att inte veta vad det är, det är skönt att få en diagnos och kunna börja få dels behandling och dels bearbeta sin sjukdom. Då äter vi lika mkt kortison nu då, är också runt om kinderna. Men inte så himla farligt än. Undrar hur mkt mer det kommer bli? Jag äter ju iaf inte mer nu eftersom jag måste tänka på sockret så det blir inte mkt sött.

ALLA: Ha en fin helg och ta hand om er och de era!

Nu har jag skrivit i typ en timma så nu ska jag slappa lite! 

Kram

(maten var god och tack för att jag ?ska? skämmas bort! Ska vidarbefodra detta till min man så att han inte slutar med det! )

På "tal" om roman som detta blir hoppas att du mår bra 68an. Vinkar till Tessi om du kikar in här!

• Grannen

Alla fyrkanter i texten är eg smilegubbar av olika varianter, skriver i windows och klistar in så då blev det så. Stavfelen är bara mitt eget fel...

• Grannen

Mammasknodd: Japp väldigt lockig, men har inte så mkt stadga i håret nu eftersom jag inte färgat el slingat på länge så då blir det itne lika bra lockar. har mest tofs iaf, smidigast så. Jag är ju verkligen en godisgris så det är svårt att hålla sig borta men nu vågar jag inte annat, äter ngt litet i samband med mat och insulin när jag vill synda. Just nu smäcker min man i sig en 200 grams chockladkaka och jag är itne ens sugen-tror att jag är sjuk! Kanske har vant mig av el så är jag i fel del av cykeln så att behovet inte är så stort.

Helgen-ja det blir nog lugnt, har ju liksom inte så mkt val än så länge. Får inte vara i folksamlingar. Ska ju bli storm med, så vi får se om man kan vara ute ngn. Kanske blir strömavbrott med brasa och tringakök. Har du några planer?

• Grannen

Orkar inte skriva ngt nu (fast jag mår bra alltså) men vill bara skriva att jag är så glad att det finns så mkt kärlek här inne-stöd och peppning. är ju helt underbart att vi funnit varandra. Främlingar men ändå så viktiga för varandra!

kram

• Grannen

Ok, tittar egentligen på morden i midsommer och kommer dessutom vara helt OT, men vad tycker ni om den här frisyren?

www.gudrunsjoden.com

För er som vill vara smakråd så titta på våren 2008, tillbehör och det är den lockhåriga, rödhåriga tjejen jag menar.

• Grannen

Hej
    Det har skrivits så mkt att jag inte kan svara/kommentera allt för då får jag sitta här hela em, men jag är iaf uppdaterad på vad som hänt i era liv!

Jag mår levermässigt bra och tarmen sköter sig utmärkt!!! Blodsockermässigt så är det uppochned, känningar/högt blodsocker om vartannat. En kväll låg jag på 1.8, otäckt. Fötterna domnade, jag var yr och fast jag smockade i mig bullar, mjölk, godis och pepparkakor så gick jag inte upp så mkt. (säkert 3 kilo i vikt men inte ngt annat!) Sedan gick jag ned igen och då ringde jag sjukvårdsuppl. som rådde mig att äta rent socker...inte gott. Dessutom så var jag själv hemma med dottern så jag var livrädd attt jag skkulle hamna i insulinkoma. Redde upp sig tillslut iaf och svärmor kom hit och sov över.

Idag har vi matat änder och fönstershoppat, jag BEHÖVER gå i affärer snart. Skriver listor på vad som ska inhandlas. Än så länge är det:

Jeans, hårspännen, byxor till jobbet, gardiner, duk, blockljus, gröna växter och krukor, en mössa, glasögon och ögonskugga.

Åhhh längar och trånar efter butikerna! Sparat undan en del pengar så att jag ska kunna bränna hur mkt jag vill!

Kram på er och hoppas att ni kan njuta av det vackra vädret och att magarna sköter sig!

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10