Hej alla söta!
Har fortsatt bakandet idag, baguetter med havregryn och solrosfrön. Vi köpte en egen matberedare igår! Kul, kul! Så har vi gjort lite fördelsedagskort jag och dottern...egentligen skulle jag velat pyssla själv för jag orkar inte sitta i den ställningen så länge så det blev inte så mkt gjort. Fast hon hade roligt och det var mysigt och egentligen så är det det viktigaste!
Om det är ngn som gillar biscottis så har jag ett bra recept, har precis knaprat i mig en till kvällstet och de är verkligen smarriga! Hojta om ni vill ha recept.
Lärka: Hur gick intervjun? Vad är det du söker för jobb?
Fairyfloss: Låter inte kul med täta toabesök, , kommer ihåg hur det var. Min mage har pepparpeppar stabiliserat sig verkar som att den klarar av medicineringen. Fast jag har märkt att jag blir helt bubblig och rapig av te och kaffe så nu minimerar jag det fast jag bara måste få en kopp te ibland! (ångrar mig alltid typ en timma efteråt! Hehe, och ändå sitter man där nästa kväll med en kopp i handen. Smart.)
Hoppas att det snart stabiliserar sig så att du får må bra.
Prommis: Bra att du fick pencillin så att det ger med sig. Skitans att levervärdena var påverkade igen fast som du skriver så beror det nog på grav. Renar ju bebisens blod med. Drick lite proviva så kanske magen klarar av medicinen bättre, el fil om du gillar det. Kul med kalas, min dotter planerar redan vad hon ska ha för tårta på sitt kalas. Eftersom jag gillar att tårta så är jag inne i en tårttråd här inne och då vill hon ha alla tårtor det är bild på där. Ska bli himlans kul att göra hennes drömtårta!
Skizzoklara: Jag har jobbat mellan 100 och 75 % men då var magen ok och lugn. Nej man ska inte läsa bipacksedeln...mår man inte dåligt innan så gör man garanterat det efteråt. Dödsångest och ofta helt i onödan eftersom man inte får alla biverkningar! Man får knapra i sig tabletterna och blunda och hoppas att allt går bra. Vad pluggar du till?
Mrsdream: Mår du bättre? Magsjuka är mindre kul. Livrädd för att få det nu! Huga.
Grådis: Det får du göra, pumpa upp bollen alltså. En bra sak är ju att man kan göra det framför tvn...lite roligare så. Brukar läsa veckotidningar när jag träningscyklar och då går tiden mkt fortare. Återkommer med övningar när jag fått setet! Tack för förklaringen om reläskydd...hade inte fattat mkt annars! Kul att de lägger lite krut på utbildning. Hur är det med allt annars?
Trasigmage: Har varit ganska sporadisk med koloskopier. Varit sövd alla gånger utom den sista men då var jag mkt drogad. Tack, tack för det.
Madde: Hur var ILCO-träffen?
Molle: Bra att ni får komma hem i helgen, försök ta hand om dig lite du med och krama på Rebecca. Vad gulligt av din stora dotter, måste vara jobbigt för henne med. Fy vad jag blir ledsen när jag läser om Rebecca och att hon faktiskt varit dålig så länge...man vet inte hur dålig man är när man är i det det kan jag skriva under på! Hoppas att detta kommer bli början på ett nytt liv för henne med massor av ork och glädje! Jag förstår att det känns tufft med ärr och utseendet och hur lätt är det att förklara för en ung tjej att et inte spelar ngn roll om man har ett ärr på magen? För det gör ju inte det!
Tindas äiti: Sällar mig också till skaran som haft ett mkt obefintligt sexliv under perioder.
1:graviditet-trodde att jag skulle få blödningar av sex.
2. fungerade inte på 8 månader efter dottern föddes.
3. Blev leversjuk och trött och var ju aningens döende så det var inte prioriterat...
4. Blev transplaterad och vill vänta tills magen känns läkt.
Tur att min man är väldens bästa man och att jag är värd att vänta på! Hehe. Får väl kompensera sen.
Lällas: Bra att det gick fint hos läkaren och gott att du fick en remiss! Man vill ju veta vad det är! Och återigen: vad roligt att ni får börja försöka!
Jenny F: Men vad märkligt att det inte kommer ut fast det inte är hårt!!! Önskar att biverkningarna inte blir för jobiga och att du kan börja äta lite mer snart. Hur och varför gör man en tryckmätning?
Mammasknodd, är du eg självlockig? Blev fint och vilken skillnad det var från innan. Men det gör väldigt mkt att ha det rakt/lockigt. Det har tom varit så att vissa inte känt ign mig då jag plattångat mitt hår! Fast jag trivs bra i lockigt med. Jobbigt att inte veta vad det är, det är skönt att få en diagnos och kunna börja få dels behandling och dels bearbeta sin sjukdom. Då äter vi lika mkt kortison nu då, är också runt om kinderna. Men inte så himla farligt än. Undrar hur mkt mer det kommer bli? Jag äter ju iaf inte mer nu eftersom jag måste tänka på sockret så det blir inte mkt sött.
ALLA: Ha en fin helg och ta hand om er och de era!
Nu har jag skrivit i typ en timma så nu ska jag slappa lite!
Kram
(maten var god och tack för att jag ?ska? skämmas bort! Ska vidarbefodra detta till min man så att han inte slutar med det! )
På "tal" om roman som detta blir hoppas att du mår bra 68an. Vinkar till Tessi om du kikar in här!