Inlägg från: Axelpaxel |Visa alla inlägg
  • Axelpaxel

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

tindras äiti: jag har haft stora problem emd smärta i samband med sex, nu det sista året tycke rjga dte blivit bättre, och för några veckor sen läste jag en artikel om samband mellan ont och tarm problem vilket jag inte hade en aning om, känns lite som en lättnad att kunna skylla på det istället för att det är MIG som person det är fel på

trasigmage: jag har gjort kameraundersökningen en gång och ska nog göra det regelbundet för att kolla bdövningen hjälpte i mig heller men jag kom överens med min läkare att han skulle stanna och låta mig vila i 5 sek när jag skrek alltför mkt. efter mkt smärta kom han hela vägen jag hoppas det går för dig emd!

• Axelpaxel

maddek: jag är också nyfiken vad dte är du har fotats för?

jennyF: vad är en tryckmätning? är det när de testar hur "ömtarmad" man är? Hoppas det går bra och att du mår bättre snart när inställelse fasen är över

• Axelpaxel

maddeK: så roligt! hoppas du säger till sen så man kan köpa tidningen

Molle: det är nog jättebra att träffa en jämnårig som hon kan prata med och fråga Hoppas allt går bra!

JennyF: då kankse man ska fråga min läkare om en sån också? Hoppas den inte gör ont

68:an: åh hoppas det ine är så allavrligt att du behöver pacemaker! min son axel föddes med hjärtfel, han har blivit friskförklarad nu men kan aldrig hålla på att exempelvis träna för ett maraton eller ngt sånt, men jag är så orolig att han ska få problem i framtiden. Många kramar till dig!

Igår hade jag tjejkväll och det var jättetrevligt! Man sitter och pratar och myser men tyvär vräkte jag i mig lösgodis, vilket min mage inte verkade gilla men det var värt det

• Axelpaxel

mammasknodd: precis så får jag med det, från att inte känna ngt till att bajsa ner mig tar det ungefär 1-3 min och hur ofta har man en toalett så nära. Jättejobbigt! sen när alla tittar och tycker man är en konstig som lämnar ungarna i bilen med, stackare!

FAIRYFLOSS: hoppas du får sova inatt Hjälper den medicinen tycker du?

jajjaB: usch då! så jobbigt ni har det nu, kramar till er!! Hoppas din sambo snart mår bättre och att din dotter kryar på sig och att du får bukt med problemen som medicinen ger

Molle: lycka till imorgon Hoppas allt går bra!!

• Axelpaxel

Läser om IRA i tråden ganska ofta men har inte fått ngn kläm på vad det är skulle ngn vilja delge sin fakta om IRA?

• Axelpaxel
    MaddeK81 skrev 2008-01-26 22:02:15 följande:
    Axelpaxel: Det är när man har opererat bort tjocktarmen och haft stomi men sedan "kopplar ihop tarmarna" igen. Tarmarna består ju av (bl.a.) av:tunntarm--->tjocktarm--->ändtarm--->anal Tar man bort tjocktarmen så kan man efter en tid med stomi (minst tre månader, oftast lite längre) koppla ihop tunntarmen med ändtarmen. Man får ju då ett helt syste igen fast med "mallandelen" borttagen.Fattade du nåt av den förklaringen, svårt att beskriva!  
    tack madde för svaret jag tror jag förstår
  • Axelpaxel

tindras äiti: massor emd kramar!!

grådis: inte kul, massor med kramar till dig med!!

dalkulla: precis så känner jag med, varför ska man leva om bara lever för att leta toaletter överallt

Blev så ledsen häromdagen när vi hade lämnat våran son till hans farmor så att vi kunde gå på ikea i lugn och ro och bara mysa. blev inte riktigt så, han fick shoppa själv medans jag satt på tolatten i flera timmar Blir så ledsen på mig när jag förstörde våran dag.

I tre dagar har det hållit på nu, har så kraftiga smärtor i magen att jag knappt kunde gå hem från skolan. Inatt har jag sovit på toaletten och är så less på allt

• Axelpaxel

såna människor det finns som inte bryr sig om svaret jag svarar alltid att jag mår bra fastän att jag inte gör det, att jag har ont i magen och vill att vi ska sitta kvar en stund efter maten i skolan eller så kan jag säga ibland och då lyssnar dem alltid och sitter kvar
    jag tar för givet att folk frågar av artighet därför svarar jaga ldrig emd hjärtat

• Axelpaxel

kram på dig nallatalla hoppas ni kryar på er!!

• Axelpaxel

slj: åh gud vad hemskt massor med kramar till er! han är ju så liten Hoppas att stomin hjälper honom och att han då mår bättre! livet är orättvist när en så liten plutt måste gå igenom detta elände vet inte om detta inlägg är så stöttande som jag velat! *kram*

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10