Inlägg från: Axelpaxel |Visa alla inlägg
  • Axelpaxel

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

snart4: jag tror man ser direkt på tarmen om det är UC? fast det är många i tråden som säkert kan ge dig ett säkert svar lycka till med allt!

• Axelpaxel

miss disa: jag förstår din frustration över att inte få komma till undersökning! det är så jobbigt att behöva vänta!

jag måste få skriva av mig, kankse hemskt att skriva om det här när alla är så drabbade av det. men min kompis pappa som har UC har fått cancer som troligtvis kommer som en följdsjukdom av det. Dem fick reda på det innan jul precis, och det har gått snabbt, i dag fick dem reda på hos läkaren att han inte kommer att överleva cancern i tarmarna har spridit sig till levern så han dör av förgiftningen troligen än av cancern usch blir så ledsen när man själv väntar på diagnos, har IBS men eftersom jag blöder och avföringen pekar på inflammation vet dem inte vad det är mer. Var tvungen att ringa min mamma idag som har UC och bad henne gå till läkaren och kolla sig, usch och fy har sån dödsångest nu

• Axelpaxel

natalla: ska hålla tummarna att barnet har växt som det ska skönt att ni börjar krya på er!

• Axelpaxel

molle: tack för trösten han har haft det sen han var 16 och är 53 år nu, alldeles för ung för att dö men för gammal för att få en ny lever
    finns det bara UC och chrons som är inflammatoriska?
    Eftersom jag har IBS, men jag har även blödningar i tarmen och avföringstester säger också inflammation men läkaren tror inte att det är chrons eller UC. Han ville ta mer tester men vad kan det då vara om det inte är det?

• Axelpaxel

molle: de har bara gjort rektoskopi(med kamera 1,5 m) och gastroskopi och dem visade inte på ngt onormalt mer än svarta partier i tarmen, och polyper som de knipsade bort och tog prover på som inte visade på ngt heller. Vad var det svarta?
    låter bra med sköra tarmhinnor bara, jag får hoppas på det! tack!

• Axelpaxel

molle: ja dte kan det ha varit tack du lugnar mig!! så skönt att kunna skriva här, innan kände jag mig ledsen men nu när man har "pratat" av sig så känner jag mig lite lugnare

• Axelpaxel

molle: tack så mkt ja du kanske ska fundera på det

• Axelpaxel

äiti: kramar på födelsedagen så läskigt att du blev yr, hoppas det inte händer igen.

floss: stackare jag sitter också och krystar tills jag blöder och så blir man så arg på sig själv att man inte kan sluta. Har opererat mig för 3 år sedan för dubbelsidigt ljumksbråck, troligtvis är det av allt krystande på toa jag fick det.

nallatalla: så skönt att bebisen mår bra där inne

• Axelpaxel

lärka: jag lämnar avföringsprov regelbundet för att se om värderna stiger eller sjunker. jag lämnar med 3-6-12 månaders intervaller Hoppas din mage håller sig i fin form!

fru U: jag blev sövd för efter många kräkningar och försök, till slut fick jag sån panik och slet tag i röret och drog upp det, då tryckte de i mig sömnmedel och jag somnade på typ 3 sekunder så de kunde fortsätta i lugn och ro Hoppas det går bra för dig!!

mammasknodd: oj, hoppas på bra svar därifrån hoppas de hittar ngt som är lätt att bota!

• Axelpaxel

mammasknodd: om du frågar mig så vet jag faltiskt inte avrför jag lämnar dem, läkaren vill se om mina värden går ner, tydligen så gör dem inte det. Vet inte om de vill se hur länge det håller på eller vad de vill veta

• Axelpaxel

tindras äiti: lite så känner jag med, känns som att man krystar ut hela livmodern ibland ibland känns det som att tarmarna hamnat fel av allt krystande men det brukar gå över efetr en stund

• Axelpaxel

mumlin: tack, förlåt att det blev, så tragisk sjukdom

• Axelpaxel

lilloppan: den som ändå kunde äta kebab har aldrig ens vågat prova det, får väl sitta på toan i flera år efteråt

bara lilla jag: jag har tyvär inget svar men vill ge dig en välkommande kram

mammasknodd: åh så härligt att synda till det ibland hoppas du inte får för mkt besvär av det!

själv har jag inte avrit så aktiv på länge, har haft så mkt i mitt privatliv som tagit mkt tid och ork. Magen har varit värre än på många år, knappt kunnat stå upp, beror nog mkt på stressen i livet just nu har också märkt att jag har en massa slem i avföringen, vissa gånger bajsar jag bara slem vad är dte för ngt? ngn som vet?

• Axelpaxel

68:an: kramar om dig och hoppas du mår lite bättre snart

mammasknodd: tack för omtanken Idag känns det lite bättre men har fortfarande svårt att gå upprätt och suttit på toa hela förmiddagen

• Axelpaxel

grådis: ja du har kanske rätt för jag brukar få massa slem efter att jag blöder ur tarmen, det kanske har ett samband där? Det är ju inte så nice bara

Lindis: det var inge vidare snabb teletid tycker man att du kunde fått bra mkt tidigare!

• Axelpaxel

gmt: ja så får det inte gå till sjukhusen måste samarbeta mer!! vem orkar ha alla kontakter själv och sköta allt själv? Ni har ju så mkt annat att tänka på, massa kramar till er alla

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10