Inlägg från: TrasigMage |Visa alla inlägg
  • TrasigMage

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

HEj Hallå!

Har kollat igenom lite angående träffen, bor alla uppåt landet? Är det bara lilla jag som bor nere i Blekinge? :) Förresten, ska gå in å kolla på planeringstråden kom jag på. (!)

Angående ledvärken så sa de idag att det tillhörde sjukdomen (vilket jag ios visste men försökte ignorera) så det var bara att acceptera, jag hoppades på ngt annat som de bara kunde trolla bort haha. usch
    Många gånger har jag även frågat om mitt konstanta illamående och ständiga trötthet, men då har de bara sagt att jag kanske är gravid - som jag då måste varit i alla fall 9 år nu, hmm, undrar när barnet kommer??!
    Har ni varit inne på doktorsguiden.se förresten, där kan man gå in å betygssätta sina läkare. Tyvärr fanns inte den som jag absolut inte går ihop med, med på listan :(

Förretsen, är ni medlemmar i RMT eller ILCO? JAg har varit medlem i RMT, men funderar på att hoppa det nu, det händer inte så mycket. hmm, vet inte vilket jag ska?...

Förresten, är det ngn annan här som med lever det mesta på näringsdrycker? Tur är ju att de är relativt goda i alla fall. Jag äter frukost som vanligt (får ändå ont) men sen brukar jag underlätta dagen med näringsdrycker, och sen äta ngt på kvällen, yoggi i alla fall. Hur har ni det?

Hoppas att ni alla får en bra helg!
    *Kramar alla*

• TrasigMage

Mammasknodd & Nallatalla; Jag får det utskrivet via dietisten. Jag har bl.a. fortimel och Ensini. Helt ok, finns moccasmak som är god (faktiskt!) :)

• TrasigMage

Grådis; Läkaren säger att de inte kan göra mer nu, "varken med kniv eller mediciner" som han uttryckte sig... Så det var bara att acceptera läget, lära sig leva med allt

• TrasigMage
    Lällas skrev 2008-01-26 13:31:54 följande:
    Fairy Floss: Men huvva.. Så jäkla jobbigt när kroppen inte fattar vad hjärnan vet.. mina dagar och nätter på toa är många Trasig mage: Va? Ska dom inte försöka göra nåt mer?
    nej, inte som det är nu. får jag ett skov i crohns så kan de sätta in åtgärder. Mår som om jag hade skov i crohns, men det är "bara" IBSen...
  • TrasigMage
    Lällas skrev 2008-01-26 13:46:01 följande:
    Tips: Blåbär är stoppande så jag som har IRA dricker gärna Proviva blåbär eller Grönt te med blåbär och det har gett mig underbart resultat. Går mer sällan på toa nu.. Gott och nyttigt. Sen har jag gått ner 7 kg sedan jag åt maxdos med kortison i för ett år sen. Har inte tränat på ett bra tag men har struntat att köpa buss/t-bane kort och promenerar dit jag ska och det är så underbart att kunna promenera utan att behöva veta vart närmsta toa är. Så nu njuter jag av mina promenader. Och att vara nere på matchvikt igen är ju underbart. Jag vet inte riktigt om det känns ok att berätta hur bra jag mår. Får lite dåligt samvete för jag vet ju hur jobbigt det är med UC och nu när jag mår så bra så skäms jag nästan här. Det är kanske därför jag inte varit lika aktiv här inne. Jag tycker ju så mycket om er och vet hur många av er har det men så mår jag ju så bra nu.. Vill ju ändå hänga med er härinne.. Skickar iallafall kramar i massor till er. Utan er härinne hade jag aldrig orkat gå igenom allt med sjukdom, stomi och operationer. Ni är underbara.
    Det är klart att du ska vara kvar hos oss ändå!! Bara kul att du mår bra! :)
  • TrasigMage
    MaddeK81 skrev 2008-01-26 17:39:12 följande:
    Lällas: Jag tänker som du också, att det känns som man inte vill "skryta" om hur bra man mår när så många mår dåligt men jag tror nästan att det är tvärt om, att det ger hopp istället? Jag har varit i så jäkla risigt skick, känt som dom sista krafterna rann ur kroppen på mig, varit isolerad hemma, nästan helt sängliggande i perioder men NU mår jag så bra som jag gör. Jag tänker att det kanske kan ge hopp som sagt, att de/ni som läser här och mår väldigt dåligt kan tänka att det inte är kört, att det kan bli bättre.Vad säger ni andra? Ni får jättegärna svara helt ärligt hur ni upplever att höra om de som mår bra, positivt som negativt. Alla känslor är tillåtna, det är helt förståeligt om man kan ha blandade känslor!
    KRAM till er alla, ikväll ska jag till mamma och käka middag och sova över igen.
    Skriver likadant till dig - det är klart att ni ska vara kvar här, bara kul att ni mår bra!! Det ger ju dessutom hopp om bättre tider :) Kram
  • TrasigMage

Grådis; jag har en som heter fortimel - proteinrikt kosttillägg, smakerna mocca och skogsbär är goda, jordgubb me om den är riktigt kall - då kan man leka att det är milkshake :) Hade choklad innan me, men fy bubblans vad kvalmig den blev! Usch.
    Sen har jag ren näringsdryck, addera, addera plus och ensini, mindre goda, men det går ner...

Usch, jag har så ont i mina leder nu, höft, ben och fötter är värst nu, jobbigt att gå :( På nätterna värker handleder och händer mycket. hmm, ska det vara så? ( enligt doktorn ska det de)

Kram på er alla!

• TrasigMage

Hej Hallå!
    Nej, jag har inte fått en sådant recepthäfte, verkar ju spännande! :) De proteinrika är lite jobbiga, innehåller en del laktos, som jag inte tål, men har vant mig ganska bra vid dem nu. Funkar helt ok. Ja, det blir mest näringsdrycker, det underlättar ju en del. Men jag äter frukost som vanligt (får ändå ont) sen vid lunch ska jag ta mina 15 lestid tabletter (god lunch!?...) och därefter kör jag med näringsdrycker, man orkar/kan inte äta efter alla de tabletterna.
    Jah har precis fått tillbaka min mens, så jag hoppas inte att det ska krångla. Slutade med mina sprutor i mars förra året, ville se om det är ngt som fungerar normalt i min kropp, så det återstår ju att se haha

• TrasigMage

Tindras äiti skrev 2008-01-29 20:11:26 följande:

nu har magen total pajjat igen ,suttit på toa två dygn nu.så fort jag får i mig nått krampar magen hysteriskt å måste springa på toa ,vaknar på nätterna å nästan skiter ner mig..vågar inte ens gå och lämna dottern på förskolan ..e rädd att jag skiter ner mig på vägen....d e så fruktansvärt mkt slemm å blod fattar inte va allt kommer i från e rädd att kramperna skadar bebben eftersom jag näst intill blir dubbelvikt på toa *suck* JAG HATAR CROHNS, JAG HATAR, JAG HATAR Dfan kan inte sluta lipa d gör så ont..................
    Hoppas att du mår bättre snart!! Skickar en bamsekram! :)
  • TrasigMage

Hej...
    Vad säger ni när folk frågar hur ni mår? Jag känner mig så negativ hela tiden när jag svarar, men jag mår ju inte bra, och har inte gjort på flera år. Det känns som om folk struntar i att fråga för de vet ju redan, men vad ska man säga??! Man kan ju inte säga att man mår toppen när man inte gör det! Ibland så brukar jag säga att det är väl som det ska = dåligt eller sämre.
    Tradigt

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10