Inlägg från: TrasigMage |Visa alla inlägg
  • TrasigMage

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

JennyF; hoppas att det ordnar sig på onsdag, jobbigt med en morgontid! du kommer att hitta, bara ta det lugnt, vilkt inte alls är lätt i vissa lägen. Hoppas att du får bra hjälp!

Jag tror att man automatiskt blir lite folkskygg, när man väl går ut så är det väldigt planerat å man är då så fokuserad på vad man ska utträtta (utan att ha panik till toa å allt vad det innebär) så man vill inte att något ska komma i vägen. Tyvärr är det nog så :( Dumma kropp

• TrasigMage

angående ersättning. tyvärr blev det en miss i min vanliga försäkring när mamma slutade betala den och jag skulle ta över så den avslutades utan våran vetskap. Blev sjuk i samma veva, och då ville de förstås inte försäkra mig.
    Har nu varit helt sjukskriven sedan 2002, numera har det gått över i aktivitetsersättning, summan sänktes 2000 när det bytte namn från sjukskrivning till aktivitetsersättning, så jag har ca 5000:-/månad. Så man har inte många kronor att röra sig på :(
    Har provat på sommarjobb, men det har slutat med morfinsuppar, så det verkar tyvärr inte fungera. Jag har halva gymnasietiden kvar med, då jag blev sjuk första året på gymnasiet (-99) men har ingen ork till att läsa igen det, har bara läst enstaka kurser.

• TrasigMage

Stellamamma; skriver till dig här med, så tråkigt och orättvist att ni miste er lilla dotter.

tänkte tipsa dig om att kolla vår profiltråd till vvstråden, men kommer inte ihåg adressen. Där står i alla fall lite om oss alla eller i alla fall de flesta. Det är säkert någon annan som kan adressen här
    snart

• TrasigMage

den ligger häruppe i presentationen förresten, ganska långt ner

• TrasigMage

Hej!
    Kom bara på en sak, är det någon mer som har fått problem med munhälsan sedan ni blev sjuka?? Jag var senast hos tandläkaren igår och lagade hål (831:-!!!!!!!!), i höstas lagade jag många hål (=2500:-!!!) ... men i alla fall, har aldrig haft hål innan, det har kommit sen jag insjuknade i crohns och började med alla mediciner. jag har visserligen dubbel ersättning från försäkringskassan när jag gör profylax, men det handlar bara om ca. 126:- så gör det gör inte så mycket till eller ifrån när man är uppe så stora summor (enligt min lilla plånbok)
    är väldigt noga med munskölj, fluortuggummi, listerin, tandtråd....... och ändå får jag så mycket problem :(
    blää för alla sjukdomar å allt annat!!!!!!!!!!!

• TrasigMage

Jag har detta beslutet med tandläkarersättning från fsk tom september 08, därefter omprövas det igen, så får väl se då, men det handlar inte om så mycket pengar :( jag trodde typ att de skulle betala hälften eller nåät men det kan man ju bara drömma om! Jodå, det är bevisat att det ger sämre munhälsa pga av sjukdomarna å alla medicinerna, men vaf-n kan inte politikerna ta över våra liv ett tag så får de se hur roligt det är, och sen kanske ge oss mer pengar? det är ju inte direkt billigt att vara sjuk heller j-vla skiiiit!!!!

Hoppas att det är ok med er alla , skickar en kram :)

• TrasigMage

haha, nu leker min katt elefant så det är lika bra att gå å roa henne lite, hur kan de låta så mycket??! en liten (??!) katt? :)

God natt :)

• TrasigMage

Fru U skrev 2008-02-13 23:11:33 följande:

Tänk dig fem då *hihi*
    oj då!! ja, de kan nog låta lite värre! :)
  • TrasigMage
    070706 skrev 2008-02-15 10:23:23 följande:
    Nutri drinkar :D dom är goooooda :) fick dividera lite med läkaren för att få dom.. Dom ville jag skulle ha klara drycker men sen sa han att vi testar dessa, det kan ju gå bra ändå :). Så chocklad, banan. jordgubb, kola och apelsin :D
    Varför ska du fasta?
  • TrasigMage

aha ok, hoppas att du mår bättre snart! Man mår bättre än man tror på flytande kost, jag blir jättemätt på mina näringsdrycker. Men visst hade det varit kul å kunna äta normalt NÄR man vill! :)
    Nu ska jag ut å rida! = Frihet! :)

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10