Inlägg från: heavymetal2 |Visa alla inlägg
  • heavymetal2

Hårdrockare

Började som 10-åring....har alltid känt mej lite "arg" på världen och alla orättvisor,behövde lit "arg musik" helt enkelt...Texterna handlar väl om allt från kärlek till döden tror ja,hmm,kanske mest döden...Stolt är jag ta mej tusan,över mitt val av musik,men det är väl inte alla som tycker lika i den frågan...Fördomar till höger och vänster,speciellt när man är på föräldramöte,många förstår kanske inte varför man fortfarande går omkring i Iron Maiden tröjor och tatueringar....När man blivit mamma till 4 barn,förväntas det av en att man ska "skärpa till" sej liksom...Tråkigt,men sånt är livet,bryr mej inte så värst,i ärlighetens namn.....

• heavymetal2

Skrämmas?Gothen gillar ju jag men inte tror jag dom vill skrämmas,det är en stil helt enkelt....Jag är nykterist och känner många hårdrockare som tar helt avstånd,så det är nog olika....Supandet finns ju på alla festivaler och inom all musik,så just för hårdrocken är det nog inget,däremot TROR nog folk det som inte är lika bäst som vi!

• heavymetal2

Punken är väl i såfall en stil där man visar samhället att det är skit.....inte hårdrocken.Däremot kanske man gillar det mörka och dova om man är hårdrockare,jag lyssnar ju mest på goth och death metal,och där är det ju mycket död och förargelse,men musiken är kanon!

• heavymetal2
    Valkyriah skrev 2007-12-28 13:25:27 följande:
    Nej,finns ju värre saker man kan göra för att skrämma folk då Har aldrig ens tänkt tanken på att någon kan eller vill skrämmas med sin musikstil.Vad är det man skulle kunna bli rädd för?Förstår inte alls.
    Ne jag hajar inte det heller....man blir ju inte ens rädd på hallowen(he he).....
  • heavymetal2

Det är gött med hårdrock!Finns inget som får en på så bra humör....

• heavymetal2

Amon Amart,Finntroll,Tristania,Pain.....för att bara nämna några.....Tristania är ett måste om man gillar goth.Amon amarth om man vill ha lite råare....och utseendet?Vem säger nej till långhåriga pojkar?Inte jag....fast min egen gubbe är snaggad förstås,men han e jävligt snygg ändå....

• heavymetal2
    Valkyriah skrev 2007-12-29 20:16:28 följande:
    Oj har många favoriter Men för att nämna några så blir det maiden,Pantera,judas priest,slayer,amon amarth,arch enemy (grymt duktig tjej)Rob zombie,metallica...
    Arch enemy ja!Hon är helt suverän....trodde det va en kille som sjöng först(he he) innan jag köpte skivan....
  • heavymetal2
    tröllkäringa skrev 2007-12-29 20:20:10 följande:
    hårdrockare här medgillar bla Sparzanza, Metallica, Voolbeat, Iron Maiden plus en jäkla massa andra som är dreeeeeeeeeeetbra!!!Spelar mkt bra hårdrock på bandit1063.com om någon inte visste det
    Tack för tipset....
  • heavymetal2
    tröllkäringa skrev 2007-12-29 20:23:37 följande:
    så lite så=) är helt såld på den radiokanalen, har den dock bara på datorn men det funkar ju lika bra det hehe....bättre än mix megapol o sån dret...orkar inte lyssna på det en kvart en gång...bläk haha
    Ne jag håller med,och nu e det bara den där jäkla Picasso-bruden som spelas på radio!Jag blir tyvärr riktigt jävla illamående....
  • heavymetal2
    tröllkäringa skrev 2007-12-29 20:33:07 följande:
    Jag har hört att hårdrockare ska va ett jävla gött fôlk och trevligt fôlk och ajg kan ju bara hålla med
    Visst tusan e vi trevliga(he he)!!!!!!!
  • heavymetal2

Gott nytt år alla heavy-fan!!!!!!!!

Svar på tråden Hårdrockare