Inlägg från: Valkyriah |Visa alla inlägg
  • Valkyriah

Hårdrockare

Hmmm hur var det allt började?
    En kompis storebror hade alltid musik på högsta volym-Metallica,maiden,pantera mm och då var jag väl 8-9-10 år och kommer ihåg hur jag älskade "gunget".
    Efter det fortsatte det och var ganska "egen" med den typ av musikstil medans alla andra mimade till ace of bace och spice girls
    Sen blev det också at man började lyssna på tyngre musik,sen träffade jag min sambo som även han är hårdrockare såklart!!

Som redan nämts så kan musiken handla om allt möjligt,allt från kärlek till satan.
    Ja,självklart är jag stolt över att jag är hårdrockare,det gör vem som helst till en vettig människa

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah
    bebben Elias mamma skrev 2007-12-28 12:33:28 följande:
    Tack så mycket för era svar. Finns det några gemensamma nämnare inom hårdrocken t.ex. inom politik, är det arbetarklass eller högre klass som brukar lyssna på hårdrock utifrån era erfarenheter?Vill man som hårdrockare skrämmas? visa att man inte gillar samhället som det är? Är sprit eller droger något som anses ok bland hårdrockare? Ni är till stor hjälp
    Det finns nog i alla klasser.
    Skrämmas?Förstår inte riktigt hur du menar?Är folk rädda för hårdrockare?

Kanske syftar på gothrockare?Den stilen är kanske mer uppseendeväckande än en "vanlig" hårdrockare.

Sprit och droger är säkert lika lite/mycket förekommande som i andra "kretsar"Det är inget som nödvändigtsvis är synonymt med hårdrock iallafall.

Personligen tar jag avstånd från droger då det inte intresserar mig.Alkohol dricker jag för att det är gott som de flesta andra.
  • Valkyriah
    heavymetal2 skrev 2007-12-28 13:17:04 följande:
    Skrämmas?Gothen gillar ju jag men inte tror jag dom vill skrämmas,det är en stil helt enkelt....Jag är nykterist och känner många hårdrockare som tar helt avstånd,så det är nog olika....Supandet finns ju på alla festivaler och inom all musik,så just för hårdrocken är det nog inget,däremot TROR nog folk det som inte är lika bäst som vi!
    Nej,finns ju värre saker man kan göra för att skrämma folk då

Har aldrig ens tänkt tanken på att någon kan eller vill skrämmas med sin musikstil.
    Vad är det man skulle kunna bli rädd för?Förstår inte alls.
  • Valkyriah

Oj har många favoriter
    Men för att nämna några så blir det maiden,Pantera,judas priest,slayer,amon amarth,arch enemy (grymt duktig tjej)Rob zombie,metallica...

• Valkyriah

Ja,hon är grym....så mycket röst i en så liten tjej
    Några av medlemmarna i bandet kommer ju från min hemstad så har ju sett de live ett par ggr

• Valkyriah
    NobodysFool skrev 2007-12-29 20:27:03 följande:
    inte för att vara sådan men Iron maiden och metallica var bättre förr metallica gick ner efter black album 1991 Iron maiden blev kassa på sena 90-talet runt när de släppte viritual reality runt 97-98 .... nu så e de som gyllene tider säljer på sitt namn
    Självklart
    Lyssnar bara på "gamla" metallica.
  • Valkyriah

Glömde entombed och kataklysm!!

• Valkyriah
    NobodysFool skrev 2007-12-29 20:36:09 följande:
    vi e jävligt gött fölk fest i mitt tält på srf 2008....
    Ska du dit?Vi hade tänkt dra ner i år
  • Valkyriah
    NobodysFool skrev 2008-01-01 12:12:48 följande:
    några bakfulla ????
    Nä,vi var hemma och tog de lugnt
    Somnade tom till lite vid 22-tiden i soffan,hahaha!
  • Valkyriah

jo,det blir lite så
    Men raketerna tittade vi på,var en mysig kväll

Man får väl ta igen det och festa en annan kväll istället.

Svar på tråden Hårdrockare