hur är en dålig pappa?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-28 16:57:24:
jag tror min man är en dålig pappa, men jag kanske överdriver så vill höra vad ni tycker?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-28 16:57:24:
jag tror min man är en dålig pappa, men jag kanske överdriver så vill höra vad ni tycker?!
Ja en sån pappa är väl mer ivägen än till nytta, eller?
Här har jag de mesta ansvaret. Han kan gå upp på morgonen, men då är han bara barnvakt. Då jag kommer upp får jag fixa kläder o frukost. De har oftast kollat på tv. Eller sambon.
Han vet inget om dagis eller skola. Packar aldrig väskor, matsäckar, jumpa väskor mm. Fixar aldrig bra mat med grönsaker. gör han mat blir det aldrig grönsaker till o bara halvfabrikat. (gör väl jag med ibland men kombinerar ihop med grönsaker...alltid)
Han borstsr inte deras tänder eller läser. mm.
Känns iallafall som om jag gör väldigt mycket som rör barnen
fler exempel? vad är en dålig pappa? vad gör han eller inte?
Men en dålig mamma då är det värre ?
En dålig förälder är en som inte är närvarande, omtänksam, är alldeles för egoistisk, inte bryr sig, blasé eller är gapig, respektlös o våldsam. En som dricker för mkt alkohol eller tar droger.
Har man en familj tycker jag att man ska hjälpas åt, familjens o hemmets ansvar vilar inte bara på den ena. Har några väninnor som har haft män som aldrig hjälpt till med hemmet, vill inte ta hand om barnen som gå upp på nätterna, byta blöja, leka mm, inte ens om mamman velat haft egentid så har de kunnat ställa upp, gett mamman dåligt samvete då. Datorn eller tv:n har varit deras bästa vän o egna intressen har alltid gått före familjens. Det är dåligt tycker jag!!
och vad gör dig till en bättre mamma då ts???
Ta han i kragen och släng ut han om det inte blir bättre
jag känner igen en del av det beteendet från mitt ex
Anonym (?) skrev 2007-12-29 08:05:48 följande:
Någon som hellre spelar poker eller datorspel än att umgås med oss.. aldrig har "tid" att byta blöja eller kommer med taskiga ursäkter till varför han inte kan mata, aldrig tar en natt.. aldrig har någon förståelse för att man är trött.. ![]()
Jag skulle inte vilja beskriva det i termer som "dålig" eller könsbundet på något vis - men jag tycker synd om de barn som har en pappa som inte förstår att han är viktig för sina barn. Och agerar därefter...
En dålig förälder är någon som inte bryr sig om sina barn och som inte finns där för dem när de behöver det och ger av sig själv och ger kärlek till sina barn. En som alltid sätter sina behov framför sina barns.
En dålig pappa är en som inte är med och delar på ansvaret. Man ska dela upp det så pass att alla blir nöjda i situationen.