Inlägg från: saxen2 |Visa alla inlägg
  • saxen2

vad betyder emo?

Emos är människor som inte vill vara normala men inte vågar vara extrema. T ex lyssnar på grupper som låtsas vara hardcore men inte riktigt vågar skrika, är låtsasdeppiga för att få lite mera uppmärksamhet osv

Jag försöker verkligen sluta göra narr av emos men de ger mig hela tiden nya skäl att fortsätta.

Jag uppmanar alla föräldrar med barn som enbart går runt i svarta kläder att få dem att byta stil. Hela samhället skrattar åt emos.

• saxen2
    Dinturiel skrev 2008-01-18 19:30:58 följande:
    Varför ska de byta stil? Ska de som blir goth, ravare och punkare också byta stil då eller?
    Nej de ska inte byta stil, bara emos ska byta stil.
  • saxen2
    Dinturiel skrev 2008-01-19 19:26:35 följande:
    Tycker de ska sätta sig in i vad begreppet innebär istället och sluta vara posers och wannabes...
    Hör ju bara på ordet, emo. emotionell, gråta, skära sig lite i ett bad med ljus hörandes på liza menneli. Känns inte alls produktivt i kampen mot Babylon.
  • saxen2
    Dinturiel skrev 2008-01-20 10:58:16 följande:
    Emo är fortfarande en musikstil, inte en livsstil... det där det jag menar med att de unga borde lära sig se skillnad på begreppen. Det som kallas emo idag har inget över huvudtaget att göra med vad emo är. Emo är en förkortning för emotional hardcore, och jag skulle inte ens klassa in My Chemical Romance i den kategorin.Det där du skrev har inget alls att göra med emo. Länkar än en gång till denna sida www.youdontknowemo.tk/Vill inte vara jobbig och käfta, vill bara rätta till begreppen lite.
    Jag var inne på sidan och läste. Sedan lyssnade jag på banden som sidan listade som äkta emo (Emotionell hardcore som det stod). Emotionellt var det, men hardcore? Jag förstår inte varför de var tvungna att använda ett ord som hardcore, en sådan fin musikstil är ihopkopplad med ett par pojkar som sjunger om hur miserabelt allt är. Jag förstår allvarligt inte om vart mina teorier brister?
  • saxen2

Punk och hardcore har politiska texter inget jävla tjafs om att gråta och klä sig i svart. Vi hatar ni gråter, det är skillnaden. Fan vad emo jag känner mig, jag ska gå och överdosera nu.

• saxen2

Min mamma var så arg på mig när jag var punkare

Svar på tråden vad betyder emo?