• Saarraa

Smärta UNDER revbenen?

Jag har sen igår (torsdag) på dagen haft sånt smärta UNDER revbenen på vänster sida, alltså inte nedanför.. utan under. Det går som från revbenen på vänster sida och runt på sidan och bak på ryggen. Det som ömmar/trycker, vet inte om det är bebis som ligger där eller vad det är? Natten som var så sov jag max två timmar, och nu har jag inte lyckats somna än för att det gör så ont.

Tips på vad man kan göra för att minska smärtan eller iaf lyckas somna?

• Svar på tråden Smärta UNDER revbenen?
  • Coquine

Hur långt gången är du?

• ann0rlunda

Har haft exakt samma känsla ett par gånger. Tror inte att det är något farligt.. Men det är väldigt obehagligt. Skulle kunna tänka mig att det är livmodern som växer och trycker organ upp mot revbenen.

• Saarraa
    Coquine skrev 2007-12-29 03:04:27 följande:
    Hur långt gången är du?
    Går in i vecka 26 på tisdag... Haft sååå ont under revbenen och hela ryggen hela dagen och har varken kunnat sitta, stå eller ligga utan att det gör ont.
  • Saarraa
    Emelie88 skrev 2007-12-29 03:06:02 följande:
    Har haft exakt samma känsla ett par gånger. Tror inte att det är något farligt.. Men det är väldigt obehagligt. Skulle kunna tänka mig att det är livmodern som växer och trycker organ upp mot revbenen.
    Det gör ju så ont, känns som om revbenen skulle vara knäckta eller nåt.
  • ann0rlunda
    Saarraa skrev 2007-12-29 03:07:03 följande:
    Det gör ju så ont, känns som om revbenen skulle vara knäckta eller nåt.
    Aa jag vet. Men om det blir alltför jobbigt så kan du ju alltid ta en alvedon. Brukar hjälpa. :)
  • Saarraa
    Emelie88 skrev 2007-12-29 03:08:04 följande:
    Aa jag vet. Men om det blir alltför jobbigt så kan du ju alltid ta en alvedon. Brukar hjälpa. :)
    Redan tagit två det senaste dygnet och vill inte ta fler :S
  • Coquine

Hm, finns det ingen liggandes position som lindrar smärtan? Ta ett varmt bad, värme är ju bra för smärta, sägs det. Annars får du väl försöka ligga i sängen och tänka på hur otroligt skönt det ska bli att få sova. Själv har jag ont i magen och kan inte sova. Har haft det sen ÄL i helgen och det har blivit värre. Vet inte vad jag ska göra heller...

• ann0rlunda
    Saarraa skrev 2007-12-29 03:08:51 följande:
    Redan tagit två det senaste dygnet och vill inte ta fler :S
    Nej det bör du kanske inte heller göra. Kan funka att sträcka på sig ordentligt också. Hjälper ibland när jag får ont..
  • Saarraa
    Coquine skrev 2007-12-29 03:09:37 följande:
    Hm, finns det ingen liggandes position som lindrar smärtan? Ta ett varmt bad, värme är ju bra för smärta, sägs det. Annars får du väl försöka ligga i sängen och tänka på hur otroligt skönt det ska bli att få sova. Själv har jag ont i magen och kan inte sova. Har haft det sen ÄL i helgen och det har blivit värre. Vet inte vad jag ska göra heller...
    Nej, jag har provat dom flesta ställningarna nu och det finns ingen som lindrar smärtan.. Men ska tappa upp ett bad nu och hoppas på att det går över, annars vet jag inte vad jag ska göra :S

Vad är det för magont, som mensvärk eller?
  • Saarraa
    Emelie88 skrev 2007-12-29 03:10:34 följande:
    Nej det bör du kanske inte heller göra. Kan funka att sträcka på sig ordentligt också. Hjälper ibland när jag får ont..
    Jag har provat det också redan, sträckt mig åt alla möjliga håll och kanter.. Vettefan vad jag ska göra, är väl bara att vänta tills det blir bättre antar jag :S
Svar på tråden Smärta UNDER revbenen?