• Anonym (kråkan)

Äta snorkråkorna

Måste bara fråga om det är fler än jag som petar i näsan och sen äter upp det?
    Det är ju otroligt äckligt egentligen men jag kan inte sluta! har gjort det sen jag var liten.
    Någon mer?

Jag är helt seriös om nån undrar.

• Svar på tråden Äta snorkråkorna
  • Zoria
    Marsch skrev 2007-12-29 20:25:29 följande:
    Snoret rinner ändå ner i svalget på oss alla. Dagligen. Men visst, fräscht är det verkligen inte.
    Det har du ju helt rätt i. Hur kunde jag missa det? Då ter sig ju snorätning snarare som något helt naturligt.
  • Anonym (mums)

varför är ens eget snor äckligare än nån annans sperma ev fittsaft?????????

• Flygfotogen

Vi snackar inga små mängder heller. Det produceras väl sisådär en 2 dl snor per dygn.

• Anonym (tånaglar)

Tycker det är himlans äckligt när nån äter upp sina tånaglar!! fy fan.. asså biter på dom mitt bland folk, framför tvn lixom.. min killes bror gör de som är 12... skit snuskigt..

• LuMa
    Zoria skrev 2007-12-29 19:59:04 följande:
    Att äta snor är således även det onaturligt såvida det inte tillför kroppen något  vi måste ha och jag totalt gått miste om den informationen.
    Mucofagi är en medicinsk term för att konsumera snor. Det är i allmänhet ett socialt oaccepterat beteende, som dock inte är helt ovanligt bland mindre barn.

På senare tid har det framkommit vissa belägg för att mucofagi kan stärka immunförsvaret genom att kroppen lär sig att oskadliggöra de bakterier och virus som följer med snoret ([1]). Samtidigt är det förenat med vissa risker och det är sannolikt inte en optimal metod för att förbättra immunförsvaret.

Den här artikeln är hämtad från sv.wikipedia.org/wiki/Snor
  • Anonym
    Marsch skrev 2007-12-29 20:37:47 följande:
    Vi snackar inga små mängder heller. Det produceras väl sisådär en 2 dl snor per dygn.
    jo men det är sånt man inte gör "frivilligt" ju men att sitta o peta näsan, rulla ihop kråkorna för att sedan tugga dom i sig får mig bara att vilja kräkas rakt u....BLÄK va äckligt
    Anonym (mums) skrev 2007-12-29 20:37:33 följande:
    varför är ens eget snor äckligare än nån annans sperma ev fittsaft?????????
    Kan man ju fråga sig egentligen.....fast jag tycker iof sperma är äckligt med så det får INTe komma in i min mun iaf...drar allt ur den innan dess
  • Flygfotogen

"jo men det är sånt man inte gör "frivilligt" ju men att sitta o peta näsan, rulla ihop kråkorna för att sedan tugga dom i sig får mig bara att vilja kräkas rakt u....BLÄK va äckligt"

Det är alltså så det går till att äta snorkråkor?

• Anonym
    Marsch skrev 2007-12-29 20:46:25 följande:
    "jo men det är sånt man inte gör "frivilligt" ju men att sitta o peta näsan, rulla ihop kråkorna för att sedan tugga dom i sig får mig bara att vilja kräkas rakt u....BLÄK va äckligt"Det är alltså så det går till att äta snorkråkor?
    inte fasen vet jag men de jag har sett göra det gör så.......
  • Anonym (em okej)

nej men örk..jag tycker till och med det är äckligt när små barn gör de, hur tusan kan man äta sina snorkråkor!

• Zoria
    LuMa skrev 2007-12-29 20:43:17 följande:
    Mucofagi är en medicinsk term för att konsumera snor. Det är i allmänhet ett socialt oaccepterat beteende, som dock inte är helt ovanligt bland mindre barn.På senare tid har det framkommit vissa belägg för att mucofagi kan stärka immunförsvaret genom att kroppen lär sig att oskadliggöra de bakterier och virus som följer med snoret ([1]). Samtidigt är det förenat med vissa risker och det är sannolikt inte en optimal metod för att förbättra immunförsvaret.Den här artikeln är hämtad från sv.wikipedia.org/wiki/Snor
    Intressant, tack för informationen.
Svar på tråden Äta snorkråkorna