• SmurfGirl72

"styvbarn" Bonusbarn!

Man läser lite här o var om "styvföräldrar" kallar sina "styvbarn" för en massa namn. Jag tycker det är hemkt.När man ger sig in i ett förhållande så vet man att det finns barn med i bilden.Jag tror ärligt talat inte att det inte finns någon som inte vet det!

Hur kan man kalla småbarn för jävlar tex???

Jag vill ta bort ordet STYVföräldrar o skriva BONUS i stället...för det är vad det är tycker jag!

Jag är själv bonusmamma och visst kan det vara jobbigt...men inte mer jobbigt än mina barn isf!!!

Man måste försöka se det från barnets synvinkel med.Jag visste om att min sambo hade barn innan jag blev tillsammans med honom...o tar jag honom följer barnen med!

Blir bara så irriterad på hur vuxna människor kan behandla barn.Barn som inte har fått avgöra att hamna i den situation de har hamnat i. Barn gör inget utan anledning. Det är min åsikt iaf.

Ville bara skriva av mig lite!

Det vi har bakom och framför oss.Betyder så litet jämfört med det vi har inom oss!
  • Svar på tråden "styvbarn" Bonusbarn!
  • SmurfGirl72
    Tezz72 skrev 2008-01-01 12:38:23 följande:
    Det gör jag, men ibland så ger man allt, men får bara skit tillbaka.
    Jo så kan det ju vara...även här...men det kan jag få av mina egna barn oxå. Bara det att alla inte ser det så utan de märker bara av bonusarnas sätt men inte sina egna barns sätt.
    Det vi har bakom och framför oss.Betyder så litet jämfört med det vi har inom oss!
  • SmurfGirl72
    Tessancooling skrev 2008-01-01 12:43:56 följande:
    det är ju hemskt att höra att vissa säger så , om man vet att där är barn så får man ju oxå accptera barnen ,annars ska man inte satsa på den partern tycker jag mina föräldrar var skilda och min pappa var en toffel och han träffade inte mej från jag var 12 till jag var 18 ungefär bara i bland någon gång då och då...pågrundav hans nya
    Tycker det är fruktansvärt hemskt. Var tillsammans med en kille innan som hade 3 barn som han hade umgänge med. Jag fick tjata på honom ibland på att ha barnen...OM han ville ha dom...o det ville han men fick inte tummarna loss bara!
  • Tezz72

Jag vet att inte mina barn är några änglar, men jag har lättare att säga till mina barn på skarpen. Med bonusbarnen är det svårare. Om du läser min blogg, så förstår du vad jag går igenom just nu!

SmurfGirl72 skrev 2008-01-01 12:54:57 följande:
    Jo så kan det ju vara...även här...men det kan jag få av mina egna barn oxå. Bara det att alla inte ser det så utan de märker bara av bonusarnas sätt men inte sina egna barns sätt.
  • SmurfGirl72
    Tezz72 skrev 2008-01-01 12:57:23 följande:
    Jag vet att inte mina barn är några änglar, men jag har lättare att säga till mina barn på skarpen. Med bonusbarnen är det svårare. Om du läser min blogg, så förstår du vad jag går igenom just nu!
    Jag kan oxå tycka det är svårare att säga till...men jag tar alla barnen över en o samma kam vilket jag har poängterat för dom.Jag skäller på dom om de gjort något dumt o i början så förklarade jag för dom att det faktist inte var för att de var de utan för vad deom gjort o att jag hade gjort samma sak med mina egna barn vilket dom faktist har sett o hört.

Jag är mycket noga med att gå o prata med barnet efter en utskällning eller skarp tillsägelse som det är o förklarar varför jag gjorde som jag gjorde...mm mm...
  • SmurfGirl72
    Tezz72 skrev 2008-01-01 12:57:23 följande:
    Läste o lämnade en kommentar!
  • Tezz72

Har svarat dig där! Återkommer senare, ska umgås lite me lillkillen och se om han vill vila lite.

SmurfGirl72 skrev 2008-01-01 13:10:49 följande:
    Läste o lämnade en kommentar!
  • Anonym (precis)
    Anonym skrev 2007-12-31 01:12:50 följande:
    Men åhhh...  styvbarn är verkligen inte alltid nån bonus. Kan inte förstå varför somliga envisas med det.Min
    man hade två barn när vi träffades och jag hade ett. Nu har vi en hel
    hög gemensamma och hans dotter är precis som min egen, medan min son är
    precis som makens egen. Dock så funkar hans son inte alls med familjen
    och tro mig.. vi har provat allt. Det finns faktiskt en gräns för hur
    mycket man orkar och vi är nu vid en punkt där vi sagt att det får
    vara. Han får komma hit om han vill, men vill han inte så är det också
    helt okej. Hans mamma tar hand om honom som om han är en liten
    baby.. allt ska anpassas till detta bortskämda barn (barn och barn
    förresten, 16 är han nu) Han bestämmer ALLT hemma hos mamma. Han är
    kräsen som bara den och all mat är anpassad efter hans
    smaklökar...  Här sitter och han och klöks vid matbordet över
    enkel mat som de flesta gillar.  Han får alltid en massa saker av
    sin mamma, medans systern inte får nånting nästan...  Hit kommer
    han (oftast runt jul och när han fyller år) och förväntar sig att hela
    familjen glatt ska lägga allt åt sidan för att göra det så bra som
    möjligt för honom...Nä..  Blä säger jag.. dels för ungar
    som medvetet gör sitt bästa för att sabba och dels för vuxna som inte
    aaaaaalls kan förstå hur man kan tycka "bonusarna" är en jävla plåga.
    Håller helt med! Så fantastiskt att det finns "perfekta bonusmammor" där ute (fast personligen tror jag det inte är äkta och att det måste vara skitjobbigt att upprätthålla den här bilden av att man är en "perfekt bonusmamma" för sig själv).
  • Tezz72

Vilka säger att dom är perfekta? Vad jag vet så finns det inga perfekta människor!
    Anonym (precis) skrev 2008-01-01 13:47:35 följande:

Håller helt med! Så fantastiskt att det finns "perfekta bonusmammor" där ute (fast personligen tror jag det inte är äkta och att det måste vara skitjobbigt att upprätthålla den här bilden av att man är en "perfekt bonusmamma" för sig själv).
  • SmurfGirl72
    Anonym (precis) skrev 2008-01-01 13:47:35 följande:
    Man behöver inte vara en perfekt bonusmamma för att förstå att barn är barn oavsett VEMS barnen är!!!
    Man behandlar bonusbarnen somman behandlar sina egna.Förstår ärligt talat inte varför det ska vara så svårt med det!!!
  • Anonym (precis)
    SmurfGirl72 skrev 2008-01-01 14:56:56 följande:
    Man behöver inte vara en perfekt bonusmamma för att förstå att barn är barn oavsett VEMS barnen är!!!Man behandlar bonusbarnen somman behandlar sina egna.Förstår ärligt talat inte varför det ska vara så svårt med det!!!
    Nej, det är uppenbart att du inte förstår. Tydligen har du själv inte stött på tillräckligt med svårigheter i livet för att få en bättre förståelse. Och jo, man behöver tydligt och klart vara något slags perfekt idealmänniska (som enligt mig inte finns) för att leva upp till dina föreställningar om vad man "ska" göra"
Svar på tråden "styvbarn" Bonusbarn!