Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

katter

madigan skrev 2007-12-31 16:56:34 följande:
    De är innekatter....men man kan ju inte göra hyllor som dom får vara i. Då fattar dom ju inte att dom inte får vara nån annanstans heller. Antingen ska dom väl vara på hyllor eller inte alls.
    Klart att de kan förstå skillnaden!

Skaffa ordentliga klösmöbler o kanske nån hängmatta att ligga. Skaffa hem kattgräs som de kan tugga på o röj lite i fönstren så de kan vistas även där.

Våra katter får tex. bara vara på den delen av diskbänken där deras mat står. Aldrig nånsin att de sätter en tass på nån av de andra bänkarna i köket.

Aktivera dem o lek med dem. Laserpekare är en suverän leksak o möss o pingisbollar eller tom lite folie ihoprullat.
  • Majsan70
    madigan skrev 2008-01-01 09:30:49 följande:
    jo, men man får ju slänga ner dom fler än en gång. Sen min doter som är 10 år hon gosar ju med dom när dom är uppe i bokhyllan. De tycker jag sänder ut fel signaler till katterna. Den som är 2,5 är jättesnäll hon är inte på diskbänken ,bokyllan eller tuggar på blommor. De är dom andra på 1 år som hittar på bus...problemet är att när vi ska sova så håller dom (katterna) på att riva stället och ingen kan sova då.
    Katter är ju nattdjur o de flesta lever om vid läggdags. Men jag tror era katter kanske behöver aktiveras mer helt enkelt.

Ni får göra hemmet mer kattvänligt och ta det goda med det onda.,
Svar på tråden katter