• Anonym (grr)

Kläder på nyår

Vi ska bort i kväll på nyårsafton.

Vi alla har klätt upp oss lite,inte mycket men lite eftersom det är nyårsafton.

Min sambos dotter 13 år ska INTE klä upp sig lite extra.

Just nu har jag haft en disskution med henne om att hon INTE får ha urtvättade mysbyxor på nyårsafton då vi ska bort.

Hon käftar emot som faan.

Men jag fick min vilja igenom.

Hon tar sina jeans med tröja till.

Jeansen är hela och rena och snygga.

Hennes mysmyxor är svarta lite urtvättade och noppriga.

Jag måste vara den mest elakaste stymorsan på denna jord i dag då det är nyårsafton...............

• Svar på tråden Kläder på nyår
  • Anonym (sambo)

Är det verkligen värt att strida om, låt henne har på sig sina bekväma kläder, hon är ändå 13 år!, hon är säkert inte så sugen på att hänga med och då måste hon även klä upp sig och känna sig mer obekväm.

• uniMog

på nyårsfest har man inte urtvättade mysbyxor om det inte är uttalat. En 13åring är stor nog att fatta att man får anpassa sig till situationen

Why are vampires always so stupid?
  • Anonym (grr)

Hon har inget val. Hon måste följa med.
    Eftersom hon inte får lämnas ensam så måste hon fast hon inte vill.
    Obekväm..Jaa hon är det i det mesta...Utom i sitt dåliga sällskap annars.

Anonym (sambo) skrev 2007-12-31 16:34:44 följande:

Är det verkligen värt att strida om, låt henne har på sig sina bekväma kläder, hon är ändå 13 år!, hon är säkert inte så sugen på att hänga med och då måste hon även klä upp sig och känna sig mer obekväm.
  • Nyfiken gul

nyår eller inte - går man bort o är bjuden på fest/middag klär man på sig något annat än mysbyxor..  det är hon stor nog att begripa själv.

jag förstår inte modet bland yngre tonårstjejer idag, det är tydligen hur  inne som helst att se ut som en uteliggare/lodis i trasiga o asfula jympabrallor och huvtröja som inte blivit tvättad sedan förra kriget... o på det jättemycket smink... fattar noll....

• Anonym (sambo)
    Pejgan skrev 2007-12-31 16:35:59 följande:
    på nyårsfest har man inte urtvättade mysbyxor om det inte är uttalat. En 13åring är stor nog att fatta att man får anpassa sig till situationen
    Jag tycker att en 13 åring är tillräckligt stor att kunna välja själv sina kläder, det kan vara en trygghet och har sina myskläder då hon kanske inte känner så många på nyårsfesten. Sen få man använda lite bakvänt psykologi.
  • Anonym (grr)

Precis..TACK!!!

Jag sa till henne att hade vart en vanlig kväll så hade det vart ok men inte på en nyårafton då vi är bortbjudna.

Pejgan skrev 2007-12-31 16:35:59 följande:
  • Anonym (45)

Men VARFÖR ska hon anpassa sig, vem är det som säger att man måste vara uppklädd bara för att alla andra är det???

Chansar på att hon inte ens vill följa med på festen men måste för att hon är för ung för att vara hemma ensam...

Jag hade inte heller velat att min dotter kom i mjukisbyxor, men vem ska hon impa på, vem ska hon vara snygg för???

• Anonym (grr)

HAHAHAAAAA precis så är min tanke oxå..
    Dom ska var snyggt sminkade dofta som en parfymbutik men sen kläderna.....

NEJ tack till lodis på nyårsafton...
    Nyfiken gul skrev 2007-12-31 16:39:30 följande:

nyår eller inte - går man bort o är bjuden på fest/middag klär man på sig något annat än mysbyxor..  det är hon stor nog att begripa själv.jag förstår inte modet bland yngre tonårstjejer idag, det är tydligen hur  inne som helst att se ut som en uteliggare/lodis i trasiga o asfula jympabrallor och huvtröja som inte blivit tvättad sedan förra kriget... o på det jättemycket smink... fattar noll....
  • Anonym (sambo)

Men hur var vi själva i den åldern?
    var våran eget mode så himla snyggt?.
    Självklart ska hon med men varför måste hon har på sig kläder hon inte vill har?

• Anonym (grr)

Varför hon ska anpassa sig.. Där för hon bara ska det.
    Vad hon har i skolan eller så det skiter jag fullständigt i.

Men på nyår klär man sig lite finare.

Uppklädd..Jeans och en tröja det är vad hon har annars i skolan oxå. Så hon är ju inte prinsessklädd direkt.

Sen skulle jag aldrig lämna en 13 åring hemma själv.

Impa på..Ingen men lite "vardagshyfs" bland ungdomar i dag är inte fel.

Anonym (45) skrev 2007-12-31 16:41:15 följande:

Men VARFÖR ska hon anpassa sig, vem är det som säger att man måste vara uppklädd bara för att alla andra är det???Chansar på att hon inte ens vill följa med på festen men måste för att hon är för ung för att vara hemma ensam...Jag hade inte heller velat att min dotter kom i mjukisbyxor, men vem ska hon impa på, vem ska hon vara snygg för???
Svar på tråden Kläder på nyår