Anonym (sambo) skrev 2007-12-31 16:40:01 följande:
Jag tycker att en 13 åring är tillräckligt stor att kunna välja själv sina kläder, det kan vara en trygghet och har sina myskläder då hon kanske inte känner så många på nyårsfesten. Sen få man använda lite bakvänt psykologi.
Anonym (45) skrev 2007-12-31 16:41:15 följande:
Men VARFÖR ska hon anpassa sig, vem är det som säger att man måste vara uppklädd bara för att alla andra är det???Chansar på att hon inte ens vill följa med på festen men måste för att hon är för ung för att vara hemma ensam...Jag hade inte heller velat att min dotter kom i mjukisbyxor, men vem ska hon impa på, vem ska hon vara snygg för???
Ja alltså.. jag tror att i de flesta människors värld så är man inte så oförskämd att man kommer till en festlighet, där det "normala" är åtminstone städad klädsel, i mysdress. Det handlar om respekt för värdparet (om inte för sin familj) och att man inte alltid får göra vad fan man vill. Precis lika lite som man går på nobelmiddag i bikini så går man på nyårsfest i mjukisbyxor. Ingen har tvingat flickan att klä sig i onormala kläder (för flickan! läs själva, det är normala skolkläder vi pratar om), spöka ut sig i galaklänning eller göra något oväntat. Hel och ren.